Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 35

27 Η εταιρεία Terra Fyllida δραστηριοποιείται στον τομέα των τροφίμων, παράγοντας προϊόντα αποκλειστικά από φρέσκα μανιτάρια, προκειμένου να αναδείξει την υψηλή τους διατροφική αξία. Πρόσφατα μάλιστα επέκτεινε το χαρτοφυλάκιό της με τον κωδικό Vegan Bolognese Μανι- ταριών σε συσκευασία των 330 γραμμαρίων. Πρόκειται για μία έτοιμη σάλτσα ζυμαρικών με κιμά από 3 είδη μανιταριών, που είναι σιγοβρασμένος σε σάλτσα τομάτας με καρότο, κρεμμύδι, σέλερι και θυμάρι – χωρίς αυγά, γάλα, σόγια και κρέας. Το προϊόν είναι έτοιμο για χρήση σε ζυμαρικά ή μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν vegan έτοιμος κιμάς στη μαγειρική. TERRA FYLLIDA Τηλ.: 2321 234254 • Website: www.terrafyllida.gr Vegan σάλτσα μανιταριών από την Terra Fyllida Κέρδισαν μια σημαντική μάχη τα φυτικά προϊόντα Σε ένα κρίσιμο σημείο καμπής για την υγιεινή, βιώσιμη δια- τροφή στην Ευρώπη, η τροπολογία 171 –το σχέδιο νομοθεσίας που επιδίωξε να επιβάλει σοβαρούς νέους περιορισμούς στα φυτικά τρόφιμα και που είχε προτείνει η επιτροπή AGRI του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου– αποσύρθηκε τελικά πριν τις τριμερείς διαβουλεύσεις μεταξύ των θεσμών της Ευρωπαϊ- κής Ένωσης. Η ProVeg ένωσε τις δυνάμεις της με πληθώρα διεθνών ΜΚΟ, συμπεριλαμβανομένων της Greenpeace και του WWF, καθώς και εταιρειών φυτικών τροφίμων, όπως τις Upfield, Nestle, Oatly και Alpro σε μια μάχη-ορόσημο για τα φυτικά, μη γαλακτοκομικά τρόφιμα. Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση της ProVeg, «το Ευρωπαϊκό Συμ- βούλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη απέσυραν την τροπολογία 171, τον εχθρικό προς το κλίμα κανονισμό για τα τρόφιμα, στον οποίο αντιτάχθηκαν σχεδόν μισό εκατομμύριο Ευρωπαίοι καταναλωτές μέσω συλλογής υπογραφών με πρωτο- βουλία της οργάνωσης ευαισθητοποίησης για τα τρόφιμα ProVeg International. Η νίκη αντικατοπτρίζει τη συναίνεση της επιστημονι- κής κοινότητας, μιας συναίνεσης που έχει εκφραστεί δημόσια από τη Διακυβερνητική Επιτροπή για την Αλλαγή του Κλίματος (IPCC), την Οργάνωση Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO), τον Παγκό- σμιο Οργανισμό Υγείας και την επιτροπή EAT-Lancet. Οι συστάσεις τους υπογραμμίζουν ομόφωνα την επείγουσα ανάγκη για μια μετά- βαση σε φυτικές δίαιτες». Εκτοξεύονται οι πωλήσεις μη ζωικής προέλευσης Θεαματική άνοδο αναμένεται να σημειώσει μέχρι το 2035 η αγορά των εναλλακτικών πρωτεϊνούχων τροφίμων, δηλαδή των τροφίμων που θα περιλαμβάνουν μη ζωικής προέλευσης πρωτεΐνη, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα. Η συγκεκριμένη κατηγορία υπολογίζεται ότι θα αγγίξει τα 290 δισ. δολάρια μέσα στην επόμενη δεκαετία, καθώς η κατανάλωση εναλ- λακτικής πρωτεΐνης αναμένεται να επταπλασιαστεί – από 13 εκατ. τόνους ετησίως το 2020 (μόλις 2% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων τροφίμων) στους 97 εκατ. τόνους ετησίως έως το 2035, φτάνοντας έτσι στο σημείο να αντιπροσωπεύει το 11% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων τροφίμων. Σύμφωνα με τον κ. Benjamin Morach, στέλεχος της εταιρείας Boston Consulting Group, «τα εναλλακτικά πρωτεϊνούχα τρό- φιμα σύντομα θα γίνουν εφάμιλλα των ζωικών σε γεύση, υφή και τιμή. Η εξέλιξη αυτή πιστεύουμε ότι θα εκτινάξει την κατανά- λωσή τους, καθιστώντας τη συγκεκριμένη αγορά από “niche” σε “mainstream”, γεγονός με προφανείς ευεργετικές περιβαλλοντικές συνέπειες, που με τη σειρά του θα αυξήσει την κατανάλωσή τους ακόμη περισσότερο». Στα εναλλακτικά πρωτεϊνούχα τρόφιμα περιλαμβάνονται τρόφιμα η πρωτεΐνη των οποίων προέρχεται από φυτά, πρωτεϊνούχους μικροοργανισμούς ή την ανάπτυξη ζωικών κυττάρων.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=