Page 72 - PCM267

Basic HTML Version

PC Master
72
την ποσότητα χρήματος. Μπορεί, για παράδειγμα, τα αγαθά αυτά
να μεταποιηθούν (σε glyphs, gems κ.ο.κ.) και να χρησιμοποιη-
θούν απευθείας χωρίς να επηρεάσουν στο ελάχιστο τη συνολική
ποσότητα χρήματος του server (αφού είδαμε ότι οι συναλλαγές
μεταξύ παικτών δεν προσθέτουν ποτέ χρήμα). Για να γίνει αυτό
(δηλαδή να αυξηθεί το χρήμα), θα πρέπει οι πόροι αυτοί να ρευ-
στοποιηθούν άμεσα, δηλαδή να πουληθούν απευθείας στους
vendors, κάτι που, αν και δεν είναι σύνηθες, μερικές φορές συμ-
βαίνει. Μάλιστα, όταν οι developers δεν υπολογίσουν σωστά τις
κατώτατες (vendor) τιμές των πρώτων υλών σε σχέση με τα πα-
ράγωγά τους, μπορεί να δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα και να
προκληθεί ανεπιθύμητος πληθωρισμός, όπως έγινε αμέσως μετά
την κυκλοφορία του τελευταίου expansion pack Cataclysm. Ας
δούμε αναλυτικά τι συνέβη.
Πετραδaκι, Πετραδaκι, για τα σeνα το ’χτισα
Το λεγόμενο ore shuffle (επεξεργασία μεταλλεύματος) είναι
μία από τις πιο γνωστότερες και αποτελεσματικότερες μεθόδους
πλουτισμού στο WoW. Η διαδικασία αυτή παίρνει το βασικό με-
τάλλευμα (κατά βάση obsidium και elementium ore την εποχή
του Cataclysm) και με τη χρήση ενός jewelcrafter το σπάει
(prospecting) σε gems. Τα gems αυτά, με τη σειρά τους, είτε
μπορούν να μετατραπούν σε stat gems (τοποθετούνται στα
items αυξάνοντας τα attributes του χαρακτήρα) και να πουλη-
θούν στο auction house με κέρδος, είτε να μετατραπούν σε κο-
σμήματα (δαχτυλίδια και περιδέραια), τα οποία, με τη σειρά τους,
διαλύονται από κάποιον enchanter και γίνονται πρώτη ύλη για
enchants, η οποία είτε πωλείται απευθείας είτε γίνεται scrolls. Το
ποσοστό κέρδους που μπορεί να αποκομίσει ένας παίκτης που
διαθέτει χαρακτήρες με επαρκές επίπεδο jewelcrafting και en-
chanting είναι συνήθως πολλαπλάσιο της τιμής κτήσης του βασι-
κού μεταλλεύματος, δηλαδή της πρώτης ύλης.
Η όλη μέθοδος είναι γνωστή, νόμιμη και με τις ευλογίες των
developers, αφού λειτουργεί ως ένα μικρό meta-game, που κρα-
τάει αμείωτο το ενδιαφέρον πολλών παικτών που αρέσκονται
στο σπορ του πλουτισμού.
Η συνταγή χάλασε, όμως, από το συνδυασμό μίας αβλε-
ψίας στο σχεδιασμό με τη δράση των γνωστών farmers/
botters. Όσο τα παράγωγα του shuffle διακινούνται μετα-
ξύ παικτών, δεν παρατηρείται πληθωριστικό φαινόμενο.
Με την εισαγωγή του cataclysm, όμως, οι developers
αρχικά είχαν θέσει πολύ υψηλή κατώτατη τιμή για τα πιο
συνηθισμένα παράγωγα του shuffle. Την ίδια στιγμή τα
auction houses ξεχείλιζαν από διαθέσιμο ore, αφού τόσο
οι legit farmers όσο και οι botters δούλευαν πυρετωδώς. Το
αποτέλεσμα ήταν ότι ένα μεγάλο τμήμα της παραγωγής gems
πήγαινε κατευθείαν στους vendors, γιατί απλούστατα το ore
ήταν τόσο φθηνό που άφηνε μεγάλο ποσοστό κέρδους ακόμα
και έτσι. Μέσα σε λίγους μήνες το θέμα είχε πάρει τεράστιες
διαστάσεις. Αμέτρητες ποσότητες gems κατέληγαν καθημερινά
στους vendors και οι servers πλημμύρισαν από χρυσό. Οι τιμές
των περισσότερων items σκαρφάλωναν σε δυσθεώρητα ύψη
Το μέλλον είναι ήδη εδώ. Ή μάλλον τώρα στρίβει τη γωνία.
Η μέγιστη ποσότητα gold που μπορούσε να κρατή-
σει κάθε χαρακτήρας... κάποτε.
Vial of Sands gold sink: Για
κάθε ένα που παράγεται του-
λάχιστον 29.000 gold βγαίνουν
από την κυκλοφορία.