Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29

έρευνα ΙΕΛΚΑ 76 Ο κορωνοϊός συνεχίζει να βρίσκεται στο προσκή- νιο ολόκληρου του κόσμου, και μπορεί η Ελλάδα να έχει περάσει στην επόμενη φάση της καρα- ντίνας και των μέτρων για την αντιμετώπισή του, όμως οι επιπτώσεις στην αγορά παραμένουν σημαντικές και δείχνουν και νέες καταναλωτικές συνήθειες από την πλευρά των Ελλήνων καταναλωτών. Οι online αγορές και το delivery φαίνεται ότι ήρθαν για να μείνουν κι ήδη οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν αρχίσει να επενδύουν περισσότερο στη διαδικτυακή τους παρου- σία, όπου κάνουν πια την εμφάνισή τους και πολλά μίνι μάρκετ. Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες στρέφονται σε νέες προϊοντικές κατηγορίες και λόγω του κορωνοϊού, ενώ αναζητούν ακόμη περισσότερα προϊόντα στα ράφια, επιβεβαιώνοντας ότι η λογική «μία στάση για όλα τα ψώνια» είναι αυτή που πρόκειται να κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια και στη χώρα μας. Δεκαπλασιάζονται οι πελάτες των ηλεκτρονικών μάρκετ Η αύξηση των online αγορών είναι εντυπωσιακή από την περίοδο της καραντίνας και μετέπειτα, με τους Έλληνες καταναλωτές να δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν αυτή την αγοραστική συνήθεια και στο μέλλον. Σύμ- φωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), σε συνεργα- σία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με δείγμα 1.050 ατόμων και θέμα τις online αγοραστι- κές-καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού COVID-19 στην Ελλάδα, τα αποτελέσματα δείχνουν σημαντική αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου κατα- ναλωτών λόγω κορωνοϊού που θα συνεχισθεί σε μεγάλο βαθμό και μετά την κρίση. Συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε ότι η κρίση του κορω- νοϊού αλλάζει τις online αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, με 1 στους 2 χρήστες του διαδικτύου να αγοράζουν πλέον συστηματικά online (σε σχέση με 1 στους 5 το 2019). Ταυτόχρονα, καταγράφεται 10πλασια- σμός της πελατειακής βάσης των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, ενώ 1 στους 2 θα συνεχίσει και στο μέλλον να παραγγέλνει προϊόντα σούπερ μάρκετ για παράδοση κατ’ οίκον. Του Στέλιου Ασλανίδη Μετά και την περίοδο του κορωνοϊού, οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να αλλάζουν τις συνήθειές τους, όσον αφορά τις αγορές σε μίνι και σούπερ μάρκετ, αναζητώντας online προσφορές, αλλά και νέα προϊόντα στα ράφια. αλλαζουν οι καταναλωτικές συνήθειες

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=