Page 97 - PCM267

Basic HTML Version

97
PC Master
περιόδου, δηλαδή το 1452 μ.Χ., τότε το
παιχνίδι τελειώνει και η πορεία μας, καθώς
και η τελική κατάστασή μας, συγκρίνονται
με τις ιστορικές δυναστείες της εποχής. Η
σύγκριση με το Medieval II: Total War είναι
αναπόφευκτη, κυρίως λόγω της κοινής πε-
ριόδου των δύο παιχνιδιών, αλλά θα μπο-
ρούσε να πει κάποιος ότι είναι ίσως λίγο
άδικη, κυρίως λόγω της διαφορετικής φι-
λοσοφίας προσέγγισης στο gameplay, κάτι
που θα φανεί και στην πορεία.
Σε αυτήν την εποχή αναλαμβάνουμε το
ρόλο ενός άρχοντα. Ο άρχοντας αυτός μπο-
ρεί να είναι είτε η κεφαλή της δυναστείας
μας (ο αυτοκράτορας ή ο βασιλιάς) είτε κά-
ποιος υποτελής (βασάλος–vassal) σε αυτόν,
ο οποίος υπηρετεί τη δυναστεία. Χαρακτη-
ριστικό του παιχνιδιού ότι προσφέρει αρκε-
τούς τίτλους ιδιοκτησίας (ευγενείας), όπως
δούκας, βαρόνος, κόμης κ.ά. Ο σκοπός επο-
μένως είναι απλός: να μη γίνουμε απαραί-
τητα παντοκράτορες (κάτι που ενδεχομέ-
νως να μην είναι εφικτό αναλόγως του χα-
ρακτήρα που θα επιλέξουμε), αλλά να γρά-
ψουμε ξανά την ιστορία γύρω από εμάς ή
αυτόν που υπηρετούμε. Δελεαστικότατο,
αλλά χρειαζόμαστε και τα κατάλληλα εργα-
λεία για να βγούμε νικητές απ’ όλους τους
ανταγωνισμούς και τις δολοπλοκίες (τόσο
από το εξωτερικό όσο και από το εσωτερι-
κό) που επικρατούν στο Μεσαίωνα.
MY LIEGE
Εάν έπρεπε να περιγράψουμε το
Crusader Kings ΙΙ με δύο μόνο λέξεις, τότε
αυτές θα ήταν «βάθος» και «λεπτομέρεια».
Το παιχνίδι μοιάζει με απύθμενο πηγάδι
όσο αφορά στις δυνατότητες στο
micromanagement.
Αρχικά, επιλέγουμε πότε και ποιον χαρα-
κτήρα θέλουμε να «υποδυθούμε». Το παι-
χνίδι προσφέρει τέσσερα διακριτά σημεία
εκκίνησης στην περίοδο που περιγράφει,
σημεία μεταξύ των οποίων δραματικές αλ-
λαγές έχουν επέλθει σε κάθε ευρύ ανε-
ξάρτητο κράτος, κυρίως σε επίπεδο εκτά-
σεων. Την επιλογή χαρακτήρα μπορούμε
να την κάνουμε επιλέγοντας την αντίστοι-
χη επαρχία, με τους βασιλιάδες/ηγέτες κά-
θε δυναστείας να βρίσκονται στις πρωτεύ-
ουσες των κρατών τους. Επιπλέον βοήθη-
μα στην επιλογή μας είναι η μπάρα αναμε-
νόμενης δυσκολίας που έχει κάθε προσω-
πικότητα κάτω από το εικονίδιό της, κάτι
που μας προϊδεάζει για τι ενδεχομένως να
συναντήσουμε. Κάθε ιστορικό πρόσωπο
που επιλέγουμε, έχει ξεχωριστή προσωπι-
κότητα, με τα ελαττώματα και τα προτερή-
ματά της, που έχουν επιπτώσεις σε διάφο-
ρες εκφάνσεις της διαχείρισης/διοίκησης
του κράτους μας. Αυτήν την προσωπικότη-
τα την εξελίσσουμε περαιτέρω μέσω των
επιλογών μας. Το παιχνίδι μάς επιτρέπει επι-
πλέον, κατά τη διάρκεια του playthrough,
να επιλέξουμε και μία φιλοδοξία για την
προσωπικότητά μας, την οποία εάν εκπλη-
ρώσουμε, κερδίζουμε μόνιμα bonuses για
τη δυναστεία μας.
Φυσικά, μία αχανής αυτοκρατορία, όπως
αυτή που (θα θέλαμε να) διοικούμε, δεν
μπορεί να λειτουργεί σαν ρολόι υπό έναν
μόνο άνθρωπο. Είναι επομένως επιτακτική
η ανάγκη ενός συμβουλίου, το οποίο θα
χειρίζεται κάθε πτυχή με αποτελεσματικό-
τητα. Το συμβούλιο αυτό απαρτίζεται από
τα εξής πέντε άτομα, τους chancellor,
marshal, steward, spymaster, chaplain. Ο
chancellor είναι υπεύθυνος για τις διπλω-
ματικές σχέσεις μας με άλλα κράτη, ενώ
μπορεί να δημιουργήσει και ψευδείς διεκδι-
κήσεις σε επαρχίες που δεν είναι υπό την
κατοχή μας, ώστε να δικαιολογήσει μία πο-
λεμική σύρραξη. Ο marshal, όπως είναι λο-
γικό, είναι υπεύθυνος για τη στρατιωτική
συγκρότηση της δυναστείας μας. Ο steward
είναι υπεύθυνος για την οικονομική διαχεί-
ριση, ενώ ο spymaster μπορεί να φτιάξει
ολόκληρο δίκτυο κατασκόπων, να αποκα-
λύψει συνωμοσίες εναντίον μας ή να βελ-
τιώσει τις πιθανότητες δολοφονίας κάποιου
αντιπάλου μας. Τέλος, στο Μεσαίωνα, όπου
η Εκκλησία είναι πολύ δυνατή, οφείλουμε
να έχουμε κάποιον υπεύθυνο για τα πνευ-
ματικά καθήκοντά μας, τον chaplain. Αυτός
είναι συνήθως πιστός περισσότερο στη βα-
σική αρχή της αντίστοιχης Εκκλησίας (καθο-
λική, ορθόδοξη), αλλά αν ο ηγέτης μας του
είναι ιδιαίτερα αρεστός και επέλθει κάποια
σύρραξη εκκλησιαστικής με πολιτική αρχή,
τότε μπορεί να μας ακολουθήσει ή ακόμη
να τον ορίσουμε και αντίπαπα. Έχει πολύ
μεγάλη σημασία να εκμεταλλευτούμε στο
μέγιστο δυνατό το συμβούλιό μας, ώστε να
έχουμε σωστά αποτελέσματα.
Αρχικά, επιλέγουμε πότε
και ποιον χαρακτήρα
θέλουμε να
«υποδυθούμε».
Στο πάνω μέρος του interface έχουμε ενημε-
ρώσεις που πρέπει να λάβουμε υπόψη.
Ο oίκος μου και το prestige που διαθέτει.
Όλο το συμβούλιό μου. Ένας κι ένας είναι.