Page 108 - PC Master τ. 274

Basic HTML Version

R
eview
PC Master
108
Γ
ιατί έγινε το Portal 1 τόσο μεγά-
λη επιτυχία; Αν το καλοσκεφτεί
κανείς, ενδέχεται να καταλήξει
στο ότι η ανεπανάληπτη απήχη-
ση που γνώρισε αυτό το… δείγ-
μα παιχνιδιού (μην ξεχνάτε ότι
κυκλοφόρησε αρχικά ως συμπλήρωμα στο
πακέτο του Orange Box) ήταν τυχαία! Το
gameplay ήταν σίγουρα διασκεδαστικό, αλ-
λά όχι πια και τόσο ριζοσπαστικό, η ποιότη-
τα των γραφικών μέτρια, η διάρκεια πολύ
μικρή… Πώς κατάφερε το Portal να εμπε-
δωθεί τόσο βαθιά στη συνείδηση των
gamers, ώστε ακόμα και σήμερα να γίνο-
νται αστεία για το διάσημο πλέον «cake»; Το
μυστικό δεν κρύβεται μεμονωμένα σε κά-
ποιο από τα επιμέρους στοιχεία, αλλά στο
σύνολο, που, πέραν πάσης αμφιβολίας,
αποδείχθηκε πολύ καλύτερο από τα συστα-
τικά μέρη του. Κάθε μικρό κομμάτι του
Portal έμοιαζε τέλεια σχεδιασμένο, ώστε
να συμπληρώσει ιδανικά το άλλο, δημιουρ-
γώντας μία αψεγάδιαστη εμπειρία που έμει-
νε βαθιά χαραγμένη στη μνήμη μας. Η ανω-
τέρω συνειδητοποίηση της «μαγικής συντα-
γής» του Portal αποδεικνύεται ιδιαίτερα
χρήσιμη για να εξηγήσουμε το λόγο που το
Quantum Conundrum, παρά την παρουσία
μίας εκ των βασικών δημιουργών του Portal
στην προγραμματιστική ομάδα, δεν κατα-
φέρνει να φθάσει στο ίδιο επίπεδο.
Η σύγκριση, όμως, είναι από τη φύση της
άδικη. Το Portal δημιουργήθηκε υπό την αι-
γίδα της Valve, μίας εταιρείας που εδώ και
πολλά χρόνια επιδεικνύει την ικανότητά της
να παρουσιάζει εκπληκτικές gaming εμπει-
ρίες. Οι δημιουργοί του Quantum
Conundrum δεν είχαν πρόσβαση στους οι-
κονομικούς πόρους της Valve, ούτε στη με-
θοδολογία της εταιρείας, η οποία βοηθά στο
να ρυθμίζεται κάθε λεπτομέρεια στην εντέ-
λεια. Όχι λοιπόν, το Quantum Conundrum
δεν είναι Portal, δεν πρόκειται ποτέ να σπά-
σει τα στενά όρια του gaming και να γίνει
μέρος της σύγχρονης pop culture, αλλά
πρόκειται για ένα budget game με κόστος
μόλις
15 και σε αυτή την τιμή θα πρέπει
να κεντρίσει το ενδιαφέρον κάθε οπαδού
των puzzle games. Ας δούμε γιατί.
ΕΝΑ ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΟ PUZZLE
GAME
Ο νεαρός πρωταγωνιστής του Quantum
Conundrum καταφθάνει στην έπαυλη του
θείου του, Fitz Quadwrangle, για ολιγοήμε-
ρες διακοπές. Τα προβλήματα ξεκινούν
όταν ο θείος, εμφανώς ιδιοφυής επιστήμο-
νας και ακόμα πιο εμφανώς στα όρια της
παράνοιας, εξορίζεται σε μία παράλληλη
διάσταση και παγιδεύεται εκεί! Η μόνη του
ελπίδα για διαφυγή βρίσκεται στα χέρια του
ανιψιού του, ο οποίος θα πρέπει να φορτί-
σει τρεις διαφορετικές γεννήτριες, αφού
όμως καταφέρει να φθάσει σε αυτές, ξε-
περνώντας όλα τα δαιμονικά puzzles που
έχει σκαρφιστεί ο θείος για να κρατήσει μα-
κριά τους ανεπιθύμητους επισκέπτες! Υπό
φυσιολογικές συνθήκες, η αποστολή αυτή
θα ήταν αδύνατη για ένα παιδί, όμως ο
πρωταγωνιστής αποκτά γρήγορα πρόσβαση
στο Interdimensional Shift Device, ένα γά-
ντι που επιτρέπει το ταξίδι σε πολλαπλές
διαστάσεις. Οι τέσσερις σταδιακά διαθέσι-
μες διαστάσεις έχουν το δικό τους χαρα-
Ο πνευματικός διάδοχος του Portal;
του Αλέξανδρου «Admiral» Γκέκα alexandros1313@gmail.com
Στη Fluffy Dimension όλα τα αντικείμενα έχουν ελάχιστο βάρος. Ακόμα και ένα βαρύ χρηματοκιβώ-
τιο μπορεί να παρασυρθεί από ένα δυνατό κύμα αέρα και να «κολλήσει» στον τοίχο, δημιουργώ-
ντας ένα βολικό σκαλοπάτι.
Οι pressure plates θα ενεργοποιηθούν μόνο αν
ρίξετε πάνω τους ένα βαρύ αντικείμενο. Αν έχε-
τε μόνο χαρτόκουτα πρόχειρα, μεταβείτε στη
Heavy Dimension και… λύθηκε το πρόβλημα!
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Επεξεργαστή Intel Core 2 Quad 6600 στα
2,4GHz, 4GB μνήμη RAM, κάρτα γραφι-
κών ATi Radeon HD6850 1GB, Windows
7 Home Premium, ανάλυση 1.680x1.050
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Τα γραφικά του Quantum Conundrum εί-
ναι επιεικώς μέτρια, οπότε δεν υπήρχε
περίπτωση να ζορίσουν τον υπολογιστή
της δοκιμής Το framerate έμεινε σταθερά
καρφωμένο στα 60fps, με μόνη εξαίρεση
το στιγμιαίο loading κατά τη μετάβαση
από τη μία περιοχή στην άλλη. Συν τοις
άλλοις, δεν παρατηρήσαμε κάποιο bug
κατά την ενασχόλησή μας με το παιχνίδι.
QUANTUM
CONUNDRUM