Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 31

40 έρευνα 2 στους 3 Έλληνες έκαναν τις αγορές τους στη μικρή λιανική Η «στροφή» των καταναλω- τών στα καταστήματα της γειτονιάς επιβεβαιώνεται κι από τα στοιχεία έρευνας της Ipsos στην ελληνική αγορά, η οποία και πραγματοποιή- θηκε για λογαριασμό της PayPal. Αναλυτικά, με βάση τα σχετικά ευρήματα, οι Έλληνες παρέμειναν πιστοί στις επώνυμες μάρκες κατά τη διάρκεια του lockdown, κυρίως χάρη στη μεγάλη ποικιλία των προ- σφερόμενων ειδών, αλλά οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ήταν εκείνες που κέντρισαν το ενδιαφέρον και κέρδισαν τόσο την εμπιστοσύνη όσο και την ανα- γνώριση, δείχνοντας έμπρακτα τη σημασία που έχει η ενίσχυση της τοπικής κοινότητας και οικονομίας. Σχεδόν τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων (62%) έκαναν τις αγορές τους από μικρά τοπικά καταστήματα εν μέσω καραντί- νας και το 32% ψώνισε διαδικτυακά από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Στήριξη στις μικρές επιχειρήσεις και στο μέλλον Η έρευνα ανέδειξε, επίσης, ότι τα δύο τρίτα του γενικού πληθυσμού (66%) αισθάνονται την υποχρέωση να υπο- στηρίξουν τις μικρές επιχειρήσεις της περιοχής τους. Αυτό μοιάζει ιδιαίτερα σημαντικό για τα άτομα μεγαλύ- τερης ηλικίας, αφού το 87% άνω των 65 ετών θεωρεί ότι η στήριξη της τοπικής οικονομίας είναι απαραίτητη, για να ξεπεράσουμε την κρίση της πανδημίας. Σχεδόν οι μισοί εκ των ερωτηθέντων δε, αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν μια αγορά σε μια μικρομεσαία επιχείρηση ή σε ένα κατάστημα της γειτονιάς, προκει- μένου να στηρίξουν τόσο την τοπική όσο και την εθνική οικονομία. Η τάση αυτή φαίνεται, μάλιστα, ότι θα συνε- χιστεί και στο μέλλον, καθώς το 58% των Ελλήνων δηλώνει ότι σκοπεύει να αγοράζει ακόμα περισσότερα τοπικά προϊόντα. Σημαντική η «μετάλλαξη» στην αγορά Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν μία γενικότερη «μετάλλαξη» των καταναλωτικών συνηθειών στην Ελλάδα, αφού μόλις πριν από λίγα χρόνια, το «κλίμα» ήταν τελείως διαφορετικό, με τα καταστήματα της γειτο- νιάς να εμφανίζουν αρνητικούς δείκτες στις τότε έρευνες. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με έρευνα της Nielsen το 2018, η κατηγορία των καταστημάτων γειτονιάς είχε παρουσιάσει μεγάλες απώλειες, καθώς ο αριθμός τους το 2017 είχε υποχωρήσει στα 24.877 από 25.770 το 2016. Το 2017 λει- τουργούσαν 5.764 περίπτερα από 6.008 το 2016, ενώ το 2008 ο αριθ- μός τους έφτανε τα 9.837. Την ίδια ώρα, ο τζίρος των σούπερ μάρ- κετ είχε επηρεαστεί από την αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 4,7% και την οριακή μεί- ωση των τιμών κατά 0,1%, εμφανίζοντας θετική «τροχιά» για το 2018, η οποία βέβαια «εκτινάχθηκε» την περίοδο της πανδημίας. Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα, ήταν άλλωστε ο απόλυτος «νικητής» της περιόδου της πανδημίας του κορωνοϊού, με τις πωλήσεις τους να παρουσιάζουν τεράστια αύξηση από την πρώτη καραντίνα και μετά. Μ Σχεδόν τα δύο τρίτα των Ελλήνων (62%) έκαναν τις αγορές τους από μικρά τοπικά καταστήματα και το 32% ψώνισε διαδικτυακά από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Το 66% των Ελλήνων δήλωσε ότι αισθάνεται την υποχρέωση να υποστηρίξει τις μικρές επιχειρήσεις της περιοχής του εν μέσω κορωνοϊού. Οι περισσότεροι καταναλωτές εμπιστεύονται τους επαγγελμα- τίες της μικρής λιανικής για τα ψώνια τους στην πανδημία.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=