Page 72 - PC Master τ. 274

Basic HTML Version

PC Master
72
Π
αρά τις δυσκολίες, βγήκαν αρκετά παιχνίδια για τον Mac,
όπως το SimCity, τα οποία είχαν καλύτερα γραφικά και
ήχο από τις αντίστοιχες PC εκδόσεις τους. Δυστυχώς ο
Mac απευθυνόταν σε συγκεκριμένη αγορά που δεν την
ενδιέφεραν τα games, οπότε οι πωλήσεις τους ήταν
σχετικά χαμηλές, παρά την ανωτερότητά τους. Έτσι, παρ’ όλο που
το θρυλικό πλέον Myst βγήκε πρώτα για Mac και είχε μεγάλες δια-
φορές στην ποιότητα, η έκδοση για PC το έκανε διάσημο και έφερε
κέρδη στους αδερφούς Miller.
Τα χρόνια περνούσαν και η πλατφόρμα των Mac έχανε σταδιακά
μερίδιο από την αγορά υπολογιστών. Άρχισε να είναι ασύμφορο
από οικονομικής άποψης οι game developers να ασχοληθούν με
τον Mac.
Περίπου το 1994 φάνηκε μία αναλαμπή που έδωσε ελπίδες πως
ίσως δεν έχουν χαθεί όλα για το Mac gaming. Το SimCity 2000 γρά-
φεται σε Mac και μετά γίνεται port στα PCs, η Interplay κάνει port
αρκετούς best seller τίτλους με τη θυγατρική της, MacPlay. Η
Bungie, που όλοι γνωρίζουμε από το Halo, βγάζει το επικό FPS
Marathon, ιδρύονται τα game studio Ambrosia και Spiderweb
Software. Φαινόταν πως το Mac gaming είχε επιτέλους αρχίσει να
παίρνει τα πάνω του.
Δυστυχώς δεν ήταν τόσο απλά τα πράγματα, αφού εκείνη την
περίοδο η Microsoft έβγαλε στην αγορά τα Windows 95, που κά-
λυπταν το τεράστιο κενό των PCs με τα Mac. Ξαφνικά τα PCs, εκεί
που απλώς είχαν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, κατέκτησαν σχε-
δόν όλη την αγορά υπολογιστών. Οι πωλήσεις των Mac έπεσαν
τραγικά και τα game studios άρχισαν να κλείνουν ή απλώς να
εγκαταλείπουν την πλατφόρμα το ένα μετά το άλλο. Η Apple που
κατασκεύαζε τον Mac έφτασε στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και κά-
που εκεί όλοι είχαν πλέον χάσει κάθε ελπίδα για σοβαρό gaming
στον Mac. Μέσα στο 1997 όμως επέστρεψε στην Apple ο Steve
Jobs, ο έκπτωτος μέχρι τότε συνιδρυτής της, και με μία σειρά έξυ-
πνων επιχειρηματικών κινήσεων και έξυπνου μάρκετινγκ καταφέρ-
νει να επαναφέρει τον Mac (ως iMac πλέον) στο προσκήνιο. Ο Mac
κερδίζει αργά αλλά σταθερά μερίδιο από την αγορά υπολογιστών,
αλλά ακόμη δεν αποτελεί δελεαστική πλατφόρμα για τους game
developers. Το gaming στον Mac φυτοζωούσε με ports από τα
Windows games ή μέσω Windows emulators.
Παρ’ όλο που υπήρξε κάποια ανάπτυξη για τους Mac only
developers, και κυκλοφόρησαν αρκετά ports από τα Windows, πά-
λι δεν μπορούσε κάποιος να μιλήσει για Mac gaming. Όταν έγινε η
μετάβαση στους επεξεργαστές της Intel, υπήρξε μία ελπίδα ότι θα
γίνει ευκολότερο για τους developers να κάνουν port τα παιχνίδια
τους, αλλά το μικρό σχετικά μερίδιο της αγοράς των Mac δεν ήταν
δελεαστικό. Η μόνη διέξοδος για τους χρήστες ήταν το boot camp
που τους επέτρεπε να δουλεύουν τα Windows και όλες τις εφαρ-
μογές τους στο Mac. To μέλλον δεν προβλεπόταν πολύ καλό.
ApplemAniA!
Σε μία αναπάντεχη εξέλιξη η Apple άρχισε να έχει μεγάλη επιτυ-
χία με το iPod, σε βαθμό να γίνει ο Νο 1 MP3 player και να πουλή-
σει εκατομμύρια κομμάτια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να συμπαρα-
σύρει προς τα πάνω και τις πωλήσεις των Mac και να μεγαλώσει το
μερίδιο της αγοράς τους. Έπειτα ακολούθησε η επιτυχία των φο-
ρητών συστημάτων της Apple, που παρ’ όλο που ήταν σχετικά
ακριβότερα από τα αντίστοιχα Windows laptops, προσέφεραν απί-
στευτη αυτονομία και σχεδιασμό και στις ΗΠΑ κατέκτησαν την
πρωτιά στις πωλήσεις για αρκετούς μήνες. Έπειτα ήρθε η επιτυχία
του iPhone, που για άλλη μία φορά, όπως και με το iPod, συμπαρέ-
συρε τις πωλήσεις των Mac προς τα πάνω. Τελευταία μεγάλη επι-
τυχία της Apple είναι το iPad και φτάνουμε στο σήμερα, όπου πλέ-
ον η πλατφόρμα του Mac έχει ένα πολύ καλό ποσοστό της αγοράς
Του Νίκου «nitro912gr» Καράμπελα
Μια φορά και έναν καιρό...
...ήταν ο Macintosh. Και είχε φοβερές δυνατότητες σε σχέση με τα PCs
με DOS τότε, αλλά μονόχρωμη οθόνη και την Apple που τον έφτιαχνε
να μην ενδιαφέρεται για τα video games. Παρ’ όλο που ήταν ένα
σύστημα με φοβερές καινοτομίες, η Apple προσπαθούσε πάντα να τον
παρουσιάζει ως επαγγελματικό εργαλείο και απέφευγε τα video games
για να μη χαρακτηριστεί ο υπολογιστής «Toy» (δηλαδή παιδικό παιχνίδι).