Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 31

56 παρουσίαση μίνι μάρκετ μάρκετ να δουλεύουν όπως παλιά, αλλά και στους καταναλωτές να κινούνται ελεύθερα τις βραδινές ώρες. «Όπως φαίνεται, τα μέτρα που εφαρμόστηκαν τους τελευ- ταίους μήνες ευνοούν τους μεγάλους του οργανωμένου λιανεμπορίου κι όχι εμάς που δραστηριοποιούμαστε στη μικρή λιανική. Υπάρχουν κάποιοι που έρχονται στο κατά- στημα για να αποφύγουν την ταλαιπωρία και τις ουρές στα σούπερ μάρκετ, όμως αυτό δεν είναι κανόνας» τόνισε η κα Μαλαγαρδή στο περιοδικό μας. Οι αλλαγές στο ωράριο μας έχουν ταλαιπωρήσει Για ταλαιπωρία των επαγγελματιών από τις απανωτές αλλαγές στο ωράριο έκανε λόγο η κ. Μαλαγαρδή, καθώς από τη στιγμή που ξεκίνησε η πανδημία, οι ώρες λειτουργίας των καταστημάτων αλλάζουν συνεχώς. Από τις 13 Νοεμβρίου και καθ’ όλο το διάστημα κατά το οποίο ισχύουν τα περιοριστικά μέτρα, τα σούπερ μάρκετ, τα μίνι μάρκετ, οι φούρνοι, τα κρεοπωλεία, τα ιχθυοπωλεία, τα φαρμακεία επιτρέπεται να λειτουργούν έως τις 20.30 . «Προηγουμένως λειτουργούσαμε από τις 7:30 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ. Τώρα ανοίγουμε στις 7:30 και κλείνουμε στις 8:30» . Το ωράριο αυτό είναι καταστρο- φικό για τη μικρή λιανική, η οποία είχε παραδοσιακά περισσότερη κίνηση τις ώρες που έκλειναν τα σούπερ μάρκετ και τα Σαββατοκύριακα. «Η δυνατότητα που δίνει ο νόμος να κάνουν τα μίνι μάρκετ delivery μέχρι τη 01.00 δε φαίνεται να βελτιώνει κάπως τη δική μας κατάσταση, καθώς τα συνοικιακά παντοπωλεία σπάνια έχουν αυτή τη δυνατό- τητα» προσθέτει η κ. Μαλαγαρδή. Οι περισσότεροι ψωνίζουν με κάρτα Τη μεγάλη αύξηση των ανέπαφων συναλλαγών στο κανάλι της μικρής λιανικής επιβεβαιώνει κι η κ. Μαλα- γαρδή, τονίζοντας ότι «οι περισσότεροι πραγματοποιούν ανέπαφες συναλλαγές με κάρτα» . Ο κορωνοϊός έχει σχε- δόν εξαφανίσει τα μετρητά, αφού ένα μεγάλο μέρος των πελατών φοβάται την πιθανή μόλυνση και προτιμά να χρησιμοποιεί την κάρτα για πληρωμή, ακόμα και για ένα πακέτο τσιγάρα. Οι ανέπαφοι τρόποι πληρωμής κερδίζουν σταθερά «έδαφος», μετά την πρωτόγνωρη κατάσταση που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι κατα- ναλωτές τους τελευταίους μήνες, καθώς ακόμα και οι μεγαλύτερης ηλικίας άνθρωποι άρχισαν να εξοικειώ- νονται με την κάρτα. Ακόμα και προ κρίσης, τα μετρητά έχαναν σταδιακά τη δημοτικότητά τους σε σχέση με άλλες μεθόδους πληρωμής, όμως τώρα η κάρτα έχει κυριαρχήσει. Ένα μεγάλο ζήτημα στην αγορά της μικρής λιανικής σχετίζεται με το ελάχιστο περιθώριο κέρδους που έχουν οι ιδιοκτήτες από μια σειρά προϊόντων, όπως τα τσιγάρα, τις κάρτες κινητής τηλεφωνίας και τις εφημερίδες. Ειδικά, μάλιστα, όταν οι αγορές αυτές συνδυάζονται και με πληρωμή μέσω «πλαστικού χρήματος», που πολλές φορές βάζει…μέσα τα καταστήματα. «Εμείς φυσικά έχουμε μηχάνημα POS κι εξυπηρετούμε τους πάντες με αυτό» , αναφέρει η κ. Μαλαγαρδή. «Είναι αλήθεια, όμως, ότι εκμηδενίζεται το περιθώριο κέρδους για εμάς» . Μ info point «Ο κορωνοϊός έχει σχεδόν εξαφανίσει τα μετρητά, αφού ένα μεγάλο μέρος των πελατών φοβάται την πιθανή μόλυνση και προτιμά να χρησιμοποιεί την κάρτα για πληρωμή»

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=