Page 61 - PC Master τ. 277

61
PC Master
τρελά textures, καθώς το ύψος, η ταχύτητα και το εφέ της θολούρας
του εδάφους κρύβουν πολλές ατέλειες. Παρ’ όλα αυτά, τα γραφικά
του παιχνιδιού καταφέρνουν να σε τραβάνε και συχνά να σε βυθίζουν
στο εικονικό περιβάλλον. Ακόμη και στο σχετικά παλιό σύστημα όπου
τρέχουμε το beta, σε ανάλυση 1.920x1.200, με μία κάρτα γραφικών
nVidia GTX295, τετραπύρηνο επεξεργαστή AMD Phenom II και 4GB
DDR3 RAM, το παιχνίδι ρέει ομαλότατα ακόμη και στις υψηλές ρυθμί-
σεις. Η γραφική απεικόνιση των αεροσκαφών είναι πολύ καλή, η υφή
τους είναι ρεαλιστικότατη και οι αλλαγές στα μέρη του αεροσκά-
φους, όσο περισσότερες αναβαθμίσεις ερευνά ο παίκτης, αντικατο-
πτρίζονται στην τελική εμφάνισή του. Τα εφέ της μάχης, ζημιές,
εκρήξεις, φλόγες, καπνοί κ.ά., είναι σωστά για κάθε περίπτωση, με μι-
κροπροβλήματα (λ.χ., εφέ έλικα του αεροσκάφους) τα οποία δου-
λεύονται ακόμη. Ένα σημείο που μας έβαλε σε σκέψεις ήταν η δυ-
σκολία να διακρίνουμε την ένδειξη εγκλωβισμένου στόχου, που απο-
δίδεται με ένα ξεθωριασμένο πορτοκαλί που χάνεται στο φόντο, κα-
θώς και η αδυναμία να το αλλάξουμε και γενικά οι σχετικά δυσδιάκρι-
τες –κυρίως χρωματικά– ενδείξεις στην οθόνη μάχης.
Ο ήχος γενικά είναι ικανοποιητικός, με ιδιαίτερα όμορφα τα εφέ
των βλημάτων και της ζημιάς του αεροσκάφους του παίκτη – το
τρίξιμο των μελών ενός βαριά χτυπημένου μαχητικού είναι ανατρι-
χιαστικός. Ο ήχος του κινητήρα όμως είναι σχετικά άχρωμος, με μι-
κρές παραλλαγές στους διαφορετικούς τύπους και στις διαφορές
στη ρύθμιση ισχύος και μας έκανε να αναλογιστούμε πόσο μας
έχουν λείψει καλοδουλεμένοι ήχοι από παλιά, όπως ο ανατριχια-
στικός ψίθυρος του F-4U Corsair από το Aces over the Pacific, ο
βρυχηθμός του P-47 Thunderbolt από το Aces over Europe ή το
μελωδικό βουητό της Packard του P-51D Mustang από το MS
Combat Flight Simulator.
Παιζοντας το World of Warplanes
Μπαίνοντας στη μάχη, αμέσως καταλαβαίνουμε ότι οι αποστολές
είναι σχετικά ξεκάθαρες. Εκτός από την καταστροφή όλων των
αντιπάλων, ρόλο παίζουν και οι στόχοι εδάφους που καταστρέφει
κάθε πλευρά, κάτι σαν κατάληψη command points. Επίσης –όπως
και στο World of Tanks– κάθε παίκτης κερδίζει εμπειρία (XP) κατα-
στρέφοντας αντιπάλους και στόχους εδάφους και εντοπίζοντας ή
προκαλώντας ζημιές σε εχθρικούς στόχους. Οι χάρτες στο beta μέ-
χρι στιγμής είναι μόνο δύο (ο ένας μάλιστα είναι συνώνυμος και
εφάμιλλος του χάρτη El-Hallοuf από το World of Tanks) και εκτός
από φόντο για τις μονομαχίες των καταδιωκτικών, με πολλές και
έντονες διακυμάνσεις ύψους και τύπου εδάφους, περιέχουν πολ-
λούς στόχους εδάφους για τα βαριά μαχητικά και τα μαχητικά εγ-
γύς υποστήριξης, που δίνουν πολύτιμους πόντους για την ομάδα.
Με την προσθήκη νέων χαρτών και σεναρίων, οι μάχες θα γίνουν
σαφώς πιο απολαυστικές και τακτικά πολύπλοκες.
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο του παιχνιδιού είναι το σύστημα
ελέγχου. Η WG στην προσπάθειά της να κάνει το παιχνίδι όσο το
δυνατόν πιο προσιτό σε κάθε είδους παίκτες, ενσωμάτωσε όλους
τους δυνατούς τρόπος ελέγχου στο World of Warplanes, δηλαδή
joystick, ποντίκι/πληκτρολόγιο και μόνο πληκτρολόγιο.
Ως «βετεράνοι» των προσομοιωτών, η πρώτη επιλογή μας ήταν
να συνδέσουμε το παλιό καλό Saitek AV8R-01 Joystick/Throttle
Combo μας και να ξεκινήσουμε με αυτό. Αρχικά το joystick μάς
έδωσε μία βαριά και νωχελική αίσθηση που μας δυσκόλεψε αρκετά
και είναι φανερό ότι υπάρχει αισθητή καθυστέρηση (lag) από την
εντολή του παίκτη μέχρι την αντίδραση του παιχνιδιού. Με προσε-
κτικές ρυθμίσεις έχουμε καταφέρει να έχουμε μία αρκετά καλή αί-
σθηση ελέγχου του αεροσκάφους, να πάρουμε kills και νίκες, να
εκτελέσουμε δύσκολες μανούβρες –η αίσθηση όταν αδειάζεις
έναν αντίπαλο από την ουρά σου με ένα γρήγορο Split-S και τον
αφήνεις να καρφωθεί στον απέναντι λόφο είναι ανεκτίμητη– αλλά
η αίσθηση του lag είναι ακόμη εκεί.
Το πληκτρολόγιο έχει άμεση απόκριση, αλλά –όπως κάθε από-
πειρα ελέγχου σκάφους μέσω πληκτρολογίου σε παιχνίδι– απαιτεί
γενετική μετάλλαξη που δίνει πάνω από πέντε δάχτυλα, διαφορε-
τικού μήκους, σε κάθε χέρι… Και ας μη γελιόμαστε, δεν «πετάς»
flight sim με το πληκτρολόγιο μετά το 1992…
Θα σταθούμε ιδιαίτερα στο σύστημα ελέγχου μέσω του ποντικι-
ού, γιατί θεωρούμε ότι είναι και το πιο πολλά υποσχόμενο τόσο σε
ευκολία όσο και σε δυνατότητα προσέλκυσης και διατήρησης νέων
και άπειρων παικτών που δεν έχουν επενδύσει ποτέ σε ένα
joystick. Το σύστημα εικονικού joystick που έχει δημιουργήσει η
WG δεν μας έδωσε την άμεση, καθαρή απόκριση όπως το σύστημα
ελέγχου του πρωτοπόρου Freelancer, κάνοντας σχετικά δύσκολη
υπόθεση τον έλεγχο και ιδιαίτερα τη μάχη. Παρ’ όλα αυτά, με προ-
σεκτικές ρυθμίσεις, με λίγη εξοικείωση με το παιχνίδι και με κάποι-
ες επερχόμενες τεχνικές αλλαγές, ο έλεγχος του παιχνιδιού μπο-
ρεί να γίνει ακριβής και αποτελεσματικός, αν και η προσωπική πε-
ποίθησή μας είναι ότι τελικά ο παίκτης που απολαμβάνει το παιχνί-
δι θα πρέπει να επενδύσει λίγα χρήματα σε ένα καλό joystick για
να «ξεκλειδώσει» όλες τις δυνατότητές του.
Αν κατά τη διάρκεια της μάχης καταρριφθείς ή συντριβείς, το
παιχνίδι –όπως και το WoT– σου δίνει τη δυνατότητα να επιστρέ-
ψεις στο υπόστεγο και να ξεκινήσεις νέα αποστολή ή να παραμεί-
νεις και να παρακολουθείς τις προσπάθειες των συμπαικτών σου.
Στο τέλος της αποστολής βλέπουμε την απαραίτητη αναφορά μά-
χης και επιστρέφουμε στο υπόστεγο.
ςυμΠεραςματα για το World of Warplanes
Έχοντας «υπηρετήσει» στα πρώτα ΜΜΟ combat sims, όπως τα
Warbirds και MS Fighter Ace, από τη δεκαετία του ’90 και σε πολλά
άλλα έκτοτε, οι προσδοκίες μας ήταν εξαρχής υψηλές και εξειδι-
κευμένες. Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη μας ότι το παιχνίδι είναι
ακόμη σε στάδιο beta, μπορούμε να πούμε ότι το World of
Warplanes δεν μας απογοήτευσε και μάλιστα κατάφερε να μας δώ-
σει ένταση και ενθουσιασμό όσο λίγα άλλα παιχνίδια εδώ και πολ-
λά χρόνια… Check 6 και μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες
πληροφορίες καθώς προχωρά η beta!
PC
Στο υπόστεγο όπου βρίσκονται τα αεροσκάφη
σας.
Δεν μπορείς παρά να χαζέψεις το σκηνικό από
κάτω σου.
Χαζεύοντας λεπτομέρειες στο spectator
mode…
Βρέχει σφαίρες, break, break, break!