Page 51 - PC Master τ. 274

Basic HTML Version

51
PC Master
LEAGUE OF LEGENDS
Είδος: Multiplayer On-line Battle Arena
Το αφιέρωμα δεν μπορούσε παρά να ξεκινήσει με το δημοφιλέ-
στατο, τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο, League of
Legends. Βασιζόμενο στο gameplay του υπερβολικά δημοφιλούς
custom map του StarCraft ονόματι Aeon of Strife και στη φυσική
μετεξέλιξη αυτού, δηλαδή το περίφημο Defense of the Ancients
mod για το Warcraft 3, το LoL κυκλοφόρησε ως F2P το 2009 από
τη Riot Games. Αν και το gameplay του LoL στον πυρήνα του
παραμένει αρκετά κοντά στην DotA (συνοπτικά, δύο αντί-
παλες ομάδες ηρώων μάχονται για να καταστρέψει η μία
τη βάση του άλλου με τη χρήση διαφόρων skills και με τη
βοήθεια A.I.-controlled «τεράτων»), το LoL διαφέρει σε
αρκετά σημεία από τον «πρόγονό» του και η Riot επινόησε
το χαρακτηρισμό MOBA (Multiplayer On-line Battle Arena)
για να προσδιορίσει το είδος του παιχνιδιού και να απομακρύνει
το κλισέ που ήθελε τα παιχνίδια αυτού του στυλ να ονομάζονται
απλώς DotA clones. Μία σημαντική διαφορά του LoL σε σχέση με
την DotA είναι και η ύπαρξη του Riot Store, όπου οι παίκτες μπο-
ρούν να κάνουν διάφορων ειδών microtransactions χρησιμοποιώ-
ντας τα δύο currencies του παιχνιδιού, τα Influence Points (IP, απο-
νέμονται in game στο τέλος κάθε match) και τα Riot Points (RP,
αγοράζονται με πραγματικά χρήματα ή σε σπανιότερες περιπτώσεις
δίδονται από την Riot ως δώρο).
Rating:
Υψηλότατο.
Το παιχνίδι είναι αρτιότατο από πλευράς
gameplay, ενώ οι διαθέσιμες premium αγορές με RP περιορίζονται
κυρίως σε cosmetic επιλογές (π.χ., διαφορετικά skins για τους
ήρωες) και σε διάφορα boosts με τα οποία ουσιαστικά απλώς κερ-
δίζεις χρόνο και σε καμία περίπτωση δεν γέρνουν καθοριστικά την
πλάστιγγα υπέρ των premium παικτών.
HEROES OF NEWERTH
Είδος: Multiplayer On-line Battle Arena
Το έτερο διασημότερο game, μετά το LoL, που βασίστηκε στο
gameplay της DotA. Προχωρώντας σε μία point to point σύγκριση
ανάμεσα σε HoN και LoL/DotA, θα μπορούσε κάποιος να πει ότι
το HoN βρίσκεται πιο κοντά στη DotA από πλευράς των επιμέ-
ρους στοιχείων του gameplay σε σχέση με το LoL, ενώ αρκετοί
ένθερμοι fans θεωρούν το HoN πιο hardcore σε σχέση με το ca-
sual/noob-friendly LoL. Το HoN κυκλοφόρησε το 2010 από την S2
Games και εισήχθη στο F2P μοντέλο τον Ιούλιο του 2011, οπότε
επήλθαν στο παιχνίδι κάποιες αρκετά σημαντικές αλλαγές: προ-
στέθηκε ένα in game store, όπου οι παίκτες μπορούν να κάνουν
αγορές με Coins που είτε κερδίζουν in game (Silver) είτε αγορά-
ζουν με πραγματικά λεφτά (Gold), οι ήδη υπάρχοντες λογαρια-
σμοί απέκτησαν την ιδιότητα Legacy Account και μπορούν να συ-
νεχίσουν να παίζουν το παιχνίδι χωρίς περιορισμούς, ενώ πλέον
όλοι οι νέοι free-to-play λογαριασμοί μπορούν να επιλέξουν μό-
νο ανάμεσα σε 15 ήρωες που βρίσκονται σε ένα pool που ανανε-
ώνεται κάθε εβδομάδα (συν όσους ήρωες ξεκλειδώνουν μέσω
του store, προφανώς) και ξεκινούν ως Basic Accounts με την
προοπτική να αναβαθμιστούν σε Verified Accounts καθώς lev-
elάρουν και αγοράζουν αντικείμενα. Επίσης οι free-to-play λογα-
ριασμοί αποκτούν κάποιους περιορισμούς ως προς τα game
modes στα οποία μπορούν να παίξουν, περιορισμοί που απομα-
κρύνονται με την απόκτηση των κατάλληλων tokens κατά τη με-
τάβαση από Basic σε Verified account.
Rating:
Μέτριο προς υψηλό.
Σίγουρα το παιχνίδι δεν είναι pay-
to-win, καθώς θεωρητικά τα πάντα στο store μπορούν να ξεκλει-
δωθούν απλώς παίζοντας ως F2Per, όμως η μετάβαση στο F2P
και ο διαχωρισμός ανάμεσα σε Legacy και Free Accounts θέλο-
ντας και μη φέρνει εκ των πραγμάτων σε (λίγο ίσως) μειονεκτική
θέση τους F2P παίκτες. Πέραν του μειωμένου hero pool, υπολο-
γίζεται πως ένας Unverified F2Per χρειάζεται να παίξει γύρω στα
60 matches προκειμένου να φτάσει στο κατάλληλο level για να
Γνώριμο το σκηνικό στα lanes του League of Legends.
Εικαστικά, το Heroes of Newerth μοιάζει να είναι ένα κλικ πάνω από τον
ανταγωνισμό.