Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 31

14 ειδήσεις «Λουκέτο» σε 6 μίνι μάρκετ που δεν τήρησαν τα μέτρα Έξυπνες αγορές πραγματοποιούν τα ελληνικά νοικοκυριά Λιγότερα χρήματα δαπανούν στα σούπερ και μίνι μάρκετ οι Έλληνες καταναλωτές τα τελευταία χρόνια, για να αγοράσουν είδη παντοπωλείου, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, γεγονός που οφείλεται αφενός στη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος και την υιοθέτηση έξυπνων αγορών των νοικοκυ- ριών αφετέρου στις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες. Συγκεκριμένα, ένα σημαντικό ποσοστό της μείωσης αντιστοιχεί στη μεταβολή των καταναλωτικών συνηθειών, με την υιοθέτηση έξυπνων αγορών από τους καταναλωτές, όπως αναζήτηση προσφορών, φθηνότερες εναλλακτικές προϊόντων, διαφορετικές συσκευασίες, μείωση της σπατάλης, σύγκριση τιμών, αξιοποίηση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κ.λπ. Κύριος στόχος αυτών των έξυπνων συνηθειών είναι η ικανοποίηση των ίδιων ανα- γκών με λιγότερα χρήματα. Αντίστοιχα με τις καταναλωτικές συνήθειες, η μείωση οφείλεται και σε αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες, π.χ. αύξηση των φυτικών πρωτεϊ- νών, όπως όσπρια, αλλά και των φθηνότερων ζωικών πρωτεϊνών, όπως αυγά και πουλερικά, και μείωση των ακριβότερων ζωικών πρωτεϊνών, όπως κόκκινο κρέας και ψάρι. Ένα μεγάλο ποσοστό της μείωσης της δαπάνης που παρατηρείται αντιστοιχεί στην επίδραση στη δαπάνη των προσφορών κι εκπτώσεων. Οι 9 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν χρήματα μέσω προσφορών κι 7 στους 10 τουλά- χιστον 5% της αξίας των αγορών τους. Η μεσοσταθμική εξοικονόμηση που καταγράφεται στις ετήσιες έρευνες του ΙΕΛΚΑ κυμαίνεται από 9,5% έως 12,8%. METRO: νέες διακρίσεις στα Environmental Awards 2020 Tη διάκριση «Energy Excellence of the Year» απέσπασε η METRO AEBE στη διοργάνωση των Environmental Awards 2020, ξεχωρίζοντας για τις σημαντικές της πρωτοβουλίες για την προστασία του Περι- βάλλοντος και την Αειφορία, τα καινοτόμα «πράσινα» έργα και τις τεχνολογίες που συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ενός υγι- ούς περιβάλλοντος. Αναλυτικά, η εταιρεία κέρδισε συνολικά 7 GOLD βραβεία στις κατηγορίες: Αποδο- τική διαχείριση ενέργειας, Μείωση της καταναλισκόμενης ενέργειας, Ενεργειακή διαχείριση κτηριακών & επιχειρησιακών υποδομών, Αξιοποίηση πράσινης ενέρ- γειας, Πιστοποίηση ενεργειακής απόδοσης. Επίσης, έλαβε κι 1 BRONZE βραβείο στην κατηγορία «Μείωση εκπεμπόμενων αερίων θερμοκηπίου». Παράλληλα, στην 6η διοργάνωση των HR Awards, η εταιρεία απέσπασε 2 διακρίσεις για τους δύο βασικούς πυλώνες της νεοσύστατης Γενικής Διεύθυνσης Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας, με την οποία η METRO ενοποίησε τη Διεύθυνση Ανθρωπίνων Πόρων με τη Διεύθυνση Επικοινω- νίας, δημιουργώντας μια πρωτοποριακή συνέργεια. Με εντατικό ρυθμό συνεχίζεται ο έλεγχος της ΕΛΑΣ σε επιχειρήσεις όπως τα μίνι μάρκετ, προκειμένου να διαπιστωθεί αν τηρούνται τα μέτρα που εξέδωσε η κυβέρνηση για τον περιορισμό της διασποράς του Covid-19. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Ρέθυ- μνο οι Αρχές έβαλαν «λουκέτο» σε πέντε μίνι μάρκετ κι επιβλήθηκε πρόστιμο 5.000 ευρώ σε κάθε ιδι- οκτήτη, λόγω λειτουργίας σε ώρες που απαγορεύεται βάσει των μέτρων, σύμφωνα με τις πληροφορίες των τοπικών μέσων. Την ίδια τύχη είχε και κατάστημα μικρής λιανικής στο Ηράκλειο. Παράλληλα, σε 18 ανήλθαν οι συλλήψεις και σε 53 συνολικά οι παραβάσεις λειτουργίας καταστη- μάτων κι ιδιωτικών επιχειρήσεων, ενώ βεβαιώθηκαν 278 παραβάσεις για μετακίνηση σε απαγορευμένες ώρες και 1.202 για μη χρήση μάσκας, σε 51.650 ελέγχους που πραγμα- τοποίησε η ΕΛΑΣ την Κυριακή 1 Νοεμβρίου, σε όλη την Ελλάδα. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας, συνελήφθησαν 18 άτομα και βεβαιώθηκαν 50 παραβάσεις για κανόνες λειτουργίας καταστημάτων, ενώ επιβλήθηκε αναστολή λειτουργίας για υπεράριθ- μους πελάτες σε 5 καταστήματα, από τα οποία 3 στην Κεντρική Μακε- δονία και 2 στην Αττική.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=