Page 81 - PCM267

Basic HTML Version

ή θα χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία για να στείλουν συγκεκριμέ-
να μηνύματα. Το σύστημα βαθμολογίας του Metacritic έχει γίνει
αφορμή για συζητήσεις και βρέθηκε ουκ ολίγες φορές στο στόχα-
στρο εξαιτίας των πράξεων ορισμένων ατόμων που θέλησαν να
αλλοιώσουν τα πραγματικά δεδομένα, χρησιμοποιώντας κυρίως τη
δυνατότητα για τη συγγραφή user reviews από απλούς χρήστες.
Έτσι, κατά καιρούς έχουν αποκαλυφθεί περιστατικά με developers
να βαθμολογούν με «άριστα» το δικό τους παιχνίδι, αλλά και να…
θάβουν ανελέητα τα ανταγωνιστικά games από άλλες εταιρείες
μέσω των user reviews. Αρκετές φορές, επίσης, έχουν εντοπιστεί
περιστατικά όπου ο publisher ανέθεσε σε «απλούς χρήστες» την
κατά συρροή συγγραφή θετικών user reviews για ένα παιχνίδι, με
αποτέλεσμα να εκτοξεύεται στα ύψη το Metacritic user score! Τέ-
λος, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο του συνασπισμού μερίδας των
gamers για στοχευμένη αρνητική ή θετική βαθμολόγηση ενός παι-
χνιδιού, είτε ως μέσο αντίδρασης εναντίον της εταιρείας παραγω-
γής είτε για να υπερασπιστούν το αγαπημένο τους παιχνίδι από
την… κόλαση μιας κακής βαθμολογίας.
Δυστυχώς, οι απλοί gamers δεν είναι οι μόνοι που μπορεί να
αντιδράσουν ακραία σε μία βαθμολόγηση. Υπό το κράτος της πίε-
σης των publishers, έχει αρχίσει να εμφανίζεται το ανησυχητικό
φαινόμενο της έκρηξης οργής ορισμένων developers εναντίον
reviewers που βαθμολόγησαν το παιχνίδι τους χαμηλότερα από
όσο οι ίδιοι θεωρούσαν ότι έπρεπε, με αποτέλεσμα να μειωθεί το
υπερπολύτιμο για αυτούς Metacritic score. Χαρακτηριστικό ήταν το
ξέσπασμα του Cliff Blezinski, στελέχους της Epic games, εναντίον
reviewer που βαθμολόγησε το τελευταίο του παιχνίδι με το κατά-
πτυστο σκορ του… 8/10! Η κατάσταση αυτή φθάνει στα όρια του
παραλογισμού και ενισχύει στα μάτια του κοινού την πέρα για πέρα
λανθασμένη πεποίθηση ότι οποιαδήποτε βαθμολογία κάτω του 80-
85% σημαίνει ένα κακό έως απαράδεκτο παιχνίδι! Η νοοτροπία αυτή
αφέθηκε για πολύ καιρό ανεξέλεγκτη στα μεγάλα sites του εξωτε-
ρικού, με αποτέλεσμα η πτώση του Metacritic score κάτω από το
90 για ένα παιχνίδι πρώτης γραμμής να θεωρείται πλέον αποτυχία.
Σκεφθείτε το λίγο: μέσος όρος βαθμολογίας 89/100 μπορεί να μοι-
άζει… χαμηλός στα μάτια των publishers και των developers!
ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΒΟΛΗ
Το Metacritic από μόνο του είναι ένα χρήσιμο εργαλείο, μία υπη-
ρεσία που συγκεντρώνει τις γνώμες πολλών διαφορετικών ατόμων
για ένα συγκεκριμένο game. Για αυτόν ακριβώς το λόγο οι βαθμο-
λογίες του «PC Master» θα βρίσκονται πλέον και στο Metacritic,
ώστε το περιοδικό μας να προσθέσει και τη δική του φωνή στο
παζλ των υπόλοιπων game reviewers ανά τον κόσμο, με γνώμονα
την πληρέστερη ενημέρωση του gamer. Ο εκφυλισμός, όμως, του
αρχικού σκοπού της υπηρεσίας, από τη δημιουργία μίας βάσης δε-
δομένων με reviews στον απόλυτο κριτή ποιότητας για όλα τα
games, κρύβει πολλούς κινδύνους για τον developer, τον publisher
ή τον απλό χρήστη, ο οποίος θα εκλάβει την παραγόμενη βαθμολο-
γία του Metacritic ως το μοναδικό σημαντικό μέτρο ποιότητας.
Ο gamer που θέλει να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα του
Metacritic χωρίς να πέσει θύμα των μεθόδων αλλοίωσης των απο-
τελεσμάτων του, έχει στη διάθεσή του ένα πολύ αποτελεσματικό
αμυντικό «όπλο»: την ανάγνωση των reviews. Μην αρκεστείτε
απλά στο νούμερο τη βαθμολογίας, είναι μία γενική ένδειξη και τί-
ποτα παραπάνω. Διαβάστε τα κείμενα των reviews, είτε πρόκειται
για critic είτε για user reviews, δείτε πώς ακριβώς κατέληξε ο εκά-
στοτε reviewer στη συγκεκριμένη βαθμολογία, σταθμίστε τη βαρύ-
τητα των θετικών και αρνητικών στοιχείων ανάλογα με τις δικές
σας προτιμήσεις και μετά αποφασίστε. Το «PC Master» δίνει πλέον
και εκεί το «παρών» για να σας βοηθήσει!
PC
81
PC Master
Στο Metacritic συγκεντρώνονται βαθμολογίες από διάφορες πηγές και
υπολογίζεται ο μέσος όρος για κάθε παιχνίδι.
Σε πολλές περιπτώσεις το Metacritic score επηρεάζει καθοριστικά τις
πωλήσεις ενός νέου τίτλου.
Τα reviews του «PC Master» βρίσκονται πλέον στο Metacritic και προ-
σμετρούνται στη διαμόρφωση του τελικού μέσου όρου.
Η αξία της μετοχής της THQ έπεσε κατά 21% μόλις μαθεύτηκε ότι το
Metacritic score για το Homefront κατέβηκε κάτω από το… ψυχολογικό
όριο του 80%!