Page 107 - PCM264

SEO Version

107
PC Master
με αλλεπάλληλα κύματα εχθρών και συχνά
υπό ασφυκτικά χρονικά όρια. Αυτό οδηγεί
σε διάφορα ευτράπελα, όπως αυτό που
μου συνέβη σε μία αποστολή: Καταρρίπτο-
ντας και το τελευταίο αεροπλάνο ενός τε-
ράστιου αντίπαλου σμήνους, είχα απομα-
κρυνθεί αρκετά από το σημείο έναρξης, λό-
γω των ατελείωτων ελιγμών μου. Ξαφνικά
ανακαλύπτω ότι πρέπει μέσα σε 30 δευτε-
ρόλεπτα να βρεθώ στην άλλη άκρη του
χάρτη. Αυτή η απόσταση δεν γινόταν να κα-
λυφθεί έγκαιρα ούτε με σύγχρονο μαχητι-
κό… Δυστυχώς το παιχνίδι μάς υποβάλλει
συχνά σε παρόμοιες trial and error δοκιμα-
σίες, όπου ο παίκτης πρώτα οδηγείται σε
αποτυχία, ώστε μετά να μάθει πού πρέπει
να «πλασαριστεί» για να προχωρήσει ομαλά
η αποστολή. Τέτοιες σχεδιαστικές επιλογές
δεν είναι ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος κλι-
μάκωσης της δυσκολίας και η εμμονή με τα
time limits δικαιολογείται με την πρόφαση
του επείγοντος της εκάστοτε κατάστασης.
Οι δημιουργοί του παιχνιδιού αντιλήφθη-
καν, φυσικά, ότι κάτι δεν πάει καλά με τη
δομή των αποστολών τους, αλλά αντί να
αφιερώσουν περισσότερο χρόνο σε
playtesting, κατέφυγαν στην εύκολη και
«φθηνή» λύση: Παραχωρούν στον παίκτη
το δικαίωμα να παρακάμψει έως δύο απο-
στολές σε καθένα από τα επεισόδια της
campaign και να προχωρήσει στην επόμε-
νη, έτσι ώστε όλοι να είναι ευχαριστημένοι
(λέμε τώρα…).
Υπάρχουν και άλλα αδύναμα σημεία στο
gameplay, αν και λιγότερο μεμπτά σε σχέ-
ση με τις χρονομετρημένες σκηνές. Ένα
από αυτά είναι οι ανεπαίσθητες διαφορο-
ποιήσεις στις πτητικές συμπεριφορές μετα-
ξύ των διαθέσιμων αεροσκαφών. Το μόνο
που βασικά αλλάζει μεταξύ τους, είναι ότι
τα ελαφρότερα σκαριά μπορούν να εκτε-
λέσουν πλήρη κάθετη αναστροφή, και ότι
stallάρουν σπανιότερα. Από εκεί και πέρα,
άσχετα από το τι πιλοτάρουμε, έχουμε την
ίδια «ελαφροΐσκιωτη» και κάπως αδέξια αί-
σθηση χειρισμού. Επίσης, η εδαφική μορ-
φολογία δεν παίζει κανέναν ιδιαίτερο ρόλο
(π.χ., ως ενίσχυση της απόκρυψης), ενώ οι
πιλότοι που πολεμούν με το μέρος μας,
μάλλον δεν έχουν περάσει κάποιο σχολείο
τακτικής, γιατί ενώ μάχονται σχετικά καλά,
επιμένουν ανεξήγητα να επιτίθενται στους
ίδιους στόχους με εμάς, αφήνοντας τους
υπόλοιπους εχθρούς να «αλωνίζουν» ανε-
νόχλητοι. Αυτό είναι απίστευτα εκνευριστι-
κό όταν πρέπει να συνεργαστούμε μαζί
τους για την προστασία φίλιων επίγειων και
εναέριων μονάδων. Η κοινή προσπάθεια
συχνά καταλήγει σε φιάσκο…
Ι WANNA FLY HIGH
Το Air Conflicts: Secret Wars είναι, εν τέ-
λει, ένας «κατά τόπους» προχειροφτιαγμέ-
νος τίτλος που το κρίσιμο σφάλμα του εί-
ναι η υπέρμετρη εστίαση στην action συνι-
στώσα του gameplay σε βάρος της εξομοί-
ωσης. Αντί οι αποστολές να διαπνέονται
από ένα αίσθημα αληθοφάνειας (έστω και
επίπλαστης, όπως στα H.A.W.X.), πιο πολύ
φαντάζουν ως μεμονωμένα objectives από
κάποιο Grand Theft Auto. Δεν θα έβλαπτε
καθόλου αν το παιχνίδι έπαιρνε τον εαυτό
του λίγο πιο σοβαρά. Στα ελαφρυντικά του,
πάντως, προσμετράται το ότι εκτός από
την κύρια ιστορία, υπάρχει ο editor αερο-
μαχιών, η δυνατότητα επανάληψης των
αποστολών με άλλα αεροσκάφη, και οι αε-
ρομαχίες με τον –ελάχιστο– κόσμο που
υπάρχει on2line.
Ειδικά σε τόσο χαλεπούς καιρούς για την
εξομοίωση, θα πρέπει να είμαστε διατεθει-
μένοι (σε λογικό πλαίσιο) να κάνουμε και
λίγο τα «στραβά μάτια» μπροστά στις ελλεί-
ψεις των νεοεισερχόμενων τίτλων. Όσο
αδύναμο και βαρετό και να είναι συχνά το
παιχνίδι, έχει ομολογουμένως και την ψυ-
χαγωγική αξία του. Ας του αναγνωριστεί
επίσης ότι κυκλοφόρησε ως ένα ολοκληρω-
μένο προϊόν, σε αντίθεση με άλλους ηχη-
ρούς και πολυδιαφημισμένους τίτλους που
λειτουργικά ήταν ένα μάτσο φλεγόμενα
συντρίμμια (π.χ., Cliffs of Dover). Βέβαια,
μόνο οι πολύ αποφασισμένοι εικονικοί πι-
λότοι και όσοι έχουν τη δυνατότητα να
στηρίξουν οικονομικά τους δημιουργούς
sims, θα πρέπει να εμπλακούν με τον πα-
ρόντα τίτλο. Για όλους τους υπόλοιπους, η
προσμονή για εκείνον τον Εξομοιωτή–Μεσ-
σία που θα φέρει την πολυπόθητη ανάστα-
ση του χώρου συνεχίζεται. Είθε…
Όμορφες στατικές εικόνες, συνοδευμένες από αφήγηση, προωθούν την ιστορία.
Ικανοποιητική λεπτομέρεια στο έδαφος.
Ρίχνει τον «αναστάλαγο», που θα έλεγε και η
γιαγιά μου!
68
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
Εξομοιωτής Πτήσης
n
Έκδοση:
bitComposer Games
n
Ανάπτυξη:
Games Farm
n
Τιμή:
28,99
n
Επίσημο Web site:
http://www.airconflicts.net
n
Ελάχιστες
Απαιτήσεις:
Λειτουργικό: Windows XP/Vista/7 Μνήμη: 1GB RAM Επεξεργαστής: 1.1GHZ Κάρτα Γραφικών: Shader 3.0/256MB RAM
n
Multiplayer:
Ναι
n
Επιρροές:
Strike Commander, IL–2
Sturmovik
n
Εναλλακτική πρόταση:
Τα δύο H.A.W.X., IL–2 Sturmovik: 1946
• Καλές ιδέες, αγνές προθέσεις και
σωστή στόχευση ως προς το πού
πρέπει να βαδίσει το είδος
• Τετριμμένες και περιοριστικές
αποστολές μικρής διάρκειας
• Έστω και από τα υπάρχοντα φτωχά
«υλικά» έπρεπε να προκύψει κάτι
καλύτερο
Το κρίσιμο σφάλμα του
είναι η υπέρμετρη
εστίαση στην action
συνιστώσα του
gameplay σε βάρος της
εξομοίωσης.