Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 25

9 ειδήσεις Τέλος «εποχής» για τα ταμεία των σούπερ μάρκετ Αλλαγές αναμένονται στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, τα οποία τα τελευταία χρόνια μετα- σχηματίζονται με γοργό ρυθμό, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις. Συγκε- κριμένα, ακολουθώντας το παράδειγμα της Amazon στις ΗΠΑ, τα αυτόματα ταμεία θα κάνουν σιγά σιγά την εμφάνισή τους και στα ελληνικά σούπερ μάρκετ. Το προσεχές διά- στημα, εκτός από την Amazon, η συγκεκριμένη καινοτομία θα πραγματοποιή- σει την είσοδό της και στα καταστήματα της μεγάλης αλυσίδας Tescο, ξεκινώντας από τη Βρετανία. Προκειμένου να εντυπωσιάσει το κατανα- λωτικό κοινό, προσεγγίζοντας ευκολότερα τις νέες γενιές, η Tesco, σε συνεργασία με την Trigo Vision, μια startup από το Ισραήλ, θα ενσωματώσει την ψηφιακή τεχνολογία στο δίκτυό της. Όπως ανέφερε κι ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ, κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας: «Τα υφιστάμενα καταστήματα δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον για το 50% των ατόμων της νέας γενιάς και άρα οι λιανέμποροι θα πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Τονίζει, μάλιστα, πως οι επιχειρήσεις που θα επεν- δύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό θα έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων, λέγοντας πως τα big data θα οδηγήσουν τον κλάδο στην παροχή εξατομι- κευμένων υπηρεσιών προς τους καταναλωτές. Καταλυτικές αλλαγές, επιση- μαίνει, θα υπάρξουν και στο μέγεθος των προϊόντων, το οποίο όπως είπε θα μειωθεί, για να προσαρμοστεί στις ανάγκες των millennials που θέλουν μεγάλη επαναληψι- μότητα.» Στο πρόγραμμα Cheese Art η εταιρεία Δωδώνη Στο ερευνητικό πρόγραμμα, Cheese Art, για την αύξηση της προστιθέμενης αξίας των ελληνι- κών παραδοσιακών τυριών, την ενίσχυση της καινοτομίας και της ανταγωνιστικότητάς τους, συμμε- τέχει η γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη, μια εταιρεία με υπολογί- σιμη θέση στα ράφια των μίνι μάρκετ. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στόχος της δράσης είναι η δια- σύνδεση επιστημονικών φορέων με τη βιομηχανία, για τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων κι υπηρεσιών, αποσκοπώντας στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών βιομηχανιών. Το πρόγραμμα Cheese Art έχει σκοπό να διαπιστώσει την επίδραση που έχουν οι διάφοροι μικρο- οργανισμοί στο άρωμα, τη γεύση και την υφή των ελληνικών παραδοσιακών τυριών αυθόρμητης ζύμωσης, με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών κι εργαλείων μικροβιολογίας και μοριακής βιολογίας. Αυτό θα έχει ως αποτέ- λεσμα την αναγνώριση και ταυτοποίηση μικροβιακών στελεχών με ωφέλιμα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, τα οποία θα μπορούν να αξιοποιη- θούν περαιτέρω από τη βιομηχανία τροφίμων, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών τυριών διεθνώς. Το επιχειρησιακό πρόγραμμα Cheese Art υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Δρά- σης ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ και συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση κι εθνικούς πόρους, μέσω του Ε.Π. Ανταγωνιστικό- τητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία. Ρομπότ στην υποδοχή πελατών στα ΑΒ Βασιλόπουλος Nέα concepts σε προϊόντα και κατηγορίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών και μάλι- στα σύντομα θα φιλοξενηθούν στα καταστήματα, ανακοίνωσε η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ, ΑΒ Βασιλόπου- λος, με αφορμή τη συμπλήρωση 80 χρόνων λειτουργίας της. Αναλυτικότερα, καταστήματα της αλυσίδας θα περιλαμβάνουν ειδικό χώρο με υγι- εινές επιλογές από βιολογικά προϊόντα, προϊόντα ειδικής διατροφής, όπως vegan, χωρίς γλουτένη, χαμηλών λιπαρών, με υψηλή πρωτεΐνη, χωρίς ζάχαρη, φιλικά προς το περιβάλλον, καθώς επίσης και φυτικά καλλυντικά. Τα έτοιμα γεύματα ΑΒ θα βρίσκονται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους, ώστε οι πελάτες να μπορούν να επιλέξουν το αγαπημένο τους πιάτο, ενώ παράλληλα στο Grab & Go, τον νέο χώρο, κάθε πελάτης θα μπορεί να προμηθευτεί κάτι γρήγορο και νόστιμο on the go.Τέλος, ο Pepper, ένα φιλικό ρομπότ, θα υποδέχεται και θα εξυπηρετεί εκείνους που εμπιστεύονται τα καταστήματά ΑΒ Ελληνικό και AB Μακεδονία.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=