Page 111 - PC Master τ. 274

Basic HTML Version

R
eview
111
PC Master
μουσική σίγουρα κινούνται σε καλύτερα
επίπεδα, χωρίς πάντως να εντυπωσιάζουν
στο παραμικρό, ενώ η προσπάθεια απόδο-
σης κωμικού τόνου στη χροιά των φωνών
μάλλον επιφέρει αντίθετα αποτελέσματα.
Εκεί που τα θαλασσώνει τελείως, είναι
στο χειρισμό του. Για αρχή ξεχάστε τη δυ-
νατότητα να κάνετε save όπου και όποτε
θέλετε, καθώς το παιχνίδι υιοθετεί τη μέ-
θοδο των checkpoints. Βέβαια δεν είναι η
πρώτη φορά που βλέπουμε κάτι τέτοιο –το
ίδιο περίπου έπραττε και το πρόσφατο Yes-
terday της Pendulo με το auto saving–
όμως η συγκεκριμένη υλοποίηση μας οδη-
γεί σε αναπόφευκτη επανάληψη ορισμέ-
νων ενεργειών σε περίπτωση που κλείσου-
με το παιχνίδι προτού σωθεί η πρόοδός
μας. Αυτό δεν θα ήταν τόσο κακό, αν δεν
συνδυαζόταν με την ύπαρξη ορισμένων,
άκρως εκνευριστικών, action sequences,
τεσσάρων στον αριθμό, που απορίας άξιο
είναι τι θέση έχουν σε ένα adventure
game. Έτσι λοιπόν καλούμαστε να γυρί-
σουμε δεξιόστροφα και αρκετές συνεχόμε-
νες φορές έναν διακόπτη, ώστε να σβή-
σουμε μία φωτιά, να μαζέψουμε έξι ζωντα-
νά λουλούδια που τρέχουν γύρω γύρω (!),
όπως και έξι κατσαρίδες, και να ρίξουμε τη
λάμπα από μία ετοιμόρροπη κολόνα ρεύ-
ματος. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις
απαιτείται η χρήση του mouse είτε με τη
μέθοδο των επαναλαμβανόμενων κλικ επί
ενός σημείου, είτε πατώντας και κρατώ-
ντας το αριστερό button και διαγράφοντας
μία συγκεκριμένη τροχιά έως ότου επιτύ-
χουμε το σκοπό μας. Άλλο να σας το περι-
γράφω και άλλο να το βιώνετε, καθώς μό-
νο στη δεύτερη περίπτωση θα ήσασταν σε
θέση να καταλάβετε για πόσο εκνευριστι-
κές διαδικασίες πρόκειται.
ΓΡΙΦΟΙ – ΔΙΑΡΚΕΙΑ –
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ
Και αν νομίζατε ότι το Hoodwink θα μπο-
ρούσε ενδεχομένως να διασωθεί από τους
γρίφους του, κάνετε τεράστιο λάθος. Ου-
σιαστικά δεν υφίστανται γρίφοι, καθώς,
άκουσον άκουσον, δεν μπορείτε να επιχει-
ρήσετε χρήση ενός αντικειμένου επί ενός
hotspot, παρά μόνο αν κουβαλάτε στο in-
ventory σας το σωστό, οπότε θα εμφανι-
στεί το ανάλογο εικονίδιο. Φυσικά, σε κάθε
περίπτωση, το απαραίτητο αντικείμενο δεν
εντοπίζεται παρά λίγα μέτρα μόνο από το
σημείο όπου θα σας χρειαστεί, για να μη…
γίνει και πολύ δύσκολο το παιχνίδι! Συνε-
πώς η δράση του εν λόγω game συνοψίζε-
ται στο τρίπτυχο action sequence–απόκτη-
ση ενός item–χρήση αυτού λίγο παραπέρα,
με κάποιους ενδιάμεσους διαλόγους που
επιχειρούν να εισαγάγουν το χιούμορ ως
συστατικό του τίτλου. Προσωπικά δεν γέ-
λασα στιγμή ούτε με τον ομιλούντα κάδο
σκουπιδιών, ούτε με τους διεφθαρμένους
αλλά παντελώς ανόητους αστυνομικούς,
ούτε με οποιονδήποτε άλλο χαρακτήρα
συνάντησα. Το εντελώς γελοίο στυλ περ-
πατήματος του Michael, που θυμίζει κου-
τσό άλογο, μου φάνηκε σαφώς πιο αστείο,
αλλά με την κακή έννοια.
Κατόπιν τούτων, το μόνο που έμενε να
διαπιστώσω ήταν η συνολική διάρκειά του.
Από τη μία μου έδινε την αίσθηση ότι η
δράση του θα εκτυλισσόταν μέσα σε αρκε-
τές ώρες, καθώς στο δίωρο της ενασχόλη-
σης μαζί του μόνο ερωτηματικά είχαν προ-
κύψει, χωρίς να έχει δοθεί η παραμικρή
απάντηση. Από την άλλη ήλπιζα να διαψευ-
στώ και να ολοκληρωνόταν σύντομα το
μαρτύριό μου. Και ξάφνου είδα εκείνο το
μήνυμα, που υπό άλλες συνθήκες θα με
έκανε έξω φρενών: «To be continued»! Τότε
και μόνο τότε κατάλαβα ότι αυτή η δίωρη
εισαγωγή αποτελούσε ουσιαστικά το πρώτο
επεισόδιο του Hoodwink. Πουθενά δεν
αναφερόταν κάτι τέτοιο ούτε στο υλικό
που είχαμε στα χέρια μας από την E-One
Studio ούτε οπουδήποτε στο Ιnternet. Αμέ-
σως σκέφτηκα ότι τα
15 που απαιτούνται
για την αγορά του από το Origin αποτελούν
το πιο σκανδαλώδες ποσό που έχει εσχά-
τως ζητηθεί για αγορά video game. Έχω
την πεποίθηση ότι σε δύο με τρεις μήνες η
τιμή του θα κυμαίνεται περί τα
5, αν οι
δημιουργοί του θέλουν να ελπίζουν ότι πι-
θανώς να καταφέρει να σημειώσει έστω και
τις απολύτως απαραίτητες πωλήσεις.
ΤΟ ΖΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ…
Δεν μου αρέσει να γίνομαι πολύ σκλη-
ρός με ένα παιχνίδι. Στην εν λόγω περίπτω-
ση όμως δεν γίνεται αλλιώς, καθώς πρόκει-
ται μακράν για το χειρότερο adventure –και
όχι μόνο– game που έχω αναλάβει για re-
view. Αν το επόμενο επεισόδιο σχεδιαστεί
εξ ολοκλήρου από την αρχή, με τελείως
διαφορετική λογική, ίσως καταφέρει να
σώσει την παρτίδα. Ειδάλλως καλύτερα να
μη κυκλοφορήσει καν…
Οι αστυνομικοί είναι κάτι παραπάνω από χαζοί.
Πρόκειται μακράν για
το χειρότερο adventure
–και όχι μόνο– game
που έχω αναλάβει
για review.
Δείγμα κακού σχεδιασμού: Στο βάθος υπάρχει έξοδος για άλλη οθόνη!
15
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
3rd person point ’n’ click adventure game
n
Έκδοση:
E-One Studio
n
Ανάπτυξη:
E-One Studio
n
Διάθεση:
Origin
n
Τιμή:
14,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
CPU Intel Pentium
1.0GHz ή αντίστοιχος AMD, 2GB RAM (3GB για Win 7/Vista), κάρτα γραφικών nVidia 9xxx GT ή αντίστοιχη ATi με 512MB RAM και υποστήριξη Shader model 3.0, 4GB στο σκληρό δίσκο, DirectX
συμβατή κάρτα ήχου, O/S Windows XP/Vista/7
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
http://hoodwinkgame.com/
n
Επιρροές:
Ειλικρινά δεν έχω ιδέα τι σκέπτονταν οι δημιουργοί του…
n
Εναλλακτική πρόταση:
Οποιοδήποτε άλλο adventure game
• Ευτυχώς διαρκεί μόνο δύο ώρες
• Είναι δυνατόν να μην αναφέρεται
πουθενά ότι πρόκειται για το πρώτο
επεισόδιο;
• Αδυναμία δοκιμής χρήσης
αντικειμένων σε κάποιο hotspot
• Ουσιαστική ανυπαρξία γρίφων
• Το σύστημα των checkpoints
• Τα action sequences
• Αδύναμος και προβληματικός
τεχνικός τομέας
• Πολύ υψηλή τιμή