Page 12 - PC Master τ. 274

Basic HTML Version

PC Master
12
Π
ηγή έμπνευσης για τη στήλη
αυτόν το μήνα στάθηκε το
easter egg, για το οποίο θα
διαβάσατε στο review του
Dark Eye-Chains of Satinav.
Δεν είναι ότι έγινα ξαφνικά
πουριτανός ή ότι σοκαρίστηκα στα 33 μου
χρόνια από μία σκηνή που επί της ουσίας
δεν δείχνει τίποτα, αλλά υπονοεί πάμπολ-
λα. Είναι ότι: α) τσαντίζομαι πολύ όταν κάτι
τέτοιο δεν έχει, έστω και στο παραμικρό,
να κάνει με το όλο ύφος και την πλοκή
ενός τίτλου, β) προσωπικά, έχω μία διαφο-
ρετική θεώρηση περί της έννοιας του
gaming και του τι είναι τελικά σκόπιμο να
περιλαμβάνεται και να προβάλλεται στα
πλαίσια αυτού και γ) το συγκεκριμένο παι-
χνίδι σαφώς και απευθύνεται σε κάθε ηλι-
κία, ακριβώς επειδή πρωτίστως είναι ένα
παραμύθι! Τέλος πάντων, δεν θα επεκταθώ
περισσότερο, οι παρατηρήσεις μου έχουν
ήδη καταγραφεί στο σχετικό πλαίσιο του
review του εν λόγω τίτλου, και ευτυχώς το
συγκεκριμένο περιεχόμενο αφαιρέθηκε
από την τελική version του.
Ο συνδυασμός της ύπαρξης της κακόγου-
στης αυτής σκηνής υπό μορφή easter egg
και των achievements που συνάντησα τόσο
στο Chains of Satinav όσο και στο
Resonance τον περασμένο μήνα, αποτέλε-
σε την αφορμή να σχολιάσω τα δύο αυτά
φαινόμενα, εκ των οποίων το δεύτερο απο-
τελεί, τρόπον τινά, συνέχεια του πρώτου.
Τα easter eggs (επί το ελληνικότερον…
«πασχαλινά αυγά») ασφαλώς δεν είναι κάτι
το καινούργιο και τα συναντάμε σε
adventure games εδώ και πολλά χρόνια.
Ποιος ήταν ο –πρωταρχικός– σκοπός τους;
Να φανερώσουν στον παίκτη μία σκηνή
που ήταν, κατά μία έννοια, κρυφή, να συ-
σχετίσουν έναν τίτλο μίας εταιρείας με
έναν άλλο που είχε προηγηθεί, να δοθεί
μία ασυνήθιστη απάντηση κατόπιν μίας
ενέργειας, ενός κλικ επί της ουσίας, που εκ
πρώτης σκέψεως δεν φάνταζε λογικό. Τα
easter eggs σε βάθος χρόνου έφτασαν να
συνδεθούν σχεδόν άρρηκτα με τα
adventures και να αποτελέσουν κάτι σαν
έξτρα, που ήταν σε θέση να ανακαλύψει ο
παίκτης κατόπιν ενδελεχούς ενασχόλησης
με έναν τίτλο. Φυσικά, στην πορεία έκαναν
την εμφάνισή τους και σε άλλα είδη παιχνι-
διών.
Τα achievements, από την άλλη, είναι
μία σχετικά νέα μόδα και επίσης δεν έχουν
να κάνουν μόνο με τα adventure games.
Ίσα ίσα που δεν προήλθαν από τους κόλ-
πους αυτών, αλλά εμφανίστηκαν σε διά-
φορα άλλα genres. Για παράδειγμα, η επί-
τευξη πολλαπλών kills σε ένα fps συνήθως
επιφέρει το ξεκλείδωμα ενός achieve-
ment, ως ανταπόδοση για το κατόρθωμα
αυτό. Για μερικούς παίκτες κάτι τέτοιο απο-
τελεί πρόκληση, κάποιους άλλους τους
αφήνει αδιάφορους. Το θέμα είναι τι ρόλο
παίζουν στα σημερινά παιχνίδια περιπέτει-
ας, με τη μορφή που αυτά έχουν και τι
εξυπηρετούν τελικά.
Αν τα easter eggs παλαιότερα και τα
achievements στις μέρες μας τοποθετού-
νται ως ένα επιπλέον κίνητρο για να ασχο-
ληθεί κάποιος εκ νέου με έναν τίτλο της
κατηγορίας, τότε νομίζω ότι δεν έχουν κα-
νένα νόημα. Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι
θα βρεθεί ένας στους δέκα παίκτες που θα
παίξει εξαρχής ένα adventure game μόνο
και μόνο για να βρει τρία, τέσσερα ή όσα
άλλα κρυφά σημεία πιθανώς υπάρχουν
άνευ της παραμικρής σημασίας όσον αφο-
ρά στην υπόθεση του τίτλου και στην εξέ-
λιξή της. Άλλωστε, τα easter eggs δεν προ-
στίθενται, όπως τα achievements, και μπο-
ρούν να θεαθούν και με απλό load μίας
πρότερα σωσμένης θέσης. Τα δε
achievements είναι μάλλον ένα «τυράκι»
για τους τελειομανείς gamers, εκείνους
που δεν θέλουν να αφήνουν τίποτα ανεξε-
ρεύνητο σε έναν τίτλο- που επίσης αμφι-
βάλλω για το πόσοι πραγματικά είναι.
Συνεπώς, κανένα από τα δύο αυτά στοι-
χεία δεν είναι ικανό να μας παρακινήσει σο-
βαρά να παίξουμε ένα adventure game από
την αρχή ή έστω από κάποιο σημείο του κι
έπειτα. Αυτό που θεωρώ ότι πραγματικά θα
μπορούσε να μας κάνει να πράξουμε κάτι
τέτοιο και θα ήταν σε θέση ακόμη και να
δώσει νέα πνοή στην κατηγορία, θα το σχο-
λιάσουμε τον επόμενο μήνα…
EASTER EGGS ΚΑΙ
ACHIEVEMENTS
του Μάνου «manos426f» Καρκαλέμη
manos426f@hotmail.com
Η Sierra on Line συνήθιζε να προικίζει πολλά
από τα παιχνίδια της με easter eggs.