Page 139 - PCM267

Basic HTML Version

139
PC Master
των ίδιων των εταιρειών είναι τεράστια, για
να μη πω ακέραιη.
Ευχαριστώ για το χρόνο που ξοδέψατε
για να διαβάσετε όσα έγραψα και ζητώ συγ-
γνώμη αν το ύφος μου ήταν κάπως επιθετι-
κό, απλώς νιώθω ότι με πνίγει το δίκιο του
πελάτη.
Φιλικά,
Νίκος Φωτάκης»
Πολλά τα ζητήματα με τα οποία καταπιά-
νεται ο φίλος Νίκος, όλα όμως εύστοχα. Για
να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή,
ασφαλώς η δημιουργία του Steam, του
Origin και κάθε άλλης παρόμοιας σελίδας
που ενδεχομένως θα δούμε στο μέλλον
στοχεύει στο μεγαλύτερο κέρδος των εται-
ρειών. Αναλυτικότερη επεξήγηση του πώς
μέσω τέτοιων εγχειρημάτων μειώνεται το
κόστος ενός τίτλου έχουμε κάνει, μέσω της
παρούσης στήλης, στο τεύχος 261, οπότε
δε θα επεκταθούμε εδώ, χάριν χώρου. Είναι
απολύτως αυτονόητο όμως ότι θα έπρεπε
η ψηφιακή έκδοση έκαστου game να είναι
χαμηλότερη έναντι εκείνης της «κουτάτης».
Γιατί λοιπόν κοστίζουν τόσο πολύ αυτά τα
Gigabytes που κατεβάζουμε;
Υπάρχει η άποψη που λέει ότι οι ιθύνο-
ντες των εταιρειών σκέφτονται με τη λογι-
κή «ας καταφέρουμε να πουλήσουμε όσο
πουλήσουμε στη συγκεκριμένη τιμή και
στη συνέχεια προβαίνουμε σε μείωση». Αυ-
τή η λογική όμως εμπεριέχει την έννοια της
εκμετάλλευσης της προθυμίας που φανε-
ρώνουν πολλοί gamers να αγοράζουν από
την πρώτη ημέρα διάθεσής του ένα νέο
παιχνίδι, χώρια που σε βάθος χρόνου θα
οδηγήσει σε εντελώς αρνητικά και αντίθετα
αποτελέσματα, καθώς όσο και αν θέλεις να
παίξεις ένα παιχνίδι με το που κυκλοφορεί,
θα διαλέξεις τελικά να κάνεις ό,τι κάνουν
πολλοί άλλοι: θα περιμένεις να φθηνύνει.
Μία άλλη εξήγηση θα μπορούσε να αποτε-
λέσει το φαινόμενο της τεράστιας εξάπλω-
σης της πειρατείας. Αυτό ισχύει βέβαια, αλ-
λά και πάλι δεν απαντά στο γιατί οι retail
εκδόσεις είναι φθηνότερες των αντίστοιχων
digital. Ούτε φυσικά η γιγάντωση του κό-
στους παραγωγής πολλών σύγχρονων παι-
χνιδιών μπορεί να σταθεί ως πειστική δικαι-
ολογία. Συνεπώς, το πιο πιθανό σενάριο εί-
ναι να πρόκειται περί συμφωνίας των εται-
ρειών με ορισμένα καταστήματα για παραγ-
γελίες μεγάλης ποσότητας από μέρους
τους. Κερδίζοντας ένα σεβαστό ποσό στην
τιμή αγοράς κάθε αντιτύπου, έχουν τη δυ-
νατότητα να συμπιέσουν με τη σειρά τους
το κέρδος, στοχεύοντας να επιτύχουν τις
μέγιστες δυνατές πωλήσεις και να αποκομί-
σουν δι’ αυτού του τρόπου το συνολικό
κέρδος που προσδοκούν. Σωστή πρακτική
από πλευράς καταστημάτων, λάθος από
πλευράς εταιρειών, διότι απλούστατα φα-
νερώνει περίτρανα ότι υπάρχουν τα περι-
θώρια να πωλούνται τα παιχνίδια, μέσω των
διαφόρων ιστοσελίδων, σε χαμηλότερη τι-
μή. Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι η παρα-
τήρηση του αναγνώστη είναι ορθότατη και
δυστυχώς αφορά σε μία παγιωμένη κατά-
σταση, που κρατά σχεδόν από τότε που
γεννήθηκε η έννοια της ψηφιακής διανο-
μής.
Η αναλογία 1:1 μεταξύ δολαρίου και ευ-
ρώ, που εφαρμόζεται, είναι απλούστατα
σκανδαλώδης. Ομολογώ ότι με είχε απα-
σχολήσει κατά το παρελθόν, αλλά δεν βρή-
κα πουθενά μία εξήγηση για το λανσάρισμά
της. Βέβαια, για να λέμε τα πράγματα με το
όνομά τους, πειστική εξήγηση δεν υπάρχει
και ούτε πρόκειται να υπάρξει. Απορίας
άξιο είναι γιατί οι Ευρωπαίοι καταναλω-
τές–μέλη όσων ιστοσελίδων την εφαρμό-
ζουν δεν έχουν προβεί σε μαζική διαμαρ-
τυρία, υπό μορφή αποχής από κάθε αγορά,
ούτως ώστε να επέλθει αλλαγή και εξορθο-
λογισμός της πολιτικής πώλησης. Σε ερώ-
τηση που είχε τεθεί κατά το παρελθόν στο
forum της Valve, ειπώθηκε ότι το εν λόγω
φαινόμενο αποτελεί απόφαση των εταιρει-
ών. Το Origin της ΕΑ δείχνει να ενισχύει τη
συγκεκριμένη άποψη, οπότε άλλο ένα μέγα
λάθος από πλευράς τους…
Φτάνοντας στην τελευταία ερώτηση περί
πειρατείας και αν τελικά «αναγκαζόμαστε»
να την ασπαστούμε ως λύση, η θέση μου
εξακολουθεί να είναι αυτή που ανέκαθεν
ήταν. Με το χέρι στην καρδιά, φίλε Νίκο,
από τη στιγμή που καμία εταιρεία δεν βάζει
το χέρι της στην τσέπη σου και δεν σε υπο-
χρεώνει να αγοράσεις το προϊόν της, έτσι
και κανένας από εμάς δεν μπορεί να φτάνει
να το κλέβει με τη δικαιολογία της υψηλής
τιμής του. Η αγορά αυθεντικού software
έχει πάντοτε τη δική της χάρη, αλλά απαι-
τεί, άνευ αμφιβολίας, μείωση τιμών και
προσαρμογή τους στη σημερινή πραγματι-
κότητα. Ναι, ας μην κοροϊδευόμαστε, είναι
πολύ δύσκολο πλέον για τον Έλληνα να
αγοράζει games, αλλά ακόμη και μία αγορά
το μήνα μπορεί να σου προσφέρει αρκετές
ώρες διασκέδασης, αν γίνει προσεκτικά και
με σωστά κριτήρια. Θυμήσου και τον αρχι-
συντάκτη μας, που μόλις στο προηγούμενο
τεύχος έγραφε ότι βγαίνουν τόσο πολλά
παιχνίδια κάθε μήνα, τη στιγμή που ο ελεύ-
θερος χρόνος μας δεν επαρκεί ούτε για το
1/3 αυτών…
PC
Τα 21 ευρώ στο Steam ομολογουμένως δεν είναι κακή τιμή για το Alan Wake…
Η αναλογία 1:1 μεταξύ δολαρίου και
ευρώ, που εφαρμόζεται, είναι
απλούστατα σκανδαλώδης.
Ομολογώ ότι με είχε απασχολήσει
κατά το παρελθόν, αλλά δεν βρήκα
πουθενά μία εξήγηση για το λανσάρισμά της.
…μέχρι να δεις αυτό όμως,
που το αποκτάς με
28.