Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 35

72 Χάνει έδαφος το λευκό αλεύρι Τα τελευταία χρόνια, το καταναλωτικό κοινό αναζητά προϊόντα που ταυτίζονται με την υγιεινή διατροφή, με αποτέλεσμα οι κωδικοί ολικής άλεσης να απο- τελούν δυνατό χαρτί και για τα μίνι μάρκετ. Το ψωμί του τοστ και τα σνακ ολικής άλεσης προτιμώνται στις μέρες μας από μία μεγάλη μερίδα πελατών, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που απορρίπτουν πλήρως το λευκό αλεύρι και τα παράγωγά του. Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι γιατί τα προϊόντα που δημιουργούνται από αλεύρι ή σιμιγδάλι ολικής άλεσης περιέ- χουν ολόκληρο τον σπόρο του δημητριακού, σε αντίθεση με το άσπρο, επεξεργασμένο αλεύρι που προέρχεται μόνο από το εσωτερικό μέρος του σπόρου. Όπως τονίζουν διατροφολόγοι, στον φλοιό και το φύτρο του δημητρια- κού που αξιοποιούνται κατά την ολική άλεση υπάρχουν πολύτιμες βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες. Στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά λανσάρουν διαρκώς νέους κωδι- κούς που θα μπορούσαν να τονώσουν τους τζίρους της μικρής λιανικής. Πολυάριθμοι κωδικοί που βασίζονται στα δημητριακά έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια στα ράφια των σούπερ μάρκετ και των καταστημάτων της μικρής λιανικής, αφού η κατηγορία έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη μετά τη στροφή του καταναλωτικού κοινού σε ένα πιο υγιεινό διατροφικό μοντέλο. Ενδεικτικά αναφέρεται η σειρά GranCereale: δημητριακά σε μπισκότα που μπορούν να ταιριάξουν με πολλές και διαφορετικές γεύσεις και υλικά, ενώ αποτελούν ένα χορταστικό σνακ. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν και σε μια νέα γεύση, στον τύπο GranCereale Croccante, με ρύζι ολικής άλε- σης, νιφάδες βρώμης πλούσιες σε φυτικές ίνες, με αίσθηση ολόκληρων των κόκκων δημητριακών στο στόμα, χωρίς φοινικέλαιο. Άνοιγμα στην κατηγορία πραγματοποίησε η Mondele- z H Mondele- z International ανακοίνωσε πρόσφατα τη συμφωνία για την εξαγορά της Chipita, μιας εταιρείας με σημαντικό ρόλο στην κατηγορία προϊόντων ζύμης και πρωινού σνακ στην κεντρική και ανατο- λική Ευρώπη. Η Chipita, η οποία ιδρύθηκε στην Ελλάδα πριν από 40 χρό- νια, είχε έσοδα περίπου 580 εκατομμύρια δολάρια το 2020 και διαθέτει απο- δεδειγμένο ιστορικό σταθερής, αναπτυξιακής πορείας που προέρχεται από το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο με μπισκότα, προϊόντα ζύμης και κρουασάν, συμπεριλαμβανομένων των 7Days, Chipicao και Fineti. Τα προϊόντα της Chipita, που παράγονται σε 13 εργοστάσια και πωλούνται σε περισσότερες από 50 χώρες, προσεγγίζουν δύο δισε- κατομμύρια καταναλωτές. Με αυτήν την εξαγορά, η Mondele- z International θα μπορέσει να προσφέρει ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο προϊόντων αρτοποιίας, όπως μπισκότα, κέικ κ.ά. και να καλύψει την αυξανό- μενη καταναλωτική ζήτηση για αυτό το κομμάτι της αγοράς. Εκτός από την προσθήκη μιας νέας κατηγο- ρίας στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Mondele- z International, η συγκεκριμένη κίνηση θα ενισχύσει επίσης σημαντικά την παρουσία της εταιρείας στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, όπου η δραστηριότητα της Chipita είναι ιδιαίτερα καλά τοποθετημένη. Αύξηση εσόδων με όπλο την καινοτομία Επομένως, γίνεται σαφές ότι η μεταβολή στις κατα- ναλωτικές συνήθειες που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει μια νέα εικόνα στα ράφια, με τα επαναστατικά αρτοσκευάσματα να προτιμώ- νται από τους πελάτες σε σούπερ και μίνι μάρκετ. Τα προϊόντα νέας γενιάς θα μπορούσαν, λοιπόν, να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες και στα μίνι μάρκετ, που με όπλο την καινοτομία έχουν μεγαλύτε- ρες πιθανότητες να ενισχύσουν τα έσοδά τους. Πολυάριθμοι κωδικοί μπι- σκότων που βασίζονται στα δημητριακά έχουν κυκλο- φορήσει τα τελευταία χρό- νια στα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ. «Το ψωμί του τοστ και τα σνακ ολικής άλεσης προτιμώνται στις μέρες μας από μία μεγάλη μερίδα πελατών, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που απορρίπτουν πλήρως το λευκό αλεύρι και τα παράγωγά του.» ΑΡΤΟΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=