Page 107 - PCM266

SEO Version

107
PC Master
χλητικά θέματα. Πρώτα απ’ όλα, οι πεζές
μονάδες μπορούν να επιτεθούν στα τείχη
και να τα κατεδαφίσουν σταδιακά. Εντάξει,
αυτό ήταν μία ανιστόρητη «χαριτωμενιά»
που είδαμε με συγκατάβαση στα πρώτα
παιχνίδια της σειράς, αλλά θα περίμενε κά-
ποιος ότι αυτές οι μη ρεαλιστικές «παιδικές
ασθένειες» θα είχαν πλέον ξεπεραστεί.
Έπειτα, έχουμε τη γενική ανισορροπία που
επικρατεί στο παιχνίδι και ξεκινά από την
υπερβολική ζημιά που κάνουν κάποιες μο-
νάδες και φθάνει στο ρυθμό με τον οποίο
οι υπήκοοί μας καταναλώνουν τα τρόφιμά
τους σε σχέση με την παραγωγή αυτών,
αλλά και το πόσο δραματικά ευμετάβλητη
είναι η ευτυχία τους. Όσο για το interface,
είναι πραγματικά κρίμα που δεν κατέστη
δυνατό να παρουσιαστεί ένα πιο ξεκούρα-
στο και οργανωμένο σύστημα χειρισμού,
το οποίο να κάνει ευκολότερη τη ζωή του
παίκτη. Σε ό,τι αφορά το σήμα κατατεθέν
της σειράς, δηλαδή, την οικοδόμηση τει-
χών και οχυρώσεων, εκεί τα πράγματα εί-
ναι αρκετά καλά σε σχέση με τους άλλους
τομείς. Καλοδεχούμενα είναι, επίσης, η
εναλλαγή των καιρικών συνθηκών, καθώς
και ο κύκλος μέρας–νύχτας, που και τα δύο
εμφανίζονται για πρώτη φορά.
Η εξιστόρηση της πλοκής γίνεται μέσω
cutscenes πριν από κάθε αποστολή. Αυτές
περιλαμβάνουν την αργή και αισθησιακή
(…) κίνηση της κάμερας πάνω από μαυρόα-
σπρα σκίτσα που μπορεί να τα έχει φτιάξει
και κάποιο ταλαντούχο γυμνασιόπαιδο. Τα
εντός παιχνιδιού γραφικά είναι υποφερτά,
ευδιάκριτα και αποπνέουν μία ρετρό «ζε-
στασιά». Αλλά όλο αυτό το σχετικά εμφανί-
σιμο σύνολο στριμώχνεται μέσα σε απαρά-
δεκτα μικρούς χάρτες και η κατάσταση δεν
αργεί να μετατραπεί σε «πατείς με, πατώ
σε». Σε συνδυασμό με το ότι δεν υπάρχει
επιλογή για επιτάχυνση της νωχελικής κίνη-
σης του παιχνιδιού, η δυσφορία που προκα-
λείται, θυμίζει αυτή του μποτιλιαρίσματος.
Πέρα από τη στρατιωτική campaign,
υπάρχει και η λεγόμενη οικονομική, όπου
εκεί επείγει η επίτευξη κάποιου στόχου πα-
ραγωγικής φύσεως σε περιορισμένα χρονι-
κά πλαίσια. Επιπλέον, προσφέρονται και
δύο χάρτες για ελεύθερο χτίσιμο και ανέμε-
λη εξάπλωση. Διατίθενται ακόμη και μεμο-
νωμένα σενάρια, βασισμένα σε πολιορκίες
ιστορικών τοποθεσιών. Το πρόβλημα είναι
ότι τα περισσότερα crashάρουν προτού καν
ξεκινήσουν... Απ’ όσα κατάφερα, τελικά, να
δοκιμάσω, δεν μπορώ δυστυχώς να δηλώ-
σω ενθουσιασμένος με το στήσιμό τους.
Απαράδεκτη και ανήκουστη είναι και η έλ-
λειψη skirmish mode, έτσι ώστε να μπορεί
καθένας να φτιάχνει τα δικά του ξεχωριστά
σενάρια με τη συμμετοχή στρατοπέδων
που ελέγχει ο υπολογιστής. Το μόνο που
διατίθεται, είναι ένας editor για χάρτες, που
βρίσκεται καταχωνιασμένος στο φάκελο
του παιχνιδιού. Η αποτρόπαιη εικόνα επε-
κτείνεται και στον τομέα του multiplayer,
όπου για παιχνίδι υπάρχει ο συγκλονιστικός
αριθμός των τεσσάρων χαρτών… Και, φυσι-
κά, στις συγκρούσεις μπορούν να συμμετά-
σχουν μόνο ανθρώπινοι αντίπαλοι, χωρίς
την παρουσία κάποιας A.I. παράταξης. Οπό-
τε λέμε αντίο και στο co–op…
SEVER THE BLOODLINE,
GIVE US RELEASE
Ε, ψιτ, παλικάρια της Firefly; Αφήστε το,
δεν το έχετε. Το είχατε κάποτε, αλλά είτε
σας έφυγε είτε το σκοτώσατε. Δεν λέω,
προς τιμή σας που ασχολείστε ακόμη με
castle building καταστάσεις, αλλά έως εκεί.
Αν δεν σώσετε την «παρτίδα» πολύ σύντο-
μα (κάτι έχουν ψελλίσει για patch) και δεν
φέρετε το παιχνίδι σε στοιχειωδώς αξιο-
πρεπή κατάσταση, ασχοληθείτε καλύτερα
με την υποβρύχια πετοσφαίριση. Έπειτα
από τόσα χρόνια αναμονής, αντί να χαρού-
με ένα προϊόν που να περικλείει όλα τα
θετικά και την ιδιαίτερη ζεστασιά των δύο
πρώτων παιχνιδιών, εισπράττουμε ένα
εκτός τόπου και χρόνου απολίθωμα απαρ-
χαιωμένης και περιοριστικής σχεδιαστικής
φιλοσοφίας. Όσοι δεν έχετε έστω και το
ελάχιστο ψυχολογικό δέσιμο με τη σειρά,
αποφύγετέ το σαν να είναι μία καυτή δέ-
σμη από Υγρό Πυρ. Για εμάς τους υπόλοι-
πους που το άκουσμα της λέξης
«Stronghold» μάς προξενεί ρίγη και ξυπνά
γλυκιές και ένδοξες αναμνήσεις, ας θρηνή-
σουμε με μία ολονυκτία γεμάτη Crusader…
Επιχωματώστε την τάφρο, λασπογούρουνα!
Ρηξικέλευθη μέθοδος αφήγησης, εν έτει
2011…
Pounding the world, like a battering ram!
H δυσφορία που
προκαλείται, θυμίζει
αυτή του
μποτιλιαρίσματος.
54
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
Real Time Strategy
n
Έκδοση:
SouthPeak Games
n
Ανάπτυξη:
Firefly
n
Τιμή:
39
n
Επίσημο Web site:
http://www.stronghold3.com
n
Ελάχιστες Απαιτήσεις: Λειτουργικό: XP
(SP3), Vista (SP2), 7 Μνήμη: 1GB (XP), 2GB (Vista/7) Επεξεργαστής: 2.8GHz Intel Pentium 4, AMD Athlon 64 3000+ Κάρτα Γραφικών: ATi Radeon X1000/GeForce 6
n
Multiplayer:
Ναι
n
Επιρροές:
Lords of the Realm II
n
Εναλλακτική πρόταση:
The Stronghold Collection (με κλειστά μάτια!)
• Υπό προϋποθέσεις μπορεί να γίνει
ένα «καλτ αγαπημένο», προφανώς
έπειτα από εκτεταμένο
patching/modding…
• Πολλές ελλείψεις και ατελείωτα
προβλήματα σε κάθε τομέα, πλην
των ανεκτών γραφικών