Page 114 - PCM267

Basic HTML Version

PC Master
114
E
ίναι απολύτως λογικό ο τίτλος
Cannon fodder να μη θυμίζει τί-
ποτα σε πολλούς από εσάς, ειδι-
κά στους γεννηθέντες περί τις
αρχές και τα μέσα της δεκαετίας
του ’90. Σε όσους, όμως, ήδη
ασχολούνταν με το gaming από εκείνα τα
χρόνια, το άκουσμα των δύο αυτών λέξεων
δεν μπορεί παρά να τους φέρνει στο μυα-
λό μία και μόνο φράση: «War has never
been so much fun».
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΚΑΤΑΒΟΛΩΝ ΚΑΙ
ΝΕΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Το πρώτο μέρος της σειράς κυκλοφόρη-
σε το 1993 από τη Sensible Software σε μία
ευρύτατη πλειάδα μηχανημάτων της επο-
χής, ακολουθούμενο από ένα sequel την
αμέσως επόμενη χρονιά. Για να πάρουν,
όσοι δεν γνωρίζουν, μία ιδέα περί της ταυ-
τότητάς του, θα μπορούσαμε να πούμε ότι
αποτελούσε πρόγονο των Commando
games της Pyro studios. Με ίδια οπτική γω-
νία απεικόνισης αλλά πολύ λιγότερα στοι-
χεία τακτικής, αντικείμενο του παίκτη ήταν
να οδηγήσει την ομάδα των στρατιωτών
του μέσα από έναν μεγάλο αριθμό πιστών,
αφανίζοντας στην πορεία τους αντίπαλους
στρατιώτες και καταστρέφοντας κτήρια του
εχθρού. Το ιδιαίτερο στοιχείο του ήταν
ακριβώς το ότι έριχνε το βάρος στην κωμική
πλευρά των πραγμάτων, παρουσιάζοντας
τον πόλεμο μέσα από ένα εντελώς διαφο-
ρετικό του συνηθισμένου πρίσμα. Η αστεία
και πολύ συμπαθής εμφάνιση των στρατιω-
τών, τα πανηγύρια και τα χοροπηδητά που
συνόδευαν την επίτευξη έκαστου στόχου
τους, οι τάφοι που ξεπρόβαλλαν σε έναν
λόφο αμέσως μετά το πέρας μίας αποστο-
λής, μαρτυρώντας τις απώλειες σε ανθρώ-
πινο δυναμικό, καθώς και το αλησμόνητο
εισαγωγικό κομμάτι που υποδήλωνε ότι ο
πόλεμος δεν υπήρξε ποτέ ξανά τόσο αστεί-
ος, κατέστησαν το Cannon fodder ένα αφά-
νταστα διασκεδαστικό και σαφέστατα ξεχω-
ριστό παιχνίδι.
Δεκαοκτώ χρόνια μετά το πρώτο sequel,
έχουμε στα χέρια μας τη δεύτερη συνέχεια,
η οποία ήρθε κυριολεκτικά από το πουθε-
νά. Μάλιστα, η πορεία εμφάνισής της υπήρ-
ξε ιδιαίτερα ασυνήθιστη. Την άδεια χρήσης
του ονόματος κατέχει η Codemasters, η
οποία είχε παραχωρήσει το δικαίωμα ανά-
πτυξης ενός τρίτου Cannon fodder στη ρω-
σική εταιρεία Burut CT, με τον όρο να κυ-
κλοφορήσει μόνο εντός της χώρας της από
την Game Factory Interactive. Κατόπιν αλ-
λαγής πλεύσης, όμως, και εντελώς απροσ-
δόκητα, δίχως την παραμικρή σχετική ανα-
κοίνωση ή διαφήμισή της, η αγγλόφωνη έκ-
δοση του Cannon fodder 3 διατίθεται σε
ψηφιακή μορφή. Αυτή τη φορά, οι πολύπα-
θοι στρατιώτες μας είναι αντιμέτωποι με
έναν τρελό επιστήμονα και την τρομοκρατι-
κή οργάνωση που έχει συσταθεί από τον
ίδιο, με σκοπό, τι άλλο, να κυριαρχήσει επί
της Γης – και όχι μόνο.
ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ:
CHECK!
Παρακολουθούμε τη δράση από προο-
πτική τρίτου προσώπου, με την κάμερα
να βρίσκεται πάνω και ελαφρώς διαγω-
νίως των τεκταινομένων επί της οθόνης.
Τα δύο πρώτα επίπεδα αποτελούν ένα
tutorial για όσους δεν είναι εξοικειωμέ-
νοι με το συγκεκριμένο είδος. Εκεί εξα-
σκούμαστε στην κίνηση της ομάδας μας,
στη χρήση όπλου, αλλά και στη ρίψη χει-
ροβομβίδας, με σκοπό την κατεδάφιση
κτηρίων. Πριν από αυτό, όμως, απαραίτη-
το είναι να καθορίσουμε τον τρόπο χειρι-
σμού. Καλύτερη και ευκολότερη μέθο-
δος είναι ο συνδυασμός πληκτρολογίου-
ποντικιού. H κίνηση της κάμερας πραγμα-
τοποιείται μέσω του mouse, όπως το ίδιο
συμβαίνει και με τους στρατιώτες μας, οι
οποίοι κατευθύνονται στο σημείο που
τους υποδηλώνουμε με το πάτημα του
δεξιού κουμπιού. Με το αριστερό κουμπί
πυροβολούμε, ενώ για τη χρήση των έξ-
τρα πυρομαχικών θα χρειαστεί να ορί-
σουμε το ανάλογο πλήκτρο στο
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
CPU AMD 720BE στα 2.8GHz, 2GB RAM
DDR3, ATi Radeon HD6450 Flex 1GB,
Windows 7 Pro 32-bit SP1, 1.920x1.080
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Καμία διακοπή ή αργοπορία στις ριπές
των όπλων μας…
Σχεδόν «μυστική» επιστροφή ενός αγαπημένου παιχνιδιού
Του Μάνου «manos426f» Καρκαλέμη manos426f@hotmail.com
Έτοιμος για άλμα με το τζιπ, εν μέσω αστραπών και βροντών.
Δεν θυμίζει πολύ Commandos στο σημείο αυτό;
Όμορφο το εφέ της χιονόπτωσης στη Ρωσία.
CANNON FODDER 3