Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 39

42 Της Ελένης Σαραντάκη Τα προϊόντα πρωινού αποτελούν μια κατηγορία με ευρεία γκάμα επιλογών για τον ιδιοκτήτη του μίνι μάρκετ, που περιλαμβάνει προϊόντα με ιδιαίτερη ζήτηση και στη μικρή λιανική, καθώς αφορά την καθημερινή διατροφή των Ελλήνων. Πλήθος επιλογών για τα μίνι μάρκετ Προϊόντα πρωινού Ε ίναι γεγονός ότι τα προϊόντα πρωινού ευνοήθη- καν σημαντικά από τη «στροφή» των νεότερων σε πιο υγιεινές συνήθειες που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στην αγορά, ενώ τα στοιχεία μαρτυρούν περαιτέρω ανάπτυξη μέσα στην επόμενη δεκαετία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η παγκόσμια αγορά breakfast food, άγγιξε τα 398,1 δις δολάρια το 2020 και υπολογίζεται να φτάσει τα 729,5 δις δολάρια μέχρι το 2030. Όπως συμβαίνει σε όλες τις κατηγορίες τροφίμων, έτσι και στο πρωινό, υπάρχουν δυνατά trends τα οποία θα μπορούσαν να ενισχύσουν σημαντικά τους τζίρους στα μίνι μάρκετ, τα ψιλικατζίδικα και τα παντοπωλεία. Την τελευταία πενταετία άλλωστε, οι επαγγελματίες στηρίζουν πολλά σε προϊόντα όπως είναι οι μπάρες δημητριακών, αφού οι ανάλογοι κωδικοί ταιριάζουν περισσότερο στη φύση της μικρής λιανικής, η οποία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στις αυθόρμητες αγορές. Γενικά, οι τάσεις οδηγούν στην αναζήτηση προϊόντων πρωινού που να ταυτίζονται με τους γρήγορους ρυθ- μούς καθημερινότητας των πολυάσχολων καταναλωτών, παρά τις αλλαγές που προκάλεσε η παν- δημία. Για παράδειγμα, οι κωδικοί που συνδέονται με την on the go κατανάλωση εξακολουθούν να αποτε- λούν δυνατό «χαρτί» για τη μικρή λιανική, ενώ τα προϊόντα με αυξημένα στοιχεία καινοτομίας, όπως οι vegan επιλογές φαίνεται ότι ήρθαν στα ράφια για να… μείνουν. Οι εταιρείες, μάλιστα, που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο κανάλι, έχουν φροντίσει μέσα από τις καμπάνιες τους αλλά και τα Social Media που δια- μορφώνουν πλέον τις προτιμήσεις, να πείσουν το αγοραστικό κοινό για τη σημασία που έχουν οι υγιεινές διατροφικές επιλογές που συνδέονται με το wellbeing.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=