Page 138 - PC Master τ. 276

T
ο Steam, η πασίγνωστη πλέον
υπηρεσία ψηφιακής διανομής της
Valve, έχει περισσότερους από 40
εκατομμύρια ενεργούς χρήστες
και κατέχει το μεγαλύτερο ποσο-
στό στην αγορά των ψηφιακών PC games. Ως
φυσικό επακόλουθο, η συντριπτική πλειοψη-
φία των indie game developers θέλει να δει
τα παιχνίδια της να διατίθενται προς πώληση
στο Steam, ωστόσο η Valve δεν δείχνει ιδιαί-
τερη διάθεση να… ανοίξει διάπλατα τις πόρ-
τες και να βάλει τον οποιονδήποτε μέσα. Μέ-
χρι τώρα οι υποψήφιοι έπρεπε να ακολουθή-
σουν την εξής διαδικασία για να γίνει δεκτό
το παιχνίδι τους στο Steam: να υποβάλουν
τη σχετική αίτηση στην εταιρεία και έπειτα να
περιμένουν (συχνά εβδομάδες, ίσως και μή-
νες) μέχρι το αρμόδιο τμήμα της Valve να
εξετάσει το παιχνίδι και να αποφασίσει εάν
είναι κατάλληλο για διανομή μέσω της υπη-
ρεσίας. Αν η απάντηση ήταν αρνητική, ο de-
veloper λάμβανε ένα ασαφές e–mail, το
οποίο ανέφερε απλώς ότι το παιχνίδι του
«
δεν ταιριάζει» στο Steam. Η έλλειψη της
οποιασδήποτε αιτιολόγησης από πλευράς
Valve γινόταν συχνά αντικείμενο κριτικής
από την πλευρά των developers που είχαν…
κοπεί, ενώ δεν έλειπαν και οι περιπτώσεις
πραγματικά ποιοτικών games τα οποία απορ-
ρίπτονταν από τη Valve χωρίς προφανή λό-
γο. Αντιμέτωπη με αυτή την κριτική, η εται-
ρεία αποφάσισε να δοκιμάσει μία δραστική
λύση: να δώσει τα κλειδιά της διαδικασίας
στην ίδια την community των χρηστών.
Πλέον, μέσω της υπηρεσίας Greenlight ο
game developer υποβάλλει το παιχνίδι του
και αφήνεται στην κρίση των gamers, προ-
σπαθώντας να τους πείσει (μέσω περιγρα-
φής, screenshots, videos και demos, εάν
υπάρχουν) γιατί το δημιούργημά του αξίζει
να βρει μία θέση στα ψηφιακά ράφια του
Steam. Τα παιχνίδια που θα καταφέρουν να
συγκεντρώσουν μεγάλο αριθμό θετικών ψή-
φων –ο ακριβής αριθμός δεν έχει ακόμα
προσδιοριστεί– θα περάσουν στο επόμενο
στάδιο έγκρισης, όπου η Valve θα διενεργή-
σει έναν τελικό έλεγχο στο υποψήφιο παι-
χνίδι. Αν και εκεί εξελιχθούν όλα ομαλά, το
παιχνίδι θα γίνει δεκτό στο Steam. Θεωρητι-
κά το Greenlight φέρνει πολλαπλά οφέλη,
τόσο για τη Valve όσο και για τους develop-
ers αλλά και τους gamers. Η Valve επωφε-
λείται από το νέο σύστημα με πολλούς τρό-
πους: οι υπάλληλοί της απαλλάσσονται από
τη (σίγουρα ψυχοφθόρα) διαδικασία του
ελέγχου ενός τεράστιου όγκου από games,
μαθαίνουν με αρκετά αξιόπιστο τρόπο ποια
παιχνίδια θέλει να δει στο Steam το ίδιο το
κοινό, ενώ οι πιθανές γκρίνιες για την έλλει-
ψη διαφάνειας κατά την επιλογή εξαλείφο-
νται, αφού πλέον η community είναι αυτή
που αποφασίζει. Οι developers αποκτούν
μία επιπλέον πλατφόρμα για να διαφημί-
σουν την πραμάτεια τους, ενώ οι gamers
μπορούν να αποφασίζουν πια για τα παιχνί-
δια που θέλουν να δουν στην υπηρεσία.
Επιτέλους, λοιπόν, πραγματική δημοκρατία
στο Steam, πλέον οι developers και η com-
munity μπορούν να σφιχταγκαλιαστούν
Στις 30 Αυγούστου η Valve άνοιξε τις πόρτες για τη νέα υπηρεσία Steam Greenlight, μέσω
της οποίας οι game developers μπορούν να θέσουν τα παιχνίδια τους στην κρίση του κοινού.
Όσα games συγκεντρώσουν τον απαραίτητο αριθμό θετικών αξιολογήσεων, θα πάρουν ως
έπαθλο το «μαγικό χαρτάκι» της εισόδου στο Steam. Είναι η απόλυτη ενσάρκωση του
σλόγκαν μας «User Power», όμως χρειάζεται να αναλύσουμε ορισμένα πράγματα…
του Αλέξανδρου «Admiral» Γκέκα
PC Master
138
POWER TO THE PEOPLE…
ΑΛΛΑ ΜΕ ΜΕΤΡΟ
Steam Greenlight: Αξιολόγηση από την com-
munity των παιχνιδιών που φιλοδοξούν να ει-
σέλθουν στο Steam.
Στην έναρξή του το Greenlight κατακλύστηκε
από games, με αποτέλεσμα η community να
μην μπορεί να τα αξιολογήσει όλα.
Κάθε θετική ψήφος προσμετράται υπέρ του
παιχνιδιού, αλλά η Valve επιμένει ότι δεν είναι
απαραίτητο να πιάσει ένα παιχνίδι συγκεκρι-
μένο όριο για να γίνει δεκτό στο Steam.