Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 24

Snacks Αφιέρωμα Ο ι διατροφικές συνήθειες της νέας γενιάς των millenials έχουν φέρει στο προσκήνιο το γρή- γορο φαγητό. Άντρες και γυναίκες έχουν πλέον ελάχιστο χρόνο για να μαγειρέψουν και πολλές ώρες δουλειάς, οπότε συχνά αναγκάζονται να στρέφονται σε γρήγορες λύσεις για την κάλυψη των αναγκών τους. Κάπως έτσι, η κατηγορία των snacks έχει αρχίσει να «γιγαντώνεται» σε ολόκληρο τον πλανήτη, με τον παγκόσμιο τζίρο να «αγγίζει» τα 112 δις δολάρια το 2017 και να εκτιμάται ότι θα «εκτιναχθεί» στα 133 δις δολάρια μέχρι το 2021. Αντίστοιχα, στην Ευρώπη, η αγορά των snacks «τρέχει» με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης άνω του 3%, ενώ στην Ελλάδα αποτελεί μία από τις ελάχιστες κατηγορίες προϊόντων, που όχι μόνο δεν περιορίστηκε εν μέσω κρίσης, αλλά συνέχισε να αυξάνει τις πωλή- σεις, παρά τις έντονες «πιέσεις» από το «μαχαίρι» στις καταναλωτικές δαπάνες. Επενδύοντας σε πιο υγιεινά ποιοτικά προϊόντα και στο διαρκές λανσάρισμα νέων, με εμπλουτισμό των γεύ- σεων και των συσκευασιών τους, οι βιομηχανίες του κλάδου κατάφεραν να αντιμετωπίσουν την «ύφεση» στην ελληνική αγορά, διατηρώντας θετικό πρόσημο σχεδόν στο σύνολο των οικονομικών τους δεικτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ετήσιος τζίρος της αγοράς των αλμυρών snacks (chips, γαριδάκια, crackers, κρι- τσίνια κ.ά.) έχει ανέλθει πια πάνω από τα 80 εκατ. ευρώ κι έχει εμφανίσει τεράστια ανάπτυξη, της τάξης του 50%, μέσα στην τελευταία 7ετία. Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, από το 2012 έως και το 2018, οι πωλήσεις των αλμυρών snacks (τσιπς, γαριδάκια, τορτίγιας, κλπ) ενισχύθηκαν από περίπου 58 εκατ. ευρώ σε πάνω από 80 εκατ. ευρώ κι εκτιμάται ότι θα «κλείσουν» στα 90 εκατ. ευρώ το 2019. Τα επιμέρους στοιχεία της έρευνας αγοράς, μάλιστα, δείχνουν ότι κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, οι πωλήσεις των snacks «έτρεξαν» με άνοδο της τάξης του 6,7% σε αξία, «αγγίζοντας» ακόμη και το 9%. Τα chips, τα γαριδάκια και τα προϊόντα της κατηγορίας tortillas κατέχουν τη μερίδα του λέοντος, με συνολικές πωλήσεις της τάξης των 7 εκατ. κιλών σε όγκο και 62,07 εκατ. ευρώ σε αξία, με μεγάλη άνοδο να εμφανίζουν κι οι πωλήσεις των snacks ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ, καθώς ανήλθαν σε 35.472 κιλά και 151.284 ευρώ στο ίδιο διάστημα. Τα snacks Νο1 επιλογή των καταναλωτών Είναι εμφανές, λοιπόν, και σε πραγματικούς αριθμούς, ότι τα snacks έχουν αρχίσει να αποτελούν κορυφαία επιλογή και για τους Έλληνες καταναλωτές, που έχουν 51

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=