Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 41

8 ειδήσεις Νέες συσκευασίες στα ράφια, με λιγότερο προϊόν Αρκετές είναι οι αλλαγές που παρα- τηρούνται το τελευταίο διάστημα στα ράφια των σούπερ και μίνι μάρ- κετ, αφού οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται κυρίως στον κλάδο των τροφίμων και των ποτών δίνουν μεγάλη έμφαση στη συσκευασία, σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν τους καταναλωτές. Πιο συγκεκριμένα, ακολουθώντας νέες παγκόσμιες καταναλωτικές τάσεις, οι βιομηχανίες αλλάζουν τις συσκευα- σίες στα προϊόντα τους σε μια προσπάθεια να βελτιώσουν την εικόνα τους μέσα από σύγχρονες, οικολογικές, διαδραστικές, ευχάριστες, έξυπνες, πρακτικές και άλλες συσκευασίες. Οι αλλαγές είναι πολλές και ποικίλες και δεν είναι τυχαίο ότι οι εταιρείες έχουν τοποθετήσει τη συσκευασία των προϊόντων τους μεταξύ των προτεραιοτήτων για την αύξηση των μεριδίων τους στην αγορά. Αρκετές, όμως, είναι οι περιπτώσεις που η αλλαγή στη συσκευασία συνοδεύε- ται από λιγότερο προϊόν, αφού συχνά το αγοραστικό κοινό καλείται να αγοράσει, για παράδειγμα, τυρί 1.000 γραμμαρίων σε συσκευασία των 800 γραμμαρίων ή ένα κεσεδάκι γιαούρτι 200 γραμμαρίων στα 170 ή 150 γραμμάρια, χωρίς να μει- ώνεται η τιμή. Αλλάζει επωνυμία η εταιρεία «Μύλοι Λούλη» Έχοντας ως στόχο τη βελτίωση των πρακτικών Εταιρικής Διακυ- βέρνησης, η Μύλοι Λούλη εξέλεξε το νέο της Διοικητικό Συμβούλιο, στη Γενική Συνέλευση που έλαβε χώρα την Τετάρτη 22 Ιουνίου 2022. Παράλληλα, η Γενική Συνέ- λευση ψήφισε και ενέκρινε την αλλαγή της επωνυμίας της εται- ρείας από «Μύλοι Λούλη ΑΕ» σε «Loulis Food Ingredients ΑΕ». Ο κύριος Νίκος Λούλης, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και βασικός μέτο- χος της εταιρείας, ανέφερε σχετικά: «Η νέα επωνυμία της εταιρείας μας, Loulis Food Ingredients, αντικατοπτρίζει το μετασχηματισμό που έχει επιτύχει ο οργανισμός μας τα τελευταία χρόνια, από μία εταιρεία αμιγώς παραγωγό αλεύρων σε μία εταιρεία που παράγει και διαθέτει μια μεγάλη γκάμα από πρώτες ύλες για την αρτοποιία και τη ζαχαροπλαστική. Αυτός ο μετασχηματι- σμός μάς έχει επιτρέψει να είμαστε πιο εξαγωγικοί, αλλά και πιο κοντά στις σύγχρονες απαιτήσεις της βιομηχανίας τροφίμων, των αρτοποιών αλλά και των καταναλωτών μέσα από τα μείγματα, τα βελτιωτικά αλεύρων, αλλά και τις άλλες πρώτες ύλες που σήμερα παράγουμε και διαθέτουμε. Το όνομα Μύλοι Λούλη θα συνεχίσει να υπάρχει ως το brand name όλων των αλεύρων που προορίζονται για επαγγελματική χρήση». Η σπατάλη των τροφίμων είναι ένα ζήτημα που απασχολεί παγκοσμίως τις κυβερνή- σεις και αρκετές είναι οι χώρες που παίρνουν μέτρα για την καταπολέμηση του φαινομένου. Μετά τη Γαλλία και την Ιτα- λία, η ισπανική κυβέρνηση παρουσίασε ένα νομοσχέδιο, στόχος του οποίου είναι να μπει τέλος στη σπατάλη τροφίμων, προβλέποντας κυρίως την επιβολή προ- στίμων σε εστιατόρια και σούπερ μάρκετ που πετάνε προϊόντα στα σκουπίδια. Το νομοσχέδιο αυτό θα πρέπει να εγκριθεί από το κοινοβούλιο. Ο σκοπός είναι να μειωθεί ο όγκος των τροφίμων και των αναψυκτικών (περίπου 1,36 εκατ. τόνοι) που πετούν κάθε χρόνο οι Ισπανοί. Η αξία των τροφίμων που καταλήγουν στα σκου- πίδια αντιστοιχεί σε 250 ευρώ για κάθε κάτοικο της Ισπανίας. Τα σούπερ μάρκετ και τα εστιατόρια θα πρέπει να συγκροτή- σουν κάποιον μηχανισμό μέσω του οποίου θα δίνουν τα απούλητα τρόφιμα σε μη κυβερνητικές οργανώσεις ή σε τράπεζες τροφίμων. Εάν δεν είναι πλέον κατάλληλα για βρώση, θα μπορούν να μετατρέπονται σε χυμούς ή σε μαρμελάδες, για παρά- δειγμα, ή να γίνονται ζωοτροφή ή λιπάσματα. Τα πρόστιμα, εφόσον δεν τηρούνται τα μέτρα, θα κυμαίνονται από 2.000 έως και 60.000 ευρώ. Δε θα επιβάλ- λονται ποινές στους καταναλωτές, για τους οποίους θα ξεκινήσει μια εκστρατεία ευαι- σθητοποίησης. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δεσμευτεί να μειώσει στο μισό τη σπατάλη τροφίμων μέχρι το 2030, ένα στόχο που συμμερίζεται και ο ΟΗΕ. Παρόμοια μέτρα υιοθέτησαν πρόσφατα η Ιταλία και η Γαλλία. «Φρένο» στη σπατάλη στα ισπανικά σούπερ μάρκετ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=