Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 31

ειδήσεις 16 «Πρωταγωνιστούν» στις online αγορές τα κατεψυγμένα τρόφιμα Μεγάλες αλλαγές στις κατανα- λωτικές συνήθειες των Ελλήνων, αλλά και ραγδαία αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών, έχουν παρατηρηθεί τους τελευταίους μήνες, ως αποτέλεσμα της πανδημίας. Το αξιοσημείωτο είναι ότι οι ηλε- κτρονικές αγορές παρουσιάζουν μεγάλη ανά- πτυξη και στους τομείς των τροφίμων και των ποτών, καθώς τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, παρατηρήθηκαν οι εξής μεταβολές σε σχέση με το 2019: +254% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +227% σε προϊόντα αρτοποιίας, +217% σε φρέσκα τρόφιμα, +205% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +196% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +172% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +161% σε ποτά και αναψυκτικά, +135% σε προϊόντα για κατοικίδια και +39% σε προϊόντα περι- ποίησης για παιδιά. Όσον αφορά τις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για τις παραγγελίες τους, αν και οι κινητές συσκευές εμφάνισαν πτώση κατά το δεύτερο τρίμηνο του ’20, λόγω του εγκλεισμού αλλά και της ανάγκης για μεγάλες παραγγελίες, στο τρίτο τρίμηνο, επανέκτησαν τη δυνα- μική τους, με αύξηση 7 ποσοστιαίων μονάδων, καταλαμβάνοντας το 31% των συνολικών παραγγελιών. Αύξηση 183% στις online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ Ρυθμό ανάπτυξης 183% στην αξία των online αγορών κατέ- γραψε το κανάλι του online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, το τρίτο τρίμηνο του 2020 (Ιού- λιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο), συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων που καταγράφει η εταιρεία Convert Group. Σύμφωνα με προβλέψεις της Convert Group, ο κλάδος εκτιμάται ότι θα κλείσει το 2020, με συνολικές πωλήσεις αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ, πάνω δηλαδή από το διπλάσιο, συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019, οι οποίες έφτα- σαν τα 46,7 εκατ. ευρώ. Στα ευρήματα της εταιρείας φαίνεται ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός πως ο κλάδος, κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, συνέχισε να αναπτύσσεται με ρυθμό σχεδόν ίδιο με αυτόν του δεύτερου τρι- μήνου (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος), της περιόδου δηλαδή της καραντίνας και των μέτρων απαγόρευσης της κυκλοφορίας. Μάλιστα, ακόμη κι αρκετούς μήνες μετά, η ανάπτυξη του κλάδου σταθεροποιήθηκε σε πολύ υψηλό ρυθμό τον Σεπτέμβριο, με σχεδόν τετραπλάσια ανάπτυξη, συγκριτικά με τους πρώ- τους μήνες του έτους, και με +174%, συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο του 2019. Σε «ενισχυμένα» ψώνια προχώρησαν οι Έλλη- νες καταναλωτές μετά την αναγγελία του 2ου lockdown, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ να παρουσιάσουν αύξηση 17,1% την πρώτη εβδομάδα της καραντίνας. Προϊόντα όπως οι καφέδες φίλτρου και τα αντισηπτικά ξεχώρισαν στις προτιμήσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Nielsen, παρατηρήθηκαν διψήφια ποσοστά ανάπτυξης σε όλα τα προϊόντα (φρέσκα, χύμα, τυποποιημένα τρόφιμα και ροφήματα, καλλυ- ντικά, προϊόντα καθαρισμού/φροντίδας σπιτιού), με εξαίρεση τις κατηγορίες Bazaar, των οποίων οι εβδομαδιαίες πωλήσεις κινήθηκαν πτωτικά στο -0,9%, καθώς απαγορεύτηκε η πώληση των περισσότερων εξ αυτών στα καταστήματα του λιανεμπορίου τροφίμων. Στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά, και συγκεκριμένα στον τομέα των τροφίμων και ποτών, οι κατηγορίες που αναπτύχθηκαν με τον υψηλότερο ρυθμό, σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα πέρυσι, είναι οι καφέδες φίλτρου (+56,4%), το βού- τυρο, τα άλευρα, αλλά και αρκετές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, υποδεικνύοντας πως οι καταναλωτές επιθυμούν να περάσουν δημι- ουργικό χρόνο στο σπίτι, μαγειρεύοντας και χαλαρώνοντας. Στον τομέα της προσωπικής υγιεινής, τα αντιση- πτικά μαντιλάκια (93%), τα προϊόντα περιποίησης σώματος, αλλά και τα αποτριχω- τικά έκαναν τη διαφορά, ενώ στον τομέα των καθαριστικών σπιτιού, τα μαντιλάκια καθαρι- σμού για τις οικιακές επιφάνειες (+97,8%), τα ελαστικά γάντια καθαρισμού κι οι μπαταρίες σημείωσαν το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης του τζίρου. Τα προϊόντα με αυξημένη ζήτηση στο 2ο lockdown

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=