Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 35

ρεπορτάζ 34 RTE προϊόντων. Όλη η ιδέα βασίζεται στο γεγονός ότι ένας καταναλωτής μπορεί να αγοράσει ένα προϊόν και να ικανοποιήσει γρήγορα τη βασική ανάγκη του οργανισμού του, χωρίς όμως να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητά του. Έχει ξεκινήσει η εφαρμογή στο εξωτερικό Η ζήτηση για συσκευασμένο φαγητό στα μίνι μάρ­ κετ έχει ήδη αρχίσει να διαμορφώνει αντίστοιχα τα καταστήματα στο εξωτερικό, δημιουργώντας αυτά τα νέα φορμάτ. Η πλειονότητα των μίνι μάρκετ στις ΗΠΑ έχει εστιάσει πλέον στην πώληση έτοιμου φαγητού, ακόμη και αν αυτό φορά το γνωστό μας φαστ φουντ, αφού ο συνδυασμός των αγορών για το σπίτι με το έτοιμο φαγητό κάνει… θραύση. Τα μίνι μάρκετ είναι ταυτόχρονα και καφέ και εστιατόρια, με τη νέα τάση να τα θέλει να γεμίζουν με σειρές φρέσκου συσκευασμέ­ νου φαγητού. Η αλυσίδα QuickTrip, για παράδειγμα, προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα να δημι­ ουργήσουν στην ειδική γωνιά των καταστημάτων το δικό τους φαγητό με σαλάτες που μπορεί να φτιάξει ο καθένας εντός του καταστήματος αλλά και χοτ ντογκ σε πλαστικές συσκευασίες, τα οποία γεμίζουν με ό,τι επιθυμεί ο καταναλωτής. Αντίστοιχα, η αλυσίδα Pilot Flying J έχει φτιάξει τη δική της σειρά με την ονομασία PJ Fresh, η οποία περιλαμβάνει πλήθος προϊόντα για τα ράφια των μίνι μάρκετ που διαθέτει – ανάμεσά τους ακόμη και σούπες έτοιμες για κατανάλωση. Έτοιμα γεύματα, από σαλάτες και σάντουιτς μέχρι κανονικό φαγητό, που μπορεί να βάλει κανείς σε σχετικά μπολ και να πάρει στο σπίτι του, διαθέτουν και τα Green Zebra, τα οποία αποτελούν από τα πλέον ανερχόμενα καταστήματα σε διάφορες πολιτείες, ακριβώς χάρη σε αυτή την κατη­ γορία των προϊόντων τους. Ένα ολοκαίνουργιο φορμάτ εστιασμένο στο συσκευα­ σμένο φαγητό έχει δημιουργήσει από την πλευρά της η αλυσίδα Nisa Express, η οποία προσφέρει στους πελάτες ένα ξεχωριστό ειδικό τμήμα μέσα στο κατά­ στημά της με μία μεγάλη γκάμα επιλογών στον τομέα του Food to Go. Κάπως έτσι, η αγορά του έτοιμου φαγητού υπολο­ γίζεται πια ότι ανέρχεται σε δισεκατομμύρια ευρώ παγκοσμίως, γεγονός που έχει φουντώσει τη μάχη στο συγκεκριμένο πεδίο. Εταιρείες κολοσσοί έχουν εισέλθει σε αυτή, επενδύοντας όλο και περισσότερο στην εν λόγω κατηγορία προϊόντων. Ονόματα όπως η Nestlé, η General Mills, η Heinz Company, η Unilever PLC, η Nomad Foods και η McCain Foods Limited διεκδικούν ήδη τα μεγαλύτερα μερίδια, λανσάροντας ολόκληρες σειρές προϊόντων, ειδικά στοχευμένες στο έτοιμο και γρήγορο φαγητό που μπορεί να αγοράσει κανείς σε μίνι μάρκετ. Αλλάζει το τοπίο τα επόμενα χρόνια Όπως γίνεται λοιπόν αντιληπτό λοιπόν, τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αλλάξει πλήρως το τοπίο στον τομέα του μίνι μάρκετ και των καταστημάτων της μι­ κρής λιανικής. Οι νέοι επιχειρηματίες επενδύουν σε διαφορετικά και καινοτόμα φορμάτ, ώστε να αντιμετω­ πίσουν τον ανταγωνισμό, γεγονός που φαίνεται ήδη να τους δίνει το... πλεονέκτημα στην αγορά. Για τον λόγο αυτό, οι επαγγελματίες του κλάδου και στην Ελλάδα θα πρέπει να προβληματιστούν για το μέλλον τον κατα­ στημάτων τους και να προχωρήσουν σε αλλαγές, ειδικά εαν ήδη δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα. Μ Η αλυσίδα μίνι μάρκετ Nisa Express στις ΗΠΑ έχει λανσάρει έναν νέο τύπο καταστήματος, εστιασμένο στο έτοιμο φαγητό. Μία νέα μορφή μίνι μάρκετ που συνδυάζει το παντοπωλείο με την απευθείας κατανάλωση έχει κάνει ήδη την εμφάνισή της και στην Ελλάδα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=