Page 81 - PC Master τ. 274

Basic HTML Version

81
PC Master
Τον περασμένο Οκτώβριο, η ζωή του γνωστού οικονομολόγου, Γιάννη
Βαρουφάκη, ήρθε τα πάνω κάτω με ένα e-mail, που μάλιστα παραλίγο
να καταλήξει στο Recycle Bin ως ενοχλητική αλληλογραφία.
Οι διορατικές αναλύσεις του… γενναίου προφέσορα που δεν διστάζει
να τα πει έξω από τα δόντια σε κανάλια και εφημερίδες, έπεσαν στην
υπόληψη του Gabe Newell της Valve. Ο Newell εδώ και καιρό έψαχνε
για έναν οικονομολόγο για να βγάλει νόημα σε έναν τομέα όπου δεν
έχει βαθιά κατάρτιση: virtual economies, ψεύτικες οικονομικές
μονάδες, τάσεις αγορών στο Steam Store και άπειρα καπέλα του
Team Fortress, όλα αυτά χρειάζονται κάποιον ειδικό για να τα βάλει
σε μία σειρά, να τα αναλύσει και να βγάλει συμπεράσματα.
ευχάριστο, οι συνεργάτες σας σχολίασαν με κάποιο τρόπο την κα-
τάσταση στην Ελλάδα; Το ότι είστε Έλληνας σχολιάστηκε θετικά
ή αρνητικά;
Γ.Β.:
Το κτήριο είναι ένας κλασικός ουρανοξύστης χωρίς κάτι
ενδιαφέρον εξωτερικά. Τα γραφεία και τα εργαστήρια όμως είναι
δομημένα σαν μία τεράστια παιδική χαρά για μεγάλους. Τραπέ-
ζια πινγκ πονγκ, φλιπεράκια, αρχαία παιχνίδια τύπου Space
Invaders (τα μόνα video games στα οποία, ως φοιτητής, είχα κά-
ποιες καλές επιδόσεις), ένα πολύ καλό εστιατόριο, γυμναστήριο,
αίθουσα μασάζ. Όσο για τους χώρους εργασίας, και αυτοί αντα-
νακλούν τον αναρχοσυνδικαλισμό της Valve. Υπάρχουν πολλοί
χώροι όπου συσπειρώνονται αυθόρμητα ομάδες ατόμων για να
εργαστούν, επειδή έτσι το διάλεξαν, πάνω σε κάποιο συγκεκρι-
μένο project. Τα γραφεία όλων έχουν μεγάλες ρόδες και όλες οι
ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές συσκευές που βρίσκονται πάνω τους
(από το PC και το τηλέφωνο μέχρι το HDMI και τα φωτιστικά)
συνδέονται με ένα και μοναδικό φις που μπαίνει σε όποια πρίζα
όποιου τοίχου επιλέξεις. Και αυτό ώστε να μπορείς με μία κίνηση
να αποσυνδέεις το γραφείο σου από το σημείο στο οποίο βρί-
σκεται και να το πηγαίνεις όπου θέλεις εντός του κτηρίου (χωρίς
την άδεια κανενός) με σκοπό να συνεργαστείς με κάποια άλλη
ομάδα.
Ίσως το πιο απρόσμενο απ’ όλα ήταν η ατμόσφαιρα που επι-
κρατεί μεταξύ συναδέλφων. Είμαι στη Valve τρεις μήνες. Ούτε
μία φορά δεν ήμουν μάρτυρας σε μία «κακιούλα». Αντίθετα, όλοι
υποστηρίζουν όλους. Οι συζητήσεις είναι εντονότατες (και πολύ
γρήγορες), αλλά νιώθεις ότι κάθε συνεργάτης προσπαθεί να βγά-
λει τον καλύτερο εαυτό σου και να αναδείξει τα δυνατά σημεία
σου. Ποτέ δεν λένε κάτι που θίγει ή μειώνει τον άλλο. Όταν θέ-
λουν να σου ασκήσουν κριτική ή να σε συμβουλέψουν για κάτι,
σου το λένε ιδιαιτέρως. Αντίθετα, τα κομπλιμέντα εκφράζονται
δημοσίως. Ποτέ μου δεν έχω ξαναζήσει κάτι τέτοιο. Σε κανένα
πανεπιστήμιο της Βρετανίας, της Αυστραλίας και του Βελγίου, τα
οποία έχω γνωρίσει από πολύ κοντά. (Στην Ελλάδα βέβαια δεν
αναφέρομαι, για ευνόητους λόγους).
Τέλος, μια και με ρωτάτε, να σας πω ότι όλοι οι συνάδελφοι
νιώθουν αποτροπιασμό για τον τρόπο που διασύρεται η Ελλάδα
αυτόν τον καιρό. Και μου δείχνουν συγκινητική αλληλεγγύη ως
Έλληνα που, ενώ εργάζεται μαζί τους, η μισή καρδιά του (αν όχι
όλη) βρίσκεται στην Αθήνα. Νιώθω σαν εβραίος φυγάς από το Βε-
ρολίνο που βρέθηκε στο Μανχάταν το 1942, εισπράττοντας την
υποστήριξη όλων. Επιπλέον, λόγω και της δικής μου παρουσίας
στη Valve, έχουν ψάξει τα της ευρωπαϊκής κρίσης λίγο περισσό-
τερο και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι αποτελεί μομφή ενα-
ντίον του ορθολογισμού να επιχειρηματολογεί κάποιος: (α) ότι η
κρίση δημιουργήθηκε επειδή χώρες όπως η Ελλάδα δανείστηκαν
υπέρ το δέον και (β) ότι η ασκούμενη πολιτική της τρόικας στην
Ελλάδα (και αλλού) έχει λογική βάση.
PCM:
Ποιους σκοπούς, κατά τη γνώμη σας, πρέπει πρωτίστως
να εκπληρώνει μία gaming οικονομία; Ποιες είναι οι προτεραιότη-
τες στο πεδίο του σχεδιασμού;
Γ.Β.:
Ο ένας και μοναδικός λόγος ύπαρξής της είναι ότι αυξάνει
την ευδαιμονία των συμμετεχόντων. Τη χαρά του παιγνίου! Πράγ-
ματι, οι παίκτες μόνοι τους δημιούργησαν αυτές τις οικονομίες
για να βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα με την οποία τα μέσα
που διαθέτουν επιτυγχάνουν το βασικό στόχο, που δεν είναι άλ-
Περιμένουμε λοιπόν διαβαθμίσεις τιμών στην ευρωζώνη, ανάλογα με το
μέσο εισόδημα. Επιτέλους…