Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 25

52 ψυξης με τον προψημένο γύρο κι άλλα προϊόντα, που καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στην αγορά του Precooked Frozen Meat. Παρ’ όλα αυτά, κατά τη διάρκεια του 2019, η εταιρεία βρέθηκε σε πολύ δύσκολη θέση, μέσα σε αντιδικίες μεταξύ των ιδιοκτητών της, που οδή- γησαν ακόμη και σε παύση της λειτουργίας της. Το ζήτημα απασχόλησε και συνεχίζει να απασχολεί ακόμη και σε πολιτικό επίπεδο. Η γενικευμένη κρίση στην Creta Farms αναμένεται να διαφοροποιήσει την εικόνα της εγχώριας βιομηχανίας αλλαντικών, δίνοντας την ευκαιρία στους βασικούς ανταγωνιστές της να αυξήσουν το μερίδιό τους. Τα προϊόντα όμως ιδιωτικής ετικέτας στο κανάλι των αλλαντικών εξακολουθούν να εμφανί- ζουν πτωτικές τάσεις. Οι προτιμήσεις των καταναλωτών κι οι προσφορές Παρά το γεγονός ότι ένα σημαντικό ποσοστό των εγχώριων καταναλωτών συνεχίζει να στηρίζει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, στον τομέα των αλλαντικών, τα Private Label σημείωσαν απώλειες το 2017, με την κατηγορία να υποχωρεί κατά 3,3% σε αξία και 2,2% σε όγκο. Βασικός λόγος της συγκε- κριμένης τάσης είναι το γεγονός ότι τα εκτεταμένα προγράμματα προσφορών στα επώνυμα προϊόντα προ- σελκύουν αρκετούς καταναλωτές. Οι πιέσεις που παρατηρήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια στην αξία πωλήσεων οφείλονται στα έντονα προγράμματα προ- σφορών που εφαρμόζουν οι βιομηχανίες, προκειμένου να συγκρατήσουν την πτώση της ζήτησης, πολιτική που υπαγορεύεται από το άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ Αφιέρωμα του κλάδου, με αρνητικές ωστόσο συνέπειες στο περι- θώριο κέρδους και στη στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα που βρίσκονται υπό προσφορά. Η εξέλιξη αυτή έχει σημαντική επίπτωση στο σύνολο της κατηγορίας, καθώς το 29%-30% του συνολικού όγκου των αλλαντι- κών που διαθέτουν τα σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας. Σύμφωνα και με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται το τελευταίο χρο- νικό διάστημα να πραγματοποιούν «στροφή» στην ποιότητα, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τα προϊόντα που είναι απλώς οικονομικά. Παράλληλα, ένα σημαντικό μέρος του καταναλωτι- κού κοινού επιλέγει premium καινοτόμους κωδικούς, με γνώμονα το δίπτυχο «ποιότητα-τιμή», ώστε να καλύπτονται πιο άμεσα οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες κι η στροφή σε πιο υγιεινά πρό- τυπα διατροφής. Πλέον, στα ράφια των σούπερ μάρκετ και της μικρής λιανικής διατίθενται προϊόντα, όπως αλλαντικά χωρίς γλουτένη, με μειωμένο αλάτι, με φρέσκο κρέας, με παραδοσιακές τεχνικές παραγωγής. Κερδίζουν «έδαφος» οι premium κωδικοί Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται αύξηση της ζήτησης για πιο υγιεινά, υψηλότερης διατροφικής αξίας αλλα- ντικά, με τους premium κωδικούς να κερδίζουν «έδαφος» στις προτιμήσεις. Εξαιτίας αυτής της μεταβο- λής, βασικό μέλημα των εγχώριων αλλαντοβιομηχανιών εξακολουθεί να αποτελεί η ανανέ- ωση και διαφοροποίηση της προϊοντικής βάσης με τα καινοτόμα αυτά προϊόντα. Σύμφωνα, μάλιστα, με έρευνα «Οι νέες καταναλωτικές τάσεις κι η στροφή σε πιο υγιεινές επιλογές έχουν επηρεάσει τις επιλογές στα αλλαντικά, τόσο στα μεγάλα σούπερ μάρκετ, όσο και στα σημεία της μικρής λιανικής.»

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=