Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29

ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΙΔΗ Αφιέρωμα 65 αλλά και μετά από αυτή. Πολλοί γονείς έσπευσαν να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, ενόσω αυτά βρίσκονταν για λόγους ασφαλείας στο σπίτι, με αποτέλεσμα τα προϊόντα σπιτιού και τα σχολικά είδη να εμφανίζουν «εκτόξευση» της ζήτησής τους και στα μίνι μάρκετ. «Εκτίναξη» των πωλήσεων εν μέσω καραντίνας Η νέα τάξη πραγμάτων στην περίοδο της καραντίνας οδήγησε λοιπόν και σε «εκτίναξη» των πωλήσεων σε πολλά σχολικά είδη, με συγκεκριμένες κατηγορίες να εμφανίζουν αύξηση ακόμη και μεγαλύτερη του +100%. Υπήρξε, δηλαδή, ακόμη κι υπερδιπλασιασμός των πωλήσεων σε προϊόντα όπως οι σχολικές μπογιές, οι μαρκαδόροι, τα σχολικά βιβλία, τα επιτραπέζια παιχνί- δια, τα μπλοκ ζωγραφικής. Όλα τα παραπάνω, μάλιστα, εκτιμά- ται από στελέχη της αγοράς ότι βρέθηκαν σε ένα άτυπο top60 με τα προϊόντα που εμφάνισαν μεγαλύτερο ρυθμό στη ζήτησή τους σε εκείνο το διάστημα του υποχρεωτικού εγκλεισμού στο σπίτι, για την προστασία από τον κορωνοϊό. Σε αυτή την περίοδο δε, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ (από τις αρχές Μαρτίου μέχρι τα τέλη Απριλίου) «έτρεχε» ασταμάτητα ανά εβδο- μάδα, εμφανίζοντας διψήφιο ποσοστό, ενώ κάποιες εβδομάδες καταγράφηκε αύξηση έως 35%, ένα- ντι της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Αντίστοιχα, ο τζίρος των καταστημάτων του λιανε- μπορίου ενισχύθηκε κατά 15,7% από τις αρχές του έτους μέχρι την Κυριακή 19 Απριλίου 2020, ανερχόμενος σε 2,2 δισ. ευρώ κι όντας αυξημένος κατά 300 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της περασμένης χρονιάς. Ενισχύουν τα μίνι μάρκετ τα εποχικά έσοδα Τα σχολικά είδη, πάντως, αποτελούν σταθερά ένα έξτρα έσοδο για τα μίνι μάρκετ και τα καταστήματα ψιλικών, ειδικά την περίοδο πριν από την έναρξη της σχολικής σαιζόν, αλλά και το πρώτο διάστημα της επιστροφής των παιδιών στα σχολεία. Δεν είναι λίγα τα καταστή- ματα της μικρής λιανικής που επενδύουν σε διάφορα εποχικά είδη για να αυξήσουν τον ετήσιο τζίρο τους, και φυσικά τα κέρδη τους, με τα σχολικά να αποτελούν ένα από τα βασικά «όπλα» στη συγκεκριμένη κατηγορία. Υπάρχουν μίνι μάρκετ που δημιουργούν ολόκληρο ράφι με σχολικά, από αναλώσιμα μέχρι σχολικές τσά- ντες, κάτι που βοηθά και τις πωλήσεις των παιχνιδιών του καταστήματος, όπως οι δωροσακούλες, που δεί- χνουν να έχουν έτσι κι αλλιώς σημαντική «δυναμική» στην αγορά της μικρής λιανικής. Σε κάθε περίπτωση, τα σχολικά αποτελούν μία ευκαιρία για εποχικά έσοδα στα μίνι μάρ- κετ, με πολλούς γονείς να τα επισκέπτονται ακόμη κι ως λύση της τελευταίας στιγμής, ώστε να προμηθευτούν κάτι που… ξέχασαν να αγορά- σουν από βιβλιοπωλεία κι άλλα υπερκαταστήματα που «κυριαρχούν» στον συγκεκριμένο κλάδο, όπως τα Jumbo. Δυνατότητα ευελιξίας στις τιμές Η κατηγορία των σχολικών ειδών δίνει επίσης τη δυνα- τότητα «ευελιξίας» στις τιμές των προϊόντων στα μίνι μάρκετ και τα καταστήματα ψιλικών, προσφέροντας σε πολλές περιπτώσεις σημαντικό περιθώριο κέρδους στους επαγγελματίες του κλάδου. Το εύρος των τιμών Υπήρξε ακόμη κι υπερδιπλασιασμός των πωλήσεων σε προϊόντα όπως οι σχολικές μπογιές, οι μαρκαδόροι, τα σχολικά βιβλία, τα επιτραπέζια παιχνίδια, τα μπλοκ ζωγραφικής.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=