Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29

ειδήσεις 15 Το «έξυπνο» καρότσι παρουσίασε η Amazon Ένα έξυπνο καρότσι για σούπερ μάρκετ που αναγνωρίζει τα προϊόντα που παίρνουν από τα ράφια οι καταναλωτές, δίνοντάς τους τη δυνα- τότητα να πληρώνουν χωρίς να περιμένουν στην ουρά, παρουσίασε η Amazon. Συγκε- κριμένα, οι πελάτες, για να χρησιμοποιήσουν τα καινοτόμα καρότσια «Dash Carts» που βάζουν τέλος στις ουρές των ταμείων, θα πρέπει να διαθέτουν έναν λογαριασμό στην Amazon κι ένα smartphone, προκειμένου να κάνουν εγγραφή. Τα καρότσια, που θα κυκλο- φορήσουν πρώτα στο σούπερ μάρκετ που θα ανοίξει η Amazon στο Λος Άντζελες, διαθέτουν κάμερες, αισθητήρες και ζυγαριά, για να ανα- γνωρίζουν αυτόματα τα ψώνια των πελατών. Εννιά βραβεία γεύσης για τα ζυμαρικά Ήλιος Εννιά βραβεία Ανώτερης Γεύσης (Superior Taste Awards 2020) απέσπασαν τα προϊό- ντα της Βιομηχανίας Ζυμαρικών, ΗΛΙΟΣ, από το Διεθνές Ινστιτούτο Γεύσης, ενός εκ των μεγαλύτερων οργανισμών στην αξιολόγηση τροφίμων. Συγκεκριμένα, με 2 Χρυσά Αστέρια διακρίθηκαν οι Πέννες Ριγέ Ολικής Άλεσης από Δίκοκκο Σίτο που παρασκευάζονται αποκλειστικά από βιολογικό δίκοκκο σιτάρι, που διατηρεί τα διατροφικά του χαρακτηριστικά, καθώς κι οι Βιολογικές Ταλιατέλες ΗΛΙΟΣ από 100% σιμιγδάλι σκληρού σιταριού πιστοποιημένης βιολογικής γεωργίας. Δύο Χρυσά Αστέρια έλαβαν, επίσης, το Λαζανάκι ΗΛΙΟΣ και το Cous Cous ΗΛΙΟΣ. Επι- πλέον, με Χρυσό Αστέρι διακρίθηκαν οι Ταλιατέλες ΗΛΙΟΣ χωρίς γλουτένη και το Κριθαράκι ΗΛΙΟΣ χωρίς γλουτένη, που παρασκευάζονται από καλαμπόκι και ρύζι, κατάλληλα για όσους έχουν δυσανεξία στη γλουτένη, καθώς και το Βιολογικό Σπαγ- γέτι Νο 6 από δίκοκκο σίτο Ζείδωρος Γη ΗΛΙΟΣ, που διατηρεί αναλλοίωτα όλα τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του. Ένα Χρυσό Αστέρι απέσπασε, επίσης, το Τριβέλι Λαχανικών ΗΛΙΟΣ. Ο κύκλος των διακρίσεων ολοκληρώθηκε με το Χρυσό Αστέρι που κέρδισε το προϊόν «ΗΡΑΚΛΗΣ – ΟΙ 12 ΑΘΛΟΙ», ζυμαρικά εμπνευσμένα από τον μεγαλύτερο ήρωα της ελληνικής μυθολογίας, τον Ηρακλή, και τους δώδεκα άθλους του. Ψήφος εμπιστοσύνης στα συνοικιακά καταστήματα Τα καταστήματα της γειτονιάς επιλέγει ένα σημαντικό μέρος των καταναλω- τών μετά την πανδημία, καθώς ο κορωνοϊός δημιούργησε νέα δεδομένα και τάσεις στην εγχώρια αγορά. Αναλυτικά, όπως δείχνει πρόσφατη ανάλυση της Grant Thornton για την επίδραση της πανδημίας στο λιανικό εμπόριο, οι περι- ορισμοί στις μετακινήσεις οδήγησαν μεγάλο μέρος των καταναλωτών να αλλάξει το κατάστημα στο οποίο πραγματοποιεί τις καθημερινές του αγορές. Η τάση φανερώνει μείωση των επισκέψεων κι αύξηση της προτίμησης για αγο- ρές στα συνοικιακά καταστήματα έναντι των μεγάλων υπεραγορών, τα οποία συγκεντρώνουν ταυτόχρονα μεγάλο αριθμό καταναλωτών. Παράγοντες που επηρέασαν τη στροφή των καταναλωτών αποτέλεσαν α) ο χρόνος αναμονής στην ουρά, β) ο χρόνος πραγματοποίησης των αγορών και γ) τα μέτρα υγιει- νής που έλαβαν τα καταστήματα. Παράλληλα, η ανάλυση δείχνει ότι τα περιοριστικά μέτρα δεν επηρέασαν όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου με τον ίδιο τρόπο. Κατηγορίες όπως τα μεγάλα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα ειδών διατροφής παρουσίασαν τον Απρίλιο ετήσια αύξηση της τάξης του +8,6% και +3,3% αντίστοιχα, σε αντίθεση με την κατηγορία της ένδυσης κι υπόδησης που δέχθηκε συντριπτικό πλήγμα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=