Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 28

ρεπορτάζ Πρωτόγνωρες καταστάσεις έζησαν τα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα σημεία της μικρής λιανικής στην Ελλάδα την περίοδο του κορωνοϊού, με τα μεγάλα καταστήματα να είναι ως επί το πλείστον ευνοημένα από τις ιδιαίτερες συνθήκες της κοινωνίας, σε αντίθεση με πολλά καταστήματα ψιλικών που οδηγήθηκαν ακόμη και σε lockdown. Τoυ Βάιου Τασούλα Η Η πανδημία του κορωνοϊού δημιούργησε ένα ιδιαίτερο περιβάλλον σχεδόν σε ολόκληρο τον πλανήτη, με τις κυβερνήσεις των περισσο- τέρων χωρών να αναγκάζονται να λάβουν ανήκουστα μέτρα για τον περιορισμό των πολιτών και την αντιμε- τώπιση της διάδοσης του ιού που «απείλησε» και στοίχησε τη ζωή σε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους. Αντίστοιχη ήταν η εικόνα και στην Ελλάδα, με τη χώρα μας να οδηγείται άμεσα σε μέτρα καραντίνας, μετά τη «σαρωτική» εξάπλωση του κορωνοϊού στη γειτονική Ιταλία, που προκάλεσε τον τρόμο σε όλη την Ευρώπη. Από τα τέλη του Φεβρουαρίου του 2020, η ελληνική κυβέρνηση άρχισε να εξετάζει την πιθανότητα lockdown σε όλη τη χώρα, το οποίο κι εφαρμόστηκε στη συνέχεια και για περίπου δύο μήνες, μέχρι να ξεκινήσει η σταδι- ακή άρση των μέτρων. Στο διάστημα αυτό, η Ελλάδα κατάφερε να περιορίσει τα κρούσματα του κορωνοϊού, με τους νεκρούς να ξεπερνούν τους 150, αλλά τον αριθμό να είναι πολύ μικρός σε σύγκριση με πολλές άλλες χώρες. Τα νέα δεδομένα για την ελληνική κοινωνία, όμως, επηρέασαν σημαντικά και την αγορά, αφού η πλειονό- τητα των καταστημάτων οδηγήθηκε σε υποχρεωτικό «λουκέτο», με τα delivery να είναι η μοναδική διέξο- δος για πολλά καταστήματα του λιανεμπορίου και της καφεστίασης, αλλά όχι και για τα σούπερ μάρκετ, τα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα σημεία της μικρής λιανικής. Πώς επηρέασε η πανδημία τα μίνι μάρκετ 26 Κορωνοϊός

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=