Page 112 - PCM271

Basic HTML Version

R
eview
PC Master
112
T
ο πρώτο Shank της Klei
Entertainment ανήκει στα «δια-
μαντάκια» των indie games. Αν
και είχε μερικά προβλήματα,
όπως το θέμα του χειρισμού και
η πολύ μικρή διάρκεια δράσης
του, η συνολική εντύπωση που άφηνε στο
παίκτη είχε θετικό πρόσημο και αποτελού-
σε μία αξιόλογη πρόταση για όποιον ήθελε
ένα καλό action/beat ’em up της παλιάς
σχολής. Όπως είναι φυσικό, η επιτυχία του
οδήγησε την ομάδα ανάπτυξης στη δημι-
ουργία ενός sequel που θα είχε ως κύριο
στόχο να διορθώσει τα περισσότερα μειο-
νεκτήματα που είχαν επισημάνει οι
gamers. Τα κατάφεραν όμως;
GOD FORGIVES… SHANK DOES
NOT
Η ιστορία του πρώτου παιχνιδιού ήταν
επηρεασμένη από τις ταινίες «Kill Bill» του
Tarantino και παρ’ όλο που αποτελούσε
κατά κύριο λόγο μία πρόφαση για την ατέ-
λειωτη σφαγή που θα ακολουθούσε, ήταν
ενδιαφέρον να την παρακολουθήσει κάποι-
ος μέχρι τέλους μόνο και μόνο λόγω της b-
movie αισθητικής της. Το λογικό θα ήταν
να παρακολουθούσαμε ενός αντίστοιχου
επιπέδου σενάριο στο Shank 2, όμως η Klei
δεν έδειξε τον ίδιο ζήλο και έτσι το story
του Shank 2 είναι πιο ρηχό και από την πα-
ραλία στο Χαλκούτσι. Ο Shank βρίσκεται
περιπλανώμενος σε κάποια χώρα της Λατι-
νικής Αμερικής και το λεωφορείο στο
οποίο επιβαίνει δέχεται επίθεση από στρα-
τιώτες του δικτατορικού καθεστώτος.
Αφού –φυσικά– τους σφάζει με συνοπτικές
διαδικασίες, μαθαίνει πολύ σύντομα ότι το
ορφανοτροφείο της χώρας όπου μεγάλω-
σε ο ίδιος έχει καταληφθεί από τις δυνά-
μεις του δικτάτορα Magnus και η ηλικιωμέ-
νη πλέον γυναίκα που το διηύθυνε, κινδυ-
νεύει άμεσα. Χωρίς χρονοτριβή, ο Shank
αποφασίζει να τα βάλει με το καθεστώς.
Χμ, ναι, αυτό είναι όλο.
ΣΦΑΞ’ ΤΟΥΣ ΟΛΟΥΣ – ΜΕΡΟΣ
ΔΕΥΤΕΡΟ
Όση φαντασία δεν διέθεταν οι άνθρωποι
της Klei στη συγγραφή του σεναρίου, άλλο
τόσο μεράκι είχαν στο σχεδιασμό του
gameplay. Διαπιστώνοντας λοιπόν από το
feedback που δέχθηκαν για το πρώτο παι-
χνίδι ότι το σύστημα μάχης είχε αρκετές
ελλείψεις, αποφάσισαν να το γκρεμίσουν
ολοσχερώς και να το κτίσουν από την αρ-
χή. Το αποτέλεσμα ευτυχώς δικαιώνει την
απόφασή τους.
Συνολικά ο χειρισμός είναι καλύτερος
και πιο άμεσος από εκείνον του πρώτου
Shank, ξεκινώντας από την κατανομή των
πλήκτρων. Αν και χρησιμοποιούνται πολλά
κουμπιά και πιθανόν στην πρώτη επαφή
σας με τον τίτλο να χάσετε τα αυγά και τα
πασχάλια (η χρήση joypad επιβάλλεται), η
ιδέα να χρησιμοποιείται διαφορετικό πλή-
κτρο για κάθε κίνηση που μπορεί να εκτε-
λέσει ο Shank, αποδεικνύεται ευφυής. Ο
ήρωας διατηρεί τις περισσότερες κινήσεις
που είχε στο πρώτο παιχνίδι με τα τρία βα-
σικά κουμπιά επιθέσεων συν τις special κι-
νήσεις Pounce, Grab και explosive weapon,
ενώ έχει προστεθεί ένα πλήκτρο counter
με προφανή αποτελέσματα. Σημαντικό εί-
ναι το ότι επιτέλους τα healing bottles δεν
τα παίρνετε εκτελώντας την απλή επίθεση,
όπως αναπάντεχα είχε υιοθετηθεί στο πρώ-
το Shank, αλλά πατώντας το πλήκτρο Use.
Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση που θα
παρατηρήσετε, είναι στο σαφώς πιο καται-
γιστικό τρόπο που λαμβάνουν χώρα οι μά-
χες, αποτέλεσμα της απουσίας κάθε είδους
άμυνας και της απαίτησης συχνής χρήσης
του dodge για να βγείτε ζωντανός. Η ροή
των μαχών είναι πολύ ομαλή και γρήγορη,
ενώ τα combos πραγματοποιούνται αστρα-
πιαία και συνιστούν τακτική από μέρους
σας – κοινώς θα πρέπει να ξέρετε τι κάνετε
και γιατί, καθώς με απλό button mashing
δύσκολα θα φτάσετε μακριά.
Στο θέμα των όπλων, ο ήρωας έχει στη
διάθεσή του το κλασικό τετράπτυχο ελα-
φρύ–βαρύ–ranged–explosive όπλο, όπου
έχει δοθεί σαφώς μεγαλύτερη προσοχή στο
θέμα της ισορροπίας τους και έτσι υπάρ-
χουν περισσότεροι του ενός αποτελεσματι-
κοί συνδυασμοί. Θα βρείτε τα κλασικά δι-
πλά μαχαίρια, machetes, πιστόλια και
shotguns, αλυσοπρίονα και sledgeham-
mers, ενώ, εκτός από τις χειροβομβίδες, το
μενού περιλαμβάνει νάρκες και μολότοφ,
με περιορισμένα πυρομαχικά, φυσικά. Αξί-
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core i7 920, 6GB RAM, GPU 560Ti
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Άψογη λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια
του παιχνιδιού.
Μάχαιραν έδωσες, μάχαιραν θα λάβεις
Του Γιώργου «Sephir» Δεμπεγιώτη
Οι cutscenes κάνουν την εμφάνισή τους τακτικά για μερικές... over the top καταστάσεις!
Το Pounce παραμένει μία από τις ισχυρότερες
επιθέσεις του Shank.
SHANK 2