Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 39

O τζίρος των Cash & Carry επηρεάστηκε, σε μεγάλο βαθμό, την πρώτη περίοδο της πανδη- μίας του κορωνοϊού, καθώς το κλείσιμο των καταστημάτων της εστίασης και η συρρίκνωση του του- ρισμού στην Ελλάδα έφεραν κάθετη πτώση των πωλήσεών τους, το 2020. Στο διάστημα αυτό, η μικρή λιανική αποτέλεσε μία από τις διεξόδους του οργανω- μένου λιανεμπορίου, καθώς η δική της ανάπτυξη έφερε έξτρα έσοδα και στα Cash & Carry, όπου κατέφυγαν αρκετοί επαγγελματίες του κλάδου για τις αγορές τους. Υπήρξε έτσι και μία περαιτέρω στόχευση στο συγκεκρι- μένο κλάδο, με προσφορές και εκπτώσεις εστιασμένες στις δικές τους ανάγκες. Επανέρχονται σε ανάπτυξη τα Cash & Carry Μετά από το δύσκολο 2020, όμως, την περασμένη χρο- νιά, τα Cash & Carry άρχισαν να επανέρχονται σιγά-σιγά σε αναπτυξιακή «τροχιά», με τις εκτιμήσεις της αγοράς να κάνουν λόγο για αύξηση του τζίρου τους έως και 5% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Ακόμη καλύτερο προσδοκάται δε το 2022, με την εστίαση και τον τουρισμό να επιστρέφουν στην κανονικότητα και τα μέτρα για τον κορωνοϊό να αποτελούν, όπως όλα δείχνουν, παρελθόν, ειδικά από το Πάσχα και μετά. Το γεγονός αναμένεται να είναι θετικό και για τον κλάδο της μικρής λιανικής, αφού οι επενδύσεις του οργανω- μένου λιανεμπορίου αναμένεται να συνεχιστούν με γνώμονα και τις δικές του ανάγκες, αφού έγιναν περαι- τέρω «βήματα» για την προσέλκυσή των επαγγελματιών της συγκεκριμένης κατηγορίας, από την πλειοψηφία των μεγάλων «αλυσίδων» της χώρας. Προσφέρουν ευκολία οι επενδύσεις στα e-shops Η πανδημία του κορωνοϊού «εκτίναξε» την ανάγκη για e-shops στην Ελλάδα, καθώς η ζήτηση αλλά και οι online αγορές «εκτοξεύτηκαν» από την περίοδο κιόλας της πρώτης καραντίνας. Υπήρξαν, έτσι, άμεσα και μεγά- λες επενδύσεις για τη δημιουργία ή τη βελτίωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων, τόσο από τα σούπερ μάρκετ, όσο και από τα Cash & Carry. Επενδύσεις οι οποίες θεωρείται δεδομένο, μάλιστα, ότι θα συνεχι- στούν στο προσεχές μέλλον, αφού οι online πωλήσεις ήρθαν για να μείνουν και στην Ελλάδα, με τους Έλληνες να εξοικειώνονται πλήρως πια με τις ηλεκτρονικές πρακτικές. Όσον αφορά τους επαγγελματίες του μίνι μάρκετ, δε, τα νέα δεδομένα ευνοούν ακόμη περισσό- τερο τις αγορές τους από τα καταστήματα του οργανωμένου λιανεμπορίου, αφού πλέον έχουν τη δυνατότητα να παραγγείλουν ανά πάσα στιγμή οποιο- δήποτε προϊόν εμφανίζει έλλειψη στο ράφι τους ή ό,τι βλέπουν σε προσφορά στα σχετικά e-shops, μέσα από τις οθόνες των υπολογιστών τους και χωρίς να χρειάζε- ται να φύγουν από το κατάστημά τους. 57 Τα μίνι μάρκετ μπορούν πλέον να καλύψουν τις ελλείψεις στα ράφια τους, κάνοντας online παραγγελίες από τα e-shops των Cash & Carry Στα Cash & Carry στρέφονται οι επαγγελματίες των μίνι μάρκετ Σύμφωνα και με το ρεπορτάζ του περιοδικού «Mini Market & Μικρή Λιανική», όλο και περισσότεροι επαγ- γελματίες του κλάδου έχουν αρχίσει να στρέφονται τα τελευταία χρόνια στα Cash & Carry για την κάλυψη των αναγκών τους στα ράφια. «Βρίσκουμε συγκεκριμένες προσφορές που αξίζουν» , είναι η πιο συχνή ατάκα στις συνομιλίες μας με τους ιδιοκτήτες των μίνι μάρκετ, ειδικά όσων το…ψάχνουν λίγο παραπάνω για να αυξήσουν τα κέρδη τους, αλλά και να «κερδίσουν» με εκπτώσεις τους πελάτες τους. Η στροφή προς το οργανωμένο λιανεμπόριο επιβεβαι- ώθηκε όμως και από όσα ειπώθηκαν στο Συνέδριο Convenience Retailing, που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2021. Στο σχετικό διάλογο συμμετείχαν σημα- ντικά στελέχη της αγοράς και συγκεκριμένα, οι κ. Θανάσης Κοντζόγλου, εμπορικός διευθυντής της Αφοί Κοντζόγλου–Δίκτυο Διανομών, Γιώργος Κουρεμένος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Βαγγέλης Πρότυπο Κέντρο Διανομών Ειδών Σούπερ CASH & CARRY Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=