Page 58 - PC Master τ. 275

γαστής αποτελεί τον υπεύθυνο του bottleneck.
Σε φάση διπλού υπερχρονισμού παρατηρούμε πάλι το σύ-
στημα να ξεμπουκώνει, επιτυγχάνοντας ένα αξιόλογο
38.6
fps, έχοντας πρακτικά ως πάτωμά του (σε ακραίες περι-
πτώσεις) τα 23fps.
Caspian 32
Στον 32άρη χάρτη, ο Llano με το
«
καλημέρα» δείχνει πιο απελευθε-
ρωμένος, επιτυγχάνοντας ένα 33.6
στις εργοστασιακές ρυθμίσεις. Ούτε
λίγο ούτε πολύ, με τον αριθμό των
παικτών περιορισμένο στο μισό, η
απόδοση του συστήματος ανεβαίνει
σχεδόν κατά 30%. Η κοινή διαπίστω-
ση, δηλαδή ότι σε ένα ΜΜΟ η δια-
χείριση των παικτών αποτελεί έναν
από τους σημαντικότερους παράγο-
ντες επιβάρυνσης του συστήματος,
επαληθεύεται και στις μετρήσεις.
Ανεβάζοντας τον επεξεργαστή στα
1.8
GHz, το αποτέλεσμα είναι ένα
στρογγυλό 36, μία υγιής αλλά όχι
εντυπωσιακή επίδοση. Ίσως να
έχουμε μπει στην περιοχή που η
απλή αύξηση των ρολογιών δεν συ-
νοδεύεται από αντίστοιχη άνοδο στην απόδοση. Αντιστρέφο-
ντας τα ρολόγια, λαμβάνουμε ένα μάλλον αναμενόμενο 34.8.
Το παιχνίδι σε αυτό το επίπεδο θα ανταποκριθεί σε οποιοδή-
ποτε ώθηση λάβει το hardware αλλά το CPU bottleneck πά-
ντα μας περιμένει στη γωνία. Το συνδυαστικό νούμερο στο δι-
πλό overclocking είναι 38.8fps, με την απόδοση να κυμαίνε-
ται μεταξύ 29-52, καθιστώντας την εμπειρία ικανοποιητική.
noshahr 32
CPU και κάρτα σε εργοστασιακές ρυθμίσεις
(
STOCK/STOCK) Μέσος όρος: 34.6fps
Yπερχρονισμένη CPU με εργοστασιακή κάρτα (OC/STOCK)
Μέσος όρος: 42.2fps
Eργοστασιακή CPU με υπερχρονισμένη κάρτα (STOCK/OC)
Μέσος όρος: 37.6fps
Διπλό overclocking σε CPU και GPU (OC/OC) Μέσος όρος:
44.5
fps
Συμπαθητικό το νούμερο για το σύστημά μας στις εργοστα-
σιακές ρυθμίσεις του, όπου ο περιορισμός των παικτών κατά
50%
οδήγησε σε άνοδο της απόδοσης κατά 4fps σε σχέση με
τα νούμερα που πέτυχε στον 64άρη χάρτη (34.6 vs 30.6). Εί-
ναι ο υπερχρονισμός της CPU όμως που αποτελεί αποκάλυψη.
Με μέση απόδοση στα 42.2fps και συνολικά πολύ ομαλό
framerate, ο φθηνός Llano στα 1.8GHz μάς δίνει μία ιδέα για
το τι θα μπορούσε να προσφέρει αυτή η οικογένεια επεξερ-
γαστών αν αποφάσιζε ποτέ η AMD να κυκλοφορήσει μία έκ-
δοση υψηλών επιδόσεων χρονισμένη πάνω από τα 2.2GHz.
Αυτό δεν θα το μάθουμε ποτέ, καθώς ήδη η διάδοχη
κατάσταση (επεξεργαστές Trinity)
κάνει σιγά σιγά την εμφάνισή της στα
ράφια. Αντιστρέφοντας τους υπερ-
χρονισμούς, πηγαίνουμε ένα βήμα
πίσω πράγμα που άλλωστε κάναμε
κατά την διάρκεια όλης της δοκιμής.
Mε την CPU σε στοκ συχνότητα και
την GPU υπερχρονισμένη, το αποτέ-
λεσμα είναι ένα τίμιο 37.6. Κερασάκι
στην τούρτα το συνδυαστικό αποτέ-
λεσμα που αγγίζει τα 44.5fps, με το
γράφημα να κυμαίνεται ως επί το
πλείστον μεταξύ 32-53fps.
συμπΕρασμαΤα
Είναι ξεκάθαρο ότι το είδος, η συ-
χνότητα και η εν γένει ισχύς του επε-
ξεργαστή παίζουν πρωτεύοντα ρόλο
στην απόδοση ενός ΜΜΟ τελευταίας τεχνολογίας. Τα τε-
λευταία χρόνια είχαμε συνηθίσει πολλοί νέοι τίτλοι που ανα-
πτύχθηκαν πρωτίστως για τις κονσόλες (οι οποίες πια έχουν
πολύ παρωχημένο hardware σε σχέση με τα σημερινά PCs) να
τρέχουν ικανοποιητικά και σε συστήματα με επεξεργαστές πε-
νταετίας και βάλε. Το BF3, το οποίο αναπτύχθηκε με τα σύγ-
χρονα PCs κατά νου, αποστασιοποιείται από αυτήν την πρα-
κτική και παρουσιάζεται αχόρταγο σε αριθμό πυρήνων, συχνό-
τητα επεξεργαστή, ύψους VRAM κ.ο.κ. Μάλιστα, ειδικά στους
πολυπληθείς χάρτες και σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει με
τους περισσότερους τίτλους, είναι η CPU που δίνει τον τόνο
της απόδοσης. Υπολογιστές της κλάσης του συστήματος της
δοκιμής, αν και μπορούν με αρκετές παραχωρήσεις να αντε-
πεξέλθουν στις απαιτήσεις του 64player mode, εντούτοις εί-
ναι πιο κατάλληλοι για παίξιμο με λιγότερους παίκτες.
ΘΕρμικη συμπΕριφορα
Δεν είναι μυστικό ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα και υπ’αριθ-
μόν ένα αποτρεπτικός παράγοντας για το gaming, καθώς και
το overclocking (όταν αυτό είναι εφικτό) στους φορητούς
υπολογιστές, είναι οι υψηλές θερμοκρασίες που αυτοί ανα-
πτύσσουν. Ενώ οι desktop υπολογιστές μπορούν να βασι-
PC Master
58
Το γράφημα κάτω αριστερά μάς δίνει μία ιδέα για την απόδοση
CPU/GPU. Εδώ οι δύο βρίσκονται σε αρμονία…
και εδώ η CPU υστερεί ελαφρά. Τα ξαφνικά ελάχιστα που παρου-
σιάζει η CPU οφείλονται στo πάγωμα όταν βγαίνει το screenshot.
Το παιχνίδι σε
αυτό το επίπεδο
θα ανταποκριθεί σε
οποιοδήποτε ώθηση λάβει
το hardware αλλά το
CPU bottleneck πάντα
μας περιμένει στη
γωνία.