Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 25

15 ειδήσεις Ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών τα βιολογικά προϊόντα Όλο και σημαντικό- τερη θέση αποκτούν το τελευταίο χρονικό διάστημα τα βιολογικά προϊόντα στο καλάθι των καταναλωτών, σύμφωνα με τα στοι- χεία της Nielsen. Συγκεκριμένα, η έρευνα, με δείγμα 1.200 ατόμων ηλικίας άνω των 18, έδειξε ότι 8 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι έχουν καταναλώσει έστω κι ένα βιολογικό προϊόν τον τελευταίο μήνα. Στους βασικούς λόγους επιλογής βιολο- γικών προϊόντων, το 45% των ερωτηθέντων αναφέρει την υγιεινή διατροφή και την υγεία του οργανισμού. Τα προϊ- όντα που κατέχουν κυρίαρχη θέση στην επιλογή είναι τα αυγά, τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά και το γάλα. Δυνα- μική παρουσιάζουν κατηγορίες όπως τα δημητριακά, οι χυμοί, το γιαούρτι και τα όσπρια. Επίσης, από την ανάλυση προκύπτει ότι μελλοντικά σε κατηγορίες όπως είναι το ψωμί, οι φρυγανιές και τα κράκερς θα αυξηθεί η πρόθεση για αγορά βιολογικών προϊόντων. Αναφορικά με τα κανάλια αγοράς, το οργανωμένο λιανε- μπόριο διατηρεί δεσπόζουσα θέση (72%), όταν πρόκειται για αγορά βιολογικών προϊόντων, και ιδιαίτερα στην κατηγορία των δημητριακών. Πρόστιμα 191.000 ευρώ σε 19 επιχειρήσεις τροφίμων Πρόστιμα σε 19 επιχειρήσεις τροφίμων, που ανέρχονται στο ποσό των 191.290 ευρώ, επέβαλε ο Ε.Φ.Ε.Τ, απορρίπτοντας παράλληλα 11 περιπτώσεις ενστάσεων κατά απο- φάσεων επιβολής προστίμων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση: «Ο Ε.Φ.Ε.Τ., στο πλαίσιο της ενη- μέρωσης σχετικά με τα αποτελέσματα της άσκησης των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων του, ανακοινώνει ότι, στη 14η Συνεδρίαση του Δ.Σ. της 6ης Σεπτεμβρίου 2019, με ισά- ριθμες Αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου, επικυρώνει την επιβολή προστίμων σε 19 επιχειρήσεις τροφίμων, συνολικού ύψους 191.290 ευρώ. Επίσης, απορρίπτει 11 περιπτώσεις ενστάσεων κατά αποφάσεων επιβολής προστίμων και προχωρεί στην επιβεβαίωση της επιβολής τους, συνολικού ύψους 24.044 ευρώ. Συγκεκριμένα, τα πρόστιμα αφορούν επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, εγκαταστάσεις παραγωγής κι εμπορίας τροφίμων : κρέατος, παρασκευασμάτων κρέατος, γάλακτος, επεξεργασίας, τυποποίησης οπωροκηπευτικών, εμπορίας ελαιολάδου, επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου και μαζικής εστίασης για: Παραγωγή, διακίνηση και διάθεση μη ασφαλών τροφίμων, Παραγωγή και διάθεση νοθευμένων τροφίμων, Παρακώληση και παρεμπόδιση ελέγχου, Αποκλίσεις ως προς την εφαρμογή HACCP, Μη συμμόρφωση ως προς τις γενικές απαιτήσεις υγιεινής, Παραπλανητική επισήμανση, παρουσίαση και διαφήμιση τροφίμων». Αύξηση 39% στους καταναλωτές των προϊόντων χωρίς λακτόζη Ανάπτυξη με ταχείς ρυθ- μούς αναμένεται να σημειώσει η αγορά των προϊόντων χωρίς γλουτένη και λακτόζη, καθώς τα τελευταία στοιχεία δεί- χνουν ότι ένα σημαντικό μέρος του καταναλωτικού κοινού, συμπεριλαμβανο- μένων και των πελατών της μικρής λιανικής, προτιμά τα συγκεκριμένα τρόφιμα. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2016 παρατηρείται στο ποσοστό των Ελλήνων (39%) που αναφέρουν ότι είτε οι ίδιοι είτε κάποιος άλλος στο νοικοκυριό έχει κάποια ευαισθησία, αλλερ- γία ή δυσανεξία σε ένα ή και περισσότερα συστατικά τροφών. Λακτόζη και γλουτένη είναι τα συστατικά εκείνα που αναφέρεται συχνότερα ότι δημιουργούν δυσανεξία και κάποια ευαισθησία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ετικέτα «χωρίς» να κερδίζει έδαφος, ακολουθώντας ανάπτυξη παράλληλη με εκείνη των βιολογικών προϊόντων. Η έρευνα κάλυψε επιπλέον διατροφικά θέματα που απασχολούν τους Έλληνες καταναλωτές και μέσα από αυτά προ- κύπτει ότι 6 στους 10 Έλληνες ακολουθούν κάποια συγκεκριμένη δίαιτα, με το εν λόγω ποσοστό να έχει αυξηθεί, σε σχέση με το 2016, κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες. Στα προϊόντα χωρίς γλουτένη, βασικοί τομείς ανάπτυξης για τη συγκεκριμένη κατηγορία τροφίμων κατά τα τελευταία χρόνια ήταν τα αρτοσκευάσματα, τα δημητριακά και τα σνακς. Όμως, πλέον, κι άλλες κατηγορίες, όπως τα αλλαντικά ή ακόμη και τα ροφήματα, έχουν στραφεί προς αυτή την κατεύθυνση.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=