Page 83 - PCM264

SEO Version

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΠΕΤΥΧΕ…
...και κανείς ασθενής δεν πέθανε (τελικά). Τα συμπεράσματα
που βγήκαν ήταν ποικίλα και πολύ ενδιαφέροντα. Τι αποκομίσαμε
λοιπόν μέσω από αυτές τις πολύωρες μετρήσεις;
1. Κάρτα της δυναμικότητας μίας HD5770, αποδίδει το ίδιο σε
επεξεργαστές με ρολόι είτε στα 2.4GHz είτε στα 3.33GHz. Με άλλα
λόγια, δεν υπάρχει ο παραμικρός λόγος να αλλάξετε επεξεργαστή
μεταξύ των δύο αυτών. Προσέξτε επίσης ότι μιλάμε για όμοιων
πυρήνων CPUs. Αν διαθέτετε τετραπύρηνο επεξεργαστή στα
2.4GHz και ζαχαρώνετε έναν διπύρηνο στα 3.33GHz, διαβάστε το
σχετικό boxάκι.
2. Ο Q6600 ΔΕΝ αποτελεί bottleneck για μία δυνατή VGA, σαν
την HD6870. Είναι το αίτιο για κάποια στιγμιαία frame drops, αλλά
συνολικά δε μειώνει τη μέση απόδοσή της. Ο μύθος του
bottleneck σε τέτοια επίπεδα καταρρίπτεται ακαριαία. Ναι, μία δι-
πύρηνη CPU στα 2GHz και κάτω θα αποτελέσει bottleneck. Όχι
όμως και μία σαν τον Q6600.
3. Η ύπαρξη περισσότερης των 2GB μνήμης προς το παρόν δε
παίζει σχεδόν κανένα ρόλο στα παιχνίδια.
4. Πόση διαφορά έδειξε το 3DMark Vantage μεταξύ πρώτου και
όγδοου setup; 65%. O αριθμός αυτός επιβεβαιώνεται λαμβάνοντας
υπόψη τη διαφορά στο μέσο όρο των frames σε Metro 2033 και Crysis
(80% και 61% αντίστοιχα) αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και με τα Dirt 3
και Crysis 2 (48% και 48.5%). Η σύγκριση, όμως, μεταξύ πρώτου-τέταρ-
του και πέμπτου-όγδοου συστήματος είναι αποκαλυπτική. Η 10% δια-
φορά μεταξύ των
πρώτων και 35%
ανάμεσα στα επό-
μενα δεν υφίστα-
ται στο παραμι-
κρό, καθώς
δεν υπάρχει
καμία διαφορά! Συνεπώς, τα συνθετικά benchmarks, σε gaming συν-
θήκες, δε μπορούμε να τα λαμβάνουμε σοβαρά κατά νου.
Αυτό το –μάλλον ασυνήθιστο για το περιοδικό μας– ειδικό θέμα
θέλουμε να πιστεύουμε ότι έδωσε πολλές απαντήσεις σε απορίες
που είχατε και σας απασχολούσαν. Τώρα έχετε περισσότερες πλη-
ροφορίες σχετικά με το αν ο επεξεργαστής της τάξης ενός Q6600
είναι bottleneck για μία σύγχρονη και δυνατή VGA. Είναι εφικτό
επίσης να αξιολογήσετε καλύτερα την αγορά μίας Quad core CPU,
σε συνάρτηση με αυτή που ήδη διαθέτετε. Περιμένουμε τη γνώμη
σας για το αν θα θέλατε να βλέπετε συχνότερα θέματα τέτοιου
περιεχομένου στις σελίδες του περιοδικού μας, τόσο μέσω e-mails,
όσο και μέσω του forum μας.
PC
83
PC Master
Αφού καταλήξαμε στα παραπάνω –ασφαλή– αποτελέσματα,
ήρθε η ώρα να ανακαλύψουμε τη χρησιμότητα των επιπλέον
πυρήνων στα games. Στρέψτε το βλέμμα σας στους πίνακες
11 και 12. Μετρήσαμε τις επιδόσεις του Core 2 Duo, τόσο στα
3.33GHz όσο και κλοκαρισμένου στα 4.2GHz, με 2GB μνήμης
και την HD6870. Τα νούμερα των frames per second, σε άμεση
αντιπαράθεση με αυτά των τεσσάρων τελευταίων setups των
προηγούμενων μετρήσεων, δηλαδή τον τετραπύρηνο επεξερ-
γαστή είτε στα 2.4GHz είτε ανεβασμένο στα 3.33GHz και με
ανάλογη RAM-VGA, υπήρξαν μία ακόμη αποκάλυψη. Τα Dirt 3
και Crysis 2 αποδείχθηκαν πλήρως core limited παιχνίδια, κα-
θώς με τον διπύρηνο στα 3.33GHz η διαφορά στο μέσο όρο
των frames σε σχέση με τον Q6600 κυμάνθηκε στα 12 και 7
αντίστοιχα, ενώ όταν το ρολόι του ανέβηκε στα 4.20GHz έπεσε
στα 9 και 4 frames. Το σκηνικό δεν ήταν όμοιο στην περίπτω-
ση των Metro 2033 και Crysis. To πρώτο σκόραρε το ίδιο και
στα δύο νέα setups, ενώ το δεύτερο κέρδισε 2 frames όταν
σπάσαμε το φράγμα των 4GHz, αδιαφορώντας για τον αριθμό
των πυρήνων. Συνεπώς, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι τα
σημερινά παιχνίδια βασίζονται πλέον στον αριθμό των πυρή-
νων κι όσο περνά ο καιρός αυτοί θα είναι που θα παίζουν ρό-
λο κι όχι το ρολόι της CPU. Τέλος, στο 3DMark Vantage τα
αποτελέσματα και στις δύο περιπτώσεις ήταν αρκετά (μέχρι
αισθητά) χαμηλότερα σε σχέση με τον Q6600.
H ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΩΝ ΠΥΡΗΝΩΝ
ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
CPU Speed
Memory
VGA
Setup 9: Core 2 Duo 3.33GHz
2GB ATi Radeon HD 6870
Setup 10: Core 2 Duo OC @4.20 GHz
2GB ATi Radeon HD 6870
Πίνακας 9: CRYSIS (μέσω FRAPS)
average frames per second
Πίνακας 10: CRYSIS (μέσω FRAPS)
minimum/maximum frames per second
Η HD5770 αποδείχθηκε «παλικάρι».