Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29

10 ειδήσεις Γαλαξίας: Επενδύει σε delivery και eshop Ο κορωνοϊός άλλαξε τα δεδομένα στην αγορά κι «έσπρωξε» τους Έλληνες προς τις onilne αγορές και στα ψώνια τους, γεγονός που ανα- γκάζει τις μεγάλες «αλυσίδες» σούπερ μάρκετ, όπως ο Γαλαξίας, να «τρέξουν» τα πλάνα τους για e-shop και delivery. Όπως έχετε ήδη διαβά- σει στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική», οι συγκεκριμένες συνήθειες των καταναλωτών απο- τελούν πλέον παγκόσμια τάση, η οποία αναμένεται να «κυριαρχήσει» τα επόμενα χρόνια. Το γεγονός επιβεβαιώνεται λοιπόν κι από πρόσφατη ανακοίνωση της εται- ρείας ΠΕΝΤΕ Α.Ε., η οποία κι έχει υπό την «ομπρέλα» της τα σούπερ μάρκετ Γαλαξία. Με βάση αυτή, η εταιρεία επενδύει άμεσα στις νέες υπηρεσίες, με το πρώτο βήμα να είναι η δημιουργία delivery, για να γίνονται οι παραγγελίες τηλεφωνικά, ώστε να ακολουθήσει σταδιακά η ανακαίνιση του συνόλου του δικτύου της. Τέλος, προβλέ- πεται η εγκατάσταση έξι βασικών πυλώνων τροφίμων, όπως ζεστή γωνιά, βιολογικά φρούτα και λαχανικά, φρέσκα ψάρια, φρέσκα σαλατικά, κοτόπουλα καθώς κι έτοιμα γεύματα. «Οι καινοτομίες στην εξυπηρέτηση των πελατών τις οποίες ανακοινώνουν τα Σούπερ Μάρκετ Γαλαξίας γίνονται με σκοπό την ακόμα πιο ευχάριστη εμπειρία των κατα- ναλωτών στα καταστήματα, μαζί με την αύξηση του νεανικού κοινού στην καταναλωτική του βάση, ενώ σύντομα θα προχωρήσουν στη δημιουργία e-shop κι ηλεκτρονικού φυλ- λαδίου. Οι νέες πρωτοβουλίες των Σούπερ Μάρκετ Γαλαξίας αποτελούν τη συνέχεια των καινοτομιών, όπως της προσωποποιημένης κάρτας πιστότητας, που την εμπιστεύθηκαν οι καταναλωτές και στηρίζεται στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) με εξατομικευμένες προσφορές» , αναφέρεται στην ανακοίνωση. Με online φυλλάδια «ψαρεύουν» πελάτες τα σούπερ μάρκετ Σε «εργαλεία» προώθησης και μέσω του διαδικτύου εξελίσσονται τα φυλλάδια των σούπερ μάρκετ, καθώς πολλοί είναι οι Έλληνες που πραγματοποιούν online έρευνα πριν προχωρήσουν σε αγορές τρο- φίμων. Πρόσφατη έρευνα καταναλωτικών τάσεων του ΣΕΛΠΕ, άλλωστε, έδειξε ότι το 63% του κοινού δηλώνει ακόμη ότι «κυνη- γάει τις προσφορές», ενώ μόλις το 7% δεν το κάνει, και είναι χαρακτηριστικό ότι το 58% του κοινού περιμένει τις προ- σφορές και τις εκπτώσεις, για να πραγματοποιήσει αγορές. Παρότι, μάλιστα, ο Έλληνας καταναλωτής έδειχνε μετά από αρκετά χρόνια μία μεγαλύτερη αισιο- δοξία κι άνεση σε σχέση με το εισόδημά του, επιλέγοντας πιο ποιοτικά προϊόντα, ο κορωνοϊός μετέβαλλε τη «σκακιέρα», αναζωπυρώνοντας το κυνήγι των προσφορών. Ως εκ τούτου, οι «αλυσίδες» το εκμεταλλεύονται από την πλευρά τους, «πλασάροντας» στα φυλλάδια των εκπτώσεών τους προϊό- ντα και προσφορές που είναι προς το συμφέρον και των δικών τους καταστημάτων. Ταυτόχρονα, όμως, ενισχύονται και τα online φυλλάδια, με τις «αλυσίδες» να διαβλέπουν αύξηση των πελατών μέσω του διαδικτύου. Άλλη μια ανεπιθύμητη «πρωτιά» για τη χώρα μας αποτελεί αυτή του λαθρεμπο- ρίου τσιγάρων, καθώς η Ελλάδα κατέχει το υψηλότερο ποσοστό παράνομων καπνικών προϊόντων στην Ε.Ε, σύμφωνα με τα ευρήματα της νέας ανεξάρτητης Έκθεσης της KPMG. Συγκεκριμένα, σύμ- φωνα με την Έκθεση της KPMG: • H παράνομη αγορά τσιγάρων στην Ελλάδα το 2019 βρίσκεται στο 22,4% της κατανάλωσης τσιγάρων. Ωστόσο, η χώρα μας για ακόμα μία χρονιά έχει το μεγα- λύτερο ποσοστό παράνομων τσιγάρων στην Ε.Ε., με τις απώλειες των κρατικών ταμείων να ανέρχονται στα 610 εκατ. ευρώ το 2019 (σε σχέση με 690 εκατ. ευρώ το 2018). • Ταυτόχρονα, στην Ελλάδα καταγρά- φηκε η δεύτερη μεγαλύτερη ποσότητα κατανάλωσης παραποιημένων τσιγάρων στην Ε.Ε. (1,5 δισ. τσιγάρα). • Την πεντάδα των χωρών με τα υψηλό- τερα ποσοστά παράνομων τσιγάρων μετά την Ελλάδα συμπληρώνουν η Λιθουανία (17,7%), η Ιρλανδία (17,5%), το Ηνωμένο Βασίλειο (16,6%) κι η Κύπρος (14,3%). • Καταγράφεται συνεχιζόμενη μείωση παράνομων τσιγάρων στην Ε.Ε. από το 2006, οπότε και διενεργείται η Έκθεση. Το 2019 καταναλώθηκαν 38,9 δισ. παρά- νομα τσιγάρα, τα οποία αντιστοιχούν στο 7,9% της συνολικής κατανάλωσης τσιγά- ρων στην Ε.Ε. Τα χαμένα έσοδα για τα ευρωπαϊκά ταμεία είναι 9,5 δισ. ευρώ. Πρώτη η Ελλάδα στο λαθρεμπόριο τσιγάρων

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=