Page 76 - PC Master τ. 275

BINDING OF ISAAC
Τύπος Permadeath: Μόνιμο
Δεν ξέρω τι σκοτεινές σκέψεις περνούν από το μυαλό του
Edmund McΜillen και από πού άντλησε την έμπνευση για τη δημι-
ουργία του Binding of Isaac, αλλά πραγματικά δεν θέλω να μάθω!
Μετά το… αιματηρό αλλά σαφώς χιουμοριστικό Super Meat Boy, ο
McΜillen επανέρχεται με ένα απίστευτα σκοτεινό και μακάβριο
roguelike, βγαλμένο θαρρείς από τους πιο παράξενους εφιάλτες
μας. Ο Isaac, ένα φυσιολογικό και μάλλον συνεσταλμένο παιδί,
αναγκάζεται να διαφύγει προς το υπόγειο του σπιτιού του όταν η
μητέρα του αρχίζει να ακούει φωνές τις οποίες ερμηνεύει ως θεό-
σταλτη εντολή για να τον θυσιάσει σε ένδειξη πίστης! Στο υπόγειο
ο Isaac έρχεται αντιμέτωπος με ένα σωρό παράξενα, ανατριχιαστι-
κά και ενίοτε αηδιαστικά πλάσματα που ενδεχομένως να αποτε-
λούν αποκυήματα της παιδικής φαντασίας του. Αν καταφέρετε να
επιζήσετε μέχρι το τελευταίο επίπεδο, θα αντιμετωπίσετε την ίδια
τη μητέρα του Isaac, κάτι καθόλου εύκολο, αφού όταν χάνετε, το
παιχνίδι σάς υποχρεώνει να ξεκινήσετε από την αρχή!
DUNGEONS OF DREDMOR
Τύπος Permadeath: Ως επιλογή
Και μετά το ψυχοπλάκωμα του Binding of Isaac περνάμε σε κά-
τι σαφώς πιο ανάλαφρο, το Dungeons of Dredmor! Ένα εξαιρετι-
κό παράδειγμα roguelike «φρέσκιας κοπής», το δημιούργημα της
Gaslamp Games δίνει κατά την επιλογή επιπέδου δυσκολίας τη
δυνατότητα στον παίκτη να ενεργοποιήσει το Permanent Death,
κάτι που, φυσικά, σημαίνει ότι ο θάνατος του χαρακτήρα σας γί-
νεται οριστικός και αμετάκλητος. Το παιχνίδι εξιστορεί τις περιπέ-
τειες ενός… απρόθυμου και μάλλον γκαφατζή ήρωα με αποστο-
λή την είσοδο στα μπουντρούμια του Dredmor και την εξόντωση
του απόλυτου κακού προτού αυτό καταπιεί τα πάντα! Όπως θα
διαπιστώσετε γρήγορα από το στυλ των γραφικών και το διά-
σπαρτο χιούμορ, το Dungeons of Dredmor προσφέρει άφθονη
σάτιρα παράλληλα με ποιοτικό dungeon crawling και είναι απο-
λύτως βέβαιο ότι θα γελάσετε με την ψυχή σας διαβάζοντας τις
περιγραφές των τεράτων, των αντικειμένων και των skills! Μην
ξεγελαστείτε όμως και θεωρήσετε ότι το καρτουνίστικο στυλ των
γραφικών συνεπάγεται μικρότερη δυσκολία: Το Dungeons of
Dredmor δεν χαρίζει κάστανα σε αυτόν τον τομέα, οπότε να εί-
στε προετοιμασμένοι για πολλούς (ξεκαρδιστικούς) θανάτους!
DIABLO III/DIABLO II/TORCHLIGHT
Τύπος Permadeath: Ως επιλογή
Τα action RPGs συνηθίζουν να ενσωματώνουν στις ρυθμίσεις
τους κάποια επιλογή για τη δημιουργία ενός hardcore χαρακτή-
ρα που δεν μπορεί να αναστηθεί. Ακόμη και παλιότερα games,
όπως το Sacred 2, υποστηρίζουν το permadeath, πολιτική που
διατηρείται και στα σύγχρονα παιχνίδια του είδους. Ο θρυλικός
«
παππούς» του είδους, το Diablo 2 που –ας μην ξεχνάμε– διανύει
πλέον τον δέκατο τρίτο χρόνο του στην αγορά, διάθετε επιλογή
για hardcore mode, επομένως ήταν λογικό να δούμε αντίστοιχη
δυνατότητα στο πρόσφατο sequel. Αν λοιπόν δεν φοβάστε το
μόνιμο θάνατο στα χέρια του Diablo, των υποτακτικών του αλλά
και του… lag, ενεργοποιήστε το hardcore mode στο Diablo 3 και
απολαύστε την έκρηξη αδρεναλίνης που προκαλεί η μάχη ενα-
ντίον δεκάδων αντιπάλων για να αποφύγετε το μοιραίο! Το σύγ-
χρονο «ξαδερφάκι» του Diablo, το Torchlight (δημιούργημα πολ-
λών εκ των αρχικών σχεδιαστών του Diablo) υποστηρίζει και αυ-
τό τη δημιουργία χαρακτήρα με permadeath, αρκεί φυσικά να το
επιλέξει ο ίδιος ο παίκτης.
AMNESIA: JUSTINE
Τύπος Permadeath: Μόνιμο
Και μόνο η σκέψη του συνδυασμού Amnesia και permadeath
αρκεί για να παγώσει το αίμα των περισσότερων παικτών, αφού το
παιχνίδι ήταν ούτως ή άλλως μία από τις πιο έντονες και τρομακτι-
κές εμπειρίες των τελευταίων χρόνων. Φανταστείτε λοιπόν τι έχε-
τε να νιώσετε παίζοντας το Justine, τη δωρεάν mini campaign για
τους κατόχους του Amnesia, στην οποία αν χάσετε… ξεκινάτε πά-
λι από την αρχή! Φέρνοντας στο νου μου την τρομάρα που ένιωσα
παίζοντας το Amnesia, στο οποίο είχα την πολυτέλεια του reload
σε περίπτωση που ερχόταν το μοιραίο, πραγματικά δυσκολεύομαι
να φανταστώ τα συναισθήματα που θα αναδυθούν παίζοντας το
PC Master
76
Οι πόλεις στο Day-Z μπορεί να είναι πηγή πολύτιμων προμηθειών ή
παγίδα θανάτου. Σκεφθείτε καλά προτού πλησιάσετε και προπάντων
κινηθείτε αθόρυβα.
Μπορεί τα τέρατα του Dredmor να φαίνονται γελοία στην όψη, αλλά
έχουν πολύ βαρύ χέρι. Μην τα υποτιμήσετε, γιατί είναι βέβαιο ότι θα
κλαίτε τον άδικο χαμό του χαρακτήρα σας!
Ποιος ρίχνει περισσότερο κλάμα στο Binding of Isaac; Ο πρωταγωνι-
στής μέσα στο παιχνίδι ή ο gamer όταν χάνει για χιλιοστή φορά λίγο
πριν από το τέλος; Μην το ψάχνετε, σας μιλώ εκ πείρας…