Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29

42 διατροφή, οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν λανσάρει κωδικούς που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών κι είναι εμπλουτισμένοι σε μεγάλο βαθμό με βιταμίνες. Χαρα- κτηριστικό παράδειγμα της τάσης αποτελεί η σειρά φυσικών χυμών Life Super Φρούτα της Δέλτα, που κυκλοφορεί στους τύπους Detox, Energize, Balance και Up-lift και περιέχει βιταμίνες C, E, B6, B12, νιασίνη και βιοτίνη, ενισχύοντας τον μεταβολισμό, ή η μεγάλη γκάμα από βιταμινούχους και βιολογικούς χυμούς που περιλαμβάνει το χαρτοφυλάκιο της Οικογένειας Χριστο- δούλου. Ταυτόχρονα, η εταιρεία Όλυμπος έχει λανσάρει προϊόντα για μωρά, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγε- ται ο βιολογικός χυμός bio πορτοκάλι που απευθύνεται σε μικρά παιδιά από τον 12ο μήνα. Ο συγκεκριμένος κωδικός ανταποκρίνεται στην αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται πλέον και στην ελληνική αγορά για βιο- λογικά προϊόντα, ενώ δίνει μια εναλλακτική επιλογή χυμού στους γονείς με μικρά παιδιά. Επιπλέον, στην αγορά των αναψυκτικών και των χυμών, η ετικέτα «χωρίς» εξακολουθεί να κυριαρχεί, παρά τις μεταβολές που προκάλεσε ο κορωνοϊός. Πρώτα σε προτίμηση τα «χωρίς ζάχαρη» και μετά την πανδημία Σταθερά επενδύουν οι ιδιοκτήτες καταστημάτων μικρής λιανικής στα αναψυκτικά και τους χυμούς χωρίς ζάχαρη, καθώς η μείωση ή η παντελής απουσία της στα τρόφιμα και τα ποτά αποτελεί τα τελευταία χρόνια μία από τις επικρατέστερες τάσεις στο λιανεμπόριο. Η συνειδητή αντίδραση των καταναλωτών απέναντι στα ανθυγιεινά προϊόντα κι η «πίεση» των αρμόδιων Αρχών για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρ- κίας έχουν διαμορφώσει μια νέα γενιά προϊόντων με εναλλακτικές γλυκαντικές ύλες, όπως η stevia, που πλέον χρησιμοποιείται ευρέως στα αναψυκτικά. Η ετι- κέτα «χωρίς ζάχαρη» αποτελεί σε πολλές περιπτώσεις το «εισιτήριο» για να καταλήξει ένα αναψυκτικό ή ένας χυμός στο καλάθι του σύγχρονου καταναλωτή, καθώς οι νέες τάσεις επιτάσσουν στροφή στα λιγότερο επεξερ- γασμένα τρόφιμα που είναι χαμηλά σε θερμίδες, λιπαρά και ζάχαρη. Και μπορεί το άγχος της πανδημίας να οδή- γησε ένα μέρος των καταναλωτών στην κατανάλωση ανθυγιεινών προϊόντων, εξαιτίας και του κατ’ οίκον περιορισμού, όμως η αντίδραση αυτή θεωρείται προ- σωρινή κι η αναζήτηση λιγότερο «ένοχων» αναψυκτικών, light ή zero υπερισχύει στην αγορά. Οι χυμοί από την άλλη πλευρά είναι μια κατηγορία προϊό- ντων που συμβαδίζει εύκολα με το πιο υγιεινό διατροφικό μοντέλο, αφού στη συνείδηση των κατανα- λωτών καταγράφεται ως υγιεινή επιλογή. Κίνημα «Made in Greece» σε χυμούς κι αναψυκτικά Εκτός από τη στροφή στα προϊόντα χωρίς ζάχαρη, το καταναλωτικό κίνημα «Made in Greece», κληροδότημα της δεκαετούς οικονομικής κρίσης που ταλάνισε τη χώρα, ενδυναμώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς το αγοραστικό κοινό επιλέγει συνειδητά να στη- ρίζει ελληνικές εταιρείες που παράγουν αναψυκτικά και χυμούς ή χρησιμοποιούν ελληνικές πρώτες ύλες για τα προϊόντα τους. Όπως έδειξαν και τα στοιχεία έρευνας του ΙΕΛΚΑ που μελέτησε τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων εν μέσω κορωνοϊού, οι καταναλωτές στράφη- καν περισσότερο σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης, σε ποσοστό 60%, ενώ παράλληλα ελέγχουν περισσό- τερο την προέλευση των τροφίμων, σε ποσοστό 48%. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ερώτηση «Αν αύριο το πρωί εξαφανιζόταν ο κορωνοϊός θα διατηρούσατε τις παραπάνω αγοραστικές συνήθειες;» ποσοστό 46% του κοινού απάντησε θετικά, γεγονός το οποίο δείχνει ότι οι ελληνικοί χυμοί και τα αναψυκτικά διατηρούν τη δυνα- μική που απέκτησαν τα προηγούμενα χρόνια, καθώς οι Έλληνες επιθυμούν να στηρίξουν την εγχώρια παρα- γωγή και τις θέσεις εργασίας. Αναψυκτικά & Χυμοί Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=