Page 76 - PC Master τ. 276

PC Master
76
ολοκληρώσω μεγάλο
μέρος του rigging και
του animation γρήγο-
ρα, γιατί δημιουργήσαμε πολλά
τέρατα σε σύντομο χρονικό διά-
στημα. Ο χρόνος δημιουργίας ενός
τέρατος, από το στάδιο του
concept μέχρι την ενσωμάτωση
στο παιχνίδι, ήταν περίπου δύο
βδομάδες. Αυτό περιλαμβάνει modeling,
rigging, animation, ενσωμάτωση στο παιχνί-
δι και ειδικά εφέ. Οι δύο εβδομάδες για τόση
δουλειά είναι πολύ μικρό διάστημα και στην ουσία σήμαινε ότι είχα
μάξιμουμ 4-5 μέρες για να ολοκληρώσω όλα τα animations του συ-
γκεκριμένου τέρατος και να σιγουρευτώ ότι λειτουργούν σωστά μέ-
σα στο παιχνίδι. Μόλις τελείωνα το ένα τέρας, ο Juho (ο modeler)
θα μου είχε ήδη έτοιμο το επόμενο και αυτή ήταν η καθημερινή
διασκέδασή μου! Ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον, γιατί όλα τα τέρατα
του Legend of Grimrock είναι διαφορετικά μεταξύ τους, κάθε τέρας
κινείται με το δικό του τρόπο και δεν μπορούσα να αντιγράψω πολ-
λά στοιχεία από τα προηγούμενα, οπότε η διαδικασία ήταν πολύ
δημιουργική. Έπειτα είχαμε πολλά παράξενα τέρατα, όπως τα κι-
νούμενα μανιτάρια ή τα γλοιώδη jellies. Κάποιος έπρεπε να φαντα-
στεί πώς θα κινούνταν και θα επιτίθεντο, καθώς και πώς θα μπορού-
σε να δημιουργηθεί το κατάλληλο animation. Μερικές φορές άφη-
να στην άκρη ένα τέρας και ξεκινούσα δουλειά σε κάποιο άλλο,
ώστε να περιμένω την έμπνευση να έρθει στην ώρα της, είτε σε τε-
χνικό επίπεδο ή σαν νοητή εικόνα του πώς θα έπρεπε να κινείται
ένα τέρας. Το αγαπημένο μου είναι ο Herder, το τέρας-μανιτάρι.
Όταν δημιούργησα το animation, είχα κατά νου έναν μεθυσμένο
που προσπαθεί να γυρίσει σπίτι του από το μπαρ (!). Γέρνει συνεχώς
προς τη μία ή την άλλη πλευρά καθώς περπατά και δίνει την εντύ-
πωση ότι θα χάσει όπου να ’ναι την ισορροπία του. Χαμογελώ κάθε
φορά που τον βλέπω να κινείται στο παιχνίδι. Ελπίζω να μη σας τον
απομυθοποίησα ως εχθρό! [γέλια]
PCM:
Το Legend of Grimrock προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ
εξερεύνησης, μάχης και puzzle-solving. Ποιο ήταν το feedback που
λάβατε από τους gamers σχετικά με αυτήν την ισορροπία; Για παρά-
δειγμα, είχατε παράπονα για «υπερβολικά πολλά puzzles» ή «πολύ
λίγη μάχη»;
O.P.:
Η εξισορρόπηση του παιχνιδιού ήταν όντως εξαιρετικά σημα-
ντική και δουλέψαμε πάνω σε αυτήν από
την αρχή μέχρι το τέλος. Σύμφωνα με το
δικό μας όραμα, το Legend of Grimrock
είναι ένα puzzle game όπου η μάχη έχει
ως σκοπό να αλλάζει το ρυθμό του παιχνιδιού. Νομίζω πως το
Legend of Grimrock ανήκει στο είδος των παιχνιδιών όπου δεν
υπάρχουν ποτέ υπερβολικά πολλά puzzles, γιατί ο παίκτης δεν
χρειάζεται να τα λύσει όλα. Είναι πάντα καλύτερο να δίνεις μεγα-
λύτερη ποικιλία και επιλογές, έτσι ώστε να υπάρχει πάντα κάτι για
να εξερευνήσεις και να αυξάνεται το replay value. Πήραμε αρκετό
feedback ότι τα puzzles ήταν υπερβολικά δύσκολα, αλλά ο ειδικός
Τύπος τα επαίνεσε και εμείς το θεωρούμε ως κομπλιμέντο, γιατί το
παιχνίδι είναι σχεδιασμένο ώστε να σε ωθεί πέρα από το όριά σου
και να σε κάνει να νιώθεις πανέξυπνος όταν ξεπερνάς τις δοκιμα-
σίες του. Αυτό δεν είναι ιδιαίτερα συχνό στα σύγχρονα games τα
οποία συνήθως κρατούν τον παίκτη από το χεράκι σε όλη τη διάρ-
κειά τους. Ωστόσο, το Legend of Grimrock έχει σχεδιαστεί έτσι
ώστε τα πιο δύσκολα puzzles να είναι προαιρετικά αλλά να σε επι-
βραβεύουν. Με άλλα λόγια, η επίλυση ενός δύσκολου puzzle νω-
ρίς στο παιχνίδι θα σε βοηθήσει σημαντικά στη συνέχεια.
PCM:
Είστε απόλυτα ικανοποιημένοι με το σύστημα μάχης; Θα θέ-
λατε να το βελτιώσετε σε κάποια σημεία, για παράδειγμα, στην A.I.;
Ο.P.:
Είμαστε ικανοποιημένοι με την έννοια ότι προβήκαμε σε αρ-
κετές βελτιώσεις εν συγκρίσει με τα κλασικά παιχνίδια του είδους
που κυκλοφορούσαν 20 χρόνια πριν. Γνωρίζουμε όμως ότι η A.I. θα
μπορούσε να βελτιωθεί και έχουμε ήδη μερικές ιδέες, τις οποίες
θα πρέπει να δοκιμάσουμε πρώτα στην πράξη ώστε να διαπιστώ-
σουμε αν όντως αποτελούν βελτίωση. Οι δυσκολίες εντοπίζονται
λόγω της grid-based φύσης του παιχνιδιού, καθώς υπάρχουν συ-
γκεκριμένες κινήσεις που μπορούν να κάνουν ο παίκτης και τα τέ-
ρατα. Αυτό όμως μπορεί να θεωρηθεί και ως θετικό στοιχείο γιατί
Η ομάδα της Almost Human σε
πλήρη παράταξη με φόντο τη
φινλανδική ύπαιθρο!
Το όλο στυλ του Legend of Grimrock πα-
ραπέμπει σε ιστορικά dungeon crawlers του
παρελθόντος, αλλά με σύγχρονη αισθητική.
Αρκετοί παίκτες παραπονέθηκαν για τα δύσκολα
puzzles, όμως η εταιρεία θεωρεί ότι η δυσκολία αυξάνει
σημαντικά την ικανοποίηση όταν έρθει η τελική επιτυχία.