Page 80 - PCM267

Basic HTML Version

Σ
ημειώστε εδώ ότι πρόσφατα κυκλοφόρησε και νέα έκ-
δοση του προγράμματος (εμπορική αυτή τη φορά) ονό-
ματι Construct 2 με δυνατότητα να εξάγετε τα παιχνί-
δια σας σε HTML 5 μορφή. Η εμπορική, όμως, φύση
του, καθώς και το ότι ακόμα βρίσκεται σε beta στάδιο,
μας ωθεί να ασχοληθούμε στο παρόν άρθρο με την πρώτη έκδο-
ση του προγράμματος.
Το περιβaλλον Του ConstruCt
Προτού προχωρήσουμε στα ενδότερα και στη δημιουργία
απλών παιχνιδιών, ας δούμε λίγο το περιβάλλον της εφαρμογής.
Πρόκειται για ένα κλασικό παραθυρικό περιβάλλον που θα σας
φανεί πλήρως οικείο από την πρώτη κιόλας στιγμής που θα έρ-
θετε σε επαφή μαζί του. Το Construct χρησιμοποιεί τη ribbon bar
που έχουμε συνηθίσει από τις τελευταίες εκδόσεις του Microsoft
Office. Τα tabs που θα βρούμε στην μπάρα του προγράμματος,
έχουν ως εξής:
1. Home:
To Home tab προσφέρει λίγο από όλα, με τις γνωστές
διεργασίες του clipboard (copy, cut, paste), τη δυνατότητα να
εμφανίζουμε ή να αποκρύπτουμε διάφορα παράθυρα, καθώς
και κάποια χρήσιμα links της εφαρμογής.
2. Project:
Το Project tab μάς επιτρέπει να τρέχουμε το παιχνίδι
μας, να κάνουμε debug, να εξάγουμε το τελικό αποτέλεσμα
σε εκτελέσιμο αρχείο και περιλαμβάνει γενικές επιλογές που
αφορούν αποκλειστικά και μόνο στο project στο οποίο δου-
λεύουμε τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
3. Layout:
Στο Layout tab θα ξοδέψουμε τον περισσότερο χρόνο
εργασίας μας όσον αφορά στο σχεδιασμό του παιχνιδιού σας.
Εδώ μπορούμε να ρυθμίσουμε τις επιλογές του grid πάνω στο
οποίο θα τοποθετήσουμε τα αντικείμενά μας, να προσθέσου-
με νέα αντικείμενα, καθώς και να τα οργανώσουμε με επιλο-
γές group, ungroup, select κ.λπ.
4. Objects:
Το Objects tab περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία
που αφορούν στα αντικείμενα του project μας. Effects, behav-
iors, θέση στο προσκήνιο ή στο παρασκήνιο και πολλές άλλες
επιλογές, βρίσκονται όλα εδώ συγκεντρωμένα.
5. Events:
Στο Events tab ρυθμίζουμε την αλληλεπίδραση των
αντικειμένων μεταξύ τους και με το περιβάλλον του layout
PC Master
80
Η πρώτη δυσκολία που αντιμετωπίζει
κάποιος όταν θέλει να φτιάξει ένα έστω
υποτυπώδες παιχνιδάκι, είναι σίγουρα η
ανάγκη γνώσης, σε ικανοποιητικό
βαθμό μάλιστα, μίας γλώσσας
προγραμματισμού. Αυτό δεν ισχύει πια,
καθώς τα τελευταία χρόνια ολοένα
περισσότερες εφαρμογές, ειδικά
σχεδιασμένες για τη δημιουργία video
games, έχουν κατακλύσει το Διαδίκτυο.
Οι περισσότερες από αυτές
χαρακτηρίζονται από την ευχρηστία
τους και την ελαχιστοποίηση του
κώδικα που απαιτείται να
πληκτρολογήσουμε. Εμείς σε αυτό το
άρθρο θα σας βοηθήσουμε στα πρώτα
βήματά σας με ένα πρόσφατο
παράδειγμα μηχανής για δημιουργία
games, που ονομάζεται Construct
Classic. Πρόκειται για έναν open source
game creator που θα βρείτε για
κατέβασμα στο http://www.scirra.com/
construct–classic.
Του Νίκου «Volrath» Καλαγκιά (nikalag@gmail.com)