Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 25

50 Επενδύοντας και σε καινούργια προϊόντα που ξεχωρίζουν για την καινοτομία τους, ο κλάδος των αλλαντικών έχει καταφέρει να αντεπεξέλθει στην κρίση και να ενισχύσει την παρουσία του στα ψυγεία και των ελληνικών μίνι μάρκετ, παραμένοντας σημαντικός γενικότερα για τη μικρή λιανική. Της Ελένης Σαραντάκη Ενισχύονται οι πωλήσεις στα μίνι μάρκετ XΩΡΙΣ ΓΛΟΥΤΕΝΗ Αφιέρωμα Αλλαντικά Η δεκαετής οικονομική ύφεση, που άσκησε σημα- ντικές πιέσεις σχεδόν σε όλους τους κλάδους της εγχώριας οικονομίας, δεν άφησε αλώβητο το κανάλι των αλλαντικών, παρά το γεγονός ότι το μεγαλύ- τερο ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών προτιμά τα εγχώρια προϊόντα. Ο περιορισμός του εισοδήματος των νοικοκυριών, σε συνδυασμό με τις νέες πιο υγιεινές δια- τροφικές τάσεις, που διαμορφώθηκαν σταδιακά τα τελευταία χρόνια, άλλαξαν τα δεδομένα για τις αλλαντο- βιομηχανίες. Μέχρι το 2009, τα στοιχεία της αγοράς έδειχναν ότι ο κλάδος ήταν πολλά υποσχόμενος, όμως, οι εξελίξεις από εκείνο το χρονικό σημείο μέχρι το 2016, οδήγησαν σε μια τελείως διαφορετική εικόνα. Ενώ την πενταετία 2005-2009 αυξήθηκε το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 0,76%, ακολούθησε επιβράδυνση της ανάπτυξης, κάμψη και σημαντική πτώση, την οποία κλήθηκαν να αντιμετωπί- σουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα μέχρι και το 2017. Παρά τις αντίξοες συνθήκες, την τελευταία διετία, ο κλά- δος παρουσίασε σημάδια ανάκαμψης. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Infobank Hellastat Α.Ε., το 2017 η

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=