Page 112 - PCM267

Basic HTML Version

PC Master
112
«
Σ
ε χαιρετώ, αγαπητέ αναγνώ-
στη, και σε προσκαλώ να δοκι-
μάσεις την εμπειρία που έχω
να σου προσφέρω. Αλλά πού
είναι οι τρόποι μου; Το όνομά
μου είναι “Dear Esther” και εί-
μαι ένας τίτλος ψυχαγωγίας προοπτικής
πρώτου προσώπου. Μέχρι εκεί όλα βαίνουν
καλώς, στη συνέχεια, όμως, διαφοροποιού-
μαι από όλους τους υπόλοιπους τίτλους
του ίδιου τύπου, έστω και αν αυτό ακούγε-
ται αλαζονικό. Ίσως πρέπει να το εξηγήσω
αυτό, ξεκινώντας από την ιστορία μου.
Όλα ξεκίνησαν το 2008 όταν, στο πλαί-
σιο μίας εργασίας για το πανεπιστήμιο, ο
δημιουργός μου είχε την ιδέα να πιάσει τη
μηχανή γραφικών ενός πολύ γνωστού
παιχνιδιού, με τον τίτλο Half-Life 2, και να
φτιάξει μία τροποποίηση (mod) ως μέσο
αφήγησης μίας ιστορίας. Το 2009 ένας
επαγγελματίας γραφίστας παιχνιδιών ονό-
ματι Robert Briscoe αποφάσισε να ασχο-
ληθεί μαζί μου. Από τότε μπήκε πολύ νε-
ρό στο αυλάκι και ο Robert μου έκανε μία
ολική αναθεώρηση στον εικαστικό τομέα,
αλλά και στο σχεδιασμό των επιπέδων
μου. Ήταν τόσο δραματικές οι αλλαγές,
ώστε το 2010 η εταιρεία που είχε τα δικαι-
ώματα για τη μηχανή γραφικών, νομίζω
πως τη λένε Valve, αποφάσισε, έπειτα και
από πίεση της κοινότητας, να με αφήσει
να εκδοθώ ως ανεξάρτητος τίτλος στο ευ-
ρύτερο κοινό.
Εδώ, φίλε αναγνώστη, η πρώτη σου, εύ-
λογη, απορία είναι γιατί να με αγοράσεις
όταν μπορείς κάλλιστα να με αποκτήσεις
δωρεάν, έστω και ως πιο παλιό τίτλο, ο
οποίος ήταν τροποποίηση. Ίσως να σε πεί-
σω στην πορεία για αυτό.»
ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΩ;
«Στην αρχή σε τοποθετώ έξω από έναν
φάρο σε ένα νησί. Ποιο είναι αυτό το νησί;
Ποιος είσαι εσύ; Γιατί είσαι εκεί; Πολλά
ερωτήματα για τα οποία δεν θα σου απα-
ντήσω εδώ. Όσο προχωράς, σου αφηγού-
μαι μία ιστορία μέσα από τα γράμματα ενός
ταξιδιώτη, ο οποίος προφανώς έχει επισκε-
φθεί και αυτός το νησί, έχει ήδη περπατή-
σει όπου περπατάς εσύ αυτή τη στιγμή.
Ποιος είναι ο αφηγητής; Για ποιο λόγο ήρ-
θε κι αυτός εδώ; Ποια είναι η Esther, στην
οποία μιλάει και περιγράφει τα πάντα με
τόσο γλαφυρό τρόπο; Πολλές οι ερωτήσεις
για τις οποίες εσύ θα αποφασίσεις ποια εί-
ναι η απάντηση.
Όπως σου είπα, αναγνώστη, τα πάντα τα
βλέπεις μέσα από τα μάτια σου. Θυμάρια
θροΐζουν στον άνεμο, νιώθεις τον αέρα να
σου χαϊδεύει το σβέρκο. Έστω και η παραμι-
κρή κίνηση δίνει την ψευδαίσθηση της ζωής
σε έναν τόπο που είναι έρημος και φαντάζει
απόλυτα νεκρός. Ίσως οι δημιουργοί μου
ήθελαν να τονίσουν ακριβώς αυτήν την
αντίφαση. Πολλοί έχουν πει ότι το έχουν
πετύχει με πολύ μεγάλη δεξιοτεχνία.
Για κάποιο λόγο έχεις την ανάγκη να πη-
γαίνεις μπροστά και μόνο. Δεν μπορείς να
πηδήξεις εμπόδια, ούτε να τρέξεις. Δε σου
επιτρέπω τέτοιες πολυτέλειες. Το μόνο που
μπορείς να κάνεις είναι να εστιάσεις περισ-
σότερο σε σημεία που εσύ αποφασίζεις,
σαν να έχεις ένα μικρό τηλεσκόπιο. Δεν
υπάρχει κάποιος άλλος με τον οποίο να μι-
λήσεις ή να δράσεις εναντίον του, ούτε καν
η νεκρή φύση. Παρ’ όλα αυτά, νιώθεις μία
συνεχή παρουσία κοντά σου. Ίσως είναι οι
ιστορίες που σου περιγράφω, μέσω του
αφηγητή, για άλλους κάτοικους του νησι-
ού. Ίσως έχεις συνηθίσει σε καταστάσεις
απόλυτης σιωπής να γυρνάς και να τρομά-
ζεις από κάποιον που σου πετάγεται στα
ξαφνικά. Αν περιμένεις κάτι τέτοιο από εμέ-
να, θα απογοητευτείς. Είσαι απόλυτα μόνος
σου, σε ό,τι κι αν κάνεις, αλλά νιώθεις μία
συνεχή κλιμάκωση. Πού θα οδηγηθείς μέσα
από αυτό το ταξίδι; Ένας σοφός ποιητής
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Επεξεργαστή Intel Core i7-2630QM στα
2GHz, 8GB μνήμη, κάρτα γραφικών
nVidia GeForce GTX 560M 2GB, Win-
dows 7 Home Premium 64-bit SP1, ανά-
λυση 1.280x1.024
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Πολύ ελαφρύ λόγω (παλιάς) μηχανής, το
παιχνίδι έτρεξε αψεγάδιαστα.
Ποίησις
Του Παύλου «Northlander» Γεράνιου geraniosbiol@gmail.com
Αιθανόλη και νευρικά κύτταρα: ποια η σχέση τους;
Άλλη μία αντίφαση στον κόσμο του Dear Esther.
Πανέμορφοι φωτισμοί.
DEAR ESTHER