Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 22

48 T α παγωτά στην Ελλάδα αποτελούν μία από τις σημαντικότερες αγορές, καθώς, με την καλοκαι- ρία να διαρκεί στη χώρα μας σχεδόν έξι μήνες, η κατανάλωσή τους είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με αυτή των άλλων χωρών της Ευρώπης κι όχι μόνο. Από μικρά παιδιά, άλλωστε, όλοι οι Έλληνες έχουμε ως ανά- μνηση το παγωτατζίδικο ή το περίπτερο ή το ψιλικατζίδικο της γειτονιάς, το οποίο και περιμέναμε, συνήθως εναγωνίως, να φέρει την άνοιξη το ψυγείο με τα παγωτά για τις…πρώτες εξορμήσεις της χρονιάς. Η πλειοψηφία των μίνι μάρκετ σήμερα, βέβαια, προ- σφέρει παγωτά στους πελάτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με τα ψυγεία να είναι γεμάτα και κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Περιθώριο ανάπτυξης στην αγορά Στη χώρα μας, ναι μεν καταναλώνουμε περισσότερο παγωτό από κάποιες βόρειες χώρες, από την άλλη, όμως, τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει τεράστιο περι- θώριο ανάπτυξης. Κι αυτό, γιατί η εγχώρια κατά κεφαλήν κατανάλωση παγωτού κινείται σε χαμηλά συγκριτικά επίπεδα, σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως η Ιταλία κι η Ισπανία. Συγκεκριμένα, ο μέσος Έλληνας φέρεται να καταναλώνει περί τα 5,5–6 κιλά παγωτό τον χρόνο, έναντι των ακόμη και 14 κιλών τον χρόνο, που καταναλώνουν άλλοι μεσογειακοί λαοί. Το γεγονός αυτό, λοιπόν, από μόνο του υποδεικνύει σημαντική προοπτική για τον τομέα, ο οποίος, μάλιστα, ενισχύθηκε κατά τη διάρκεια της κρίσης. Ο τομέας των παγωτών αποτελεί συχνά ένα από τα πιο ισχυρά «όπλα» για τους επαγγελματίες στα μίνι μάρκετ και τη μικρή λιανική, αφού αποτελεί τον «κράχτη» των καταστημάτων, προσελκύοντας τους καταναλωτές, ειδικά κατά την περίοδο του καλοκαιριού. Της Ελένης Σαραντάκη Πολλαπλά οφέλη για τα μίνι μάρκετ ΠΑΓΩΤΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=