Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 35

79 έρευνα οι προϋποθέσεις για να ενισχυθεί περαιτέρω το ηλεκτρο- νικό εμπόριο υπάρχουν, όμως θα πρέπει να ξεπεραστούν αρκετά εμπόδια, δυσλειτουργίες και προκαταλήψεις. Πε- ρίπου ένας στους τέσσερις καταναλωτές έχει μια ισχυρή θετική ροπή προς το e-commerce, ενώ σχεδόν οι μισοί σκέφτονται να αυξήσουν τις διαδικτυακές τους αγορές με έναν τουλάχιστον από τους ακόλουθους τρόπους: 25% αναφέρουν ότι οι περισσότερες αγορές τους θα είναι διαδικτυακές και θα επισκέπτονται μόνο καταστήματα που προσφέρουν σπουδαίες εμπειρίες, 24% ότι θα ψω- νίζουν πλέον διαδικτυακά προϊόντα που προηγουμένως αγόραζαν σε φυσικά καταστήματα, ενώ το 21% ότι θα πραγματοποιούν περισσότερες διαδικτυακές αγορές για τρόφιμα και άλλα είδη μπακαλικής και σούπερ μάρκετ. Delivery και τιμή ευνοούν τις online αγορές Η έρευνα της UPS για το ηλεκτρονικό εμπόριο δείχνει, επίσης, ότι η ευκολία του delivery αλλά και οι χαμηλότε- ρες τιμές είναι οι βασικοί λόγοι που έχουν οδηγήσει ένα μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών στις online αγορές. Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της έρευνας οι Ευρωπαί- οι καταναλωτές ρωτήθηκαν για το ποσοστό των αγορών που πραγματοποίησαν διαδικτυακά σε σχέση με τις αγο- ρές που έκαναν σε φυσικά καταστήματα πριν το πρώτο Lockdown –στις αρχές του 2020–, κατά τη διάρκεια του πρώτου Lockdown και μετά το Lockdown. Τα αποτελέ- σματα δείχνουν μια αύξηση 50% ως προς την πρόθεση των ερωτώμενων να κάνουν όλες ή το μεγαλύτερο πο- σοστό των αγορών τους online. Ρωτήθηκαν επιπλέον για ποιο λόγο προτιμούν τις διαδικτυακές αγορές αλλά και τις αγορές σε φυσικό κα- τάστημα. Βάσει των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν, το 48% των Ευρωπαίων καταναλωτών αναφέρουν την ευ- κολία που προσφέρει το delivery ως βασικό λόγο για να πραγματοποιούν online τις αγορές τους, τώρα αλλά και στο μέλλον. Ο δεύτερος λόγος που ανέκυψε ήταν οι συμ- φέρουσες online προσφορές (44%) και ακολούθησε με 38% η πεποίθηση των καταναλωτών ότι τα προϊόντα έχουν χαμηλότερες τιμές online. Με κριτήριο την τιμή ψωνίζει το 67% των Ελλήνων Η τιμή φαίνεται να αποτελεί όμως βασικό κριτήριο για τους Έλληνες μετά την πανδημία, αφού το 77% αυτών δηλώνουν και την ανησυχία τους για τον αντίκτυπό της στην ελληνική οικονομία. Με δεδομένο τον προβλημα- τισμό για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στο πορτοφόλι τους, οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι ξοδεύουν τον τελευταίο καιρό λιγότερο (60%) και αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα (43%), ενώ η τιμή των προϊόντων και υπηρεσιών έχει γίνει μακράν το σημαντικότερο κριτήριο αγοράς (67%). Η τάση αυτή δεν αναμένεται να αλλάξει στο εγγύς μέλλον, καθώς η τιμή θα παραμείνει, με διαφορά, το σημαντικότερο κριτήριο για τις αγορές και κατά την επόμενη τριετία (79%). Για την πλειοψηφία των προϊ- όντων, οι Έλληνες θα συνεχίσουν –και αργότερα– να ξοδεύουν τα ίδια με την περίοδο της πανδημίας, ενώ στις περιπτώσεις όπου οι δαπάνες ενδέχεται να αλλάξουν, κατά κανόνα, θα μειωθούν. Ωστόσο, σε αυτό το περιβάλλον αβεβαιότητας για το μέλλον, αρκετοί καταναλωτές δηλώνουν ότι είναι δια- τεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για προϊόντα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Ανάμεσα σε αυτά, περι- λαμβάνονται εκείνα που παράγονται στην Ελλάδα (34%), προϊόντα υψηλής ποιότητας (30%) και προϊόντα που υπό- σχονται άνεση, πρακτικότητα και ευκολία (29%). Μ Οι Έλληνες θα πλήρωναν περισσότερο για προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα (34%), προϊόντα υψηλής ποιότητας (30%) και προϊόντα που υπόσχονται άνεση, πρακτικότητα και ευκολία (29%). Όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που προτι- μούν πια τα καταστήματα γειτονιάς για τις αγορές τους.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=