Page 110 - PC Master τ. 280

R
eview
PC Master
110
K
ατά καιρούς έχουμε παίξει αρ-
κετά indie games: πολλά βρή-
καν αμέσως θέση στις καρδιές
μας, κάποια άλλα δεν άξιζε
καν να τα αναφέρουμε. Το Mi-
asmata είναι ένα ιδιαίτερο παι-
χνίδι που μας ιντρίγκαρε για έναν βασικό
λόγο: πρόκειται για έναν ανεξάρτητο τίτλο,
ο οποίος είναι σχεδιασμένος από δύο
αδέρφια, τους Joe (creative) και Bob (de-
velopment) Johnson, που αποτελούν την
IonFX. Το πιο σημαντικό όλων είναι ότι τα
δύο αδέρφια, πέρα από την ιστορία, τους
χαρακτήρες και τη μουσική, έφτιαξαν με τα
χεράκια τους και τη μηχανή γραφικών του
παιχνιδιού, ονόματι MILO. Μπορεί να μην
είναι η unreal engine, μπορεί να μην περι-
λαμβάνει τα καλύτερα textures που έχου-
με δει σε παιχνίδι, αναμφισβήτητα όμως
μία τέτοια προσπάθεια κέντρισε το ενδια-
φέρον μας.
ΝΑυΑγΟI κΑΙ ΡΟβΙΝΣΩΝΕΣ
«
Σε ένα διαφορετικό μέρος, σε μία δια-
φορετική χρονική στιγμή, ξυπνάς στην
ακτή ενός μυστηριώδους νησιού. Το όνομά
σου είναι Robert Hughes και έχεις έρθει σε
αυτό το νησί σαν εξορισμένος: προδότης
και ταυτόχρονα προδομένος. Πάσχεις από
μία ασθένεια, η οποία μπορεί σύντομα να
σε οδηγήσει στο θάνατο. Ανακαλύπτοντας
τη θεραπεία σου, μπορεί και να επιβιώ-
σεις...» Κάπως έτσι ξεκινάει η περιπέτεια
στο νησί Eden, ένα ερημικό νησί με πυκνή
βλάστηση και πολλών ειδών... φυτά.
Πρόκειται για ένα open world survival
(
ναι) – horror (δεν θα το έλεγα) game, το
οποίο μπορεί να σας θυμίσει πολλά. Η λο-
γική του έχει στοιχεία Minecraft, το game-
play του τις βραδινές ώρες θυμίζει κάτι από
Slender, ενώ η ατμόσφαιρα, το περιβάλλον
και το gameplay έχουν έντονο το άρωμα
του Dear Esther.
Ξεκινώντας, χωρίς να έχουμε κανένα
στοιχείο σχετικά με το πού πρέπει να πά-
με, ποιος είναι ο σκοπός μας και τι έχουμε
να αντιμετωπίσουμε, περιπλανιόμαστε στο
νησί με το σταυρό στο χέρι, μήπως και μας
πεταχτεί κάποιο μυστηριώδες «πλάσμα». Οι
ώρες περνούν και το ηλιόλουστο πρωινό
μετατρέπεται σε μία σκοτεινή κρύα νύχτα:
άλλες φορές μπορεί να βρέχει όλη μέρα,
άλλες μπορεί να έχει πυκνή ομίχλη (τα
καιρικά φαινόμενα είναι απρόβλεπτα όσο
και η πορεία μας). Στην κατοχή μας έχουμε
πάντα ένα ρολόι, μία πυξίδα, έναν αναπτή-
ρα, ένα παγούρι με νερό και ένα σημειω-
ματάριο.
Το σίγουρο είναι πως είτε πρέπει να
έχουμε την ικανότητα καλού προσανατο-
λισμού είτε να είμαστε παρατηρητικοί,
χρησιμοποιώντας σωστά το χάρτη και την
πυξίδα μας. Καθώς περιπλανιόμαστε στο
νησί, βρίσκουμε σημειώματα, τα οποία μας
βοηθούν να καταλάβουμε την ιστορία, αλ-
λά και το πώς μπορούμε να δημιουργή-
σουμε τις κατάλληλες συνθήκες στο δρό-
μο για την επιβίωση. Σημειώστε ότι το
πρόσωπο του ήρωα δεν το είδαμε ποτέ,
αφού πρόκειται για ένα first person game
με ελάχιστα cinematic, που ακόμα και σε
αυτά η camera συνεχίζει να έχει την αί-
σθηση του FPS.
Ένα βασικό χαρακτηριστικό του νησιού
Eden είναι τα αγάλματα, τα οποία, αν τα
μαρκάρουμε σωστά στο χάρτη, μας βοη-
θούν πολύ στον προσανατολισμό. Ένα
άλλο σημαντικό στοιχείο είναι η βλάστη-
ση, η οποία μας είναι αρκετά χρήσιμη για
τα πειράματα που πρέπει να κάνουμε: κά-
ποια φυτά είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για τη
δημιουργία φαρμάκων για τον πυρετό,
την αντοχή και τα αντανακλαστικά του φι-
λάσθενου Robert (ποτέ δεν είχα φαντα-
στεί πόσο χρήσιμη θα αποδεικνυόταν μία
φούξια ορχιδέα τη στιγμή που ψήνομαι
στον πυρετό!). Σε αρκετά σημεία του νη-
σιού βρίσκονται ειδικά εργαστήρια, στα
οποία μπορούμε να δημιουργήσουμε τα
Έλα να πάμε στο νησί...
της Μαρίλης «Fairy» Νίκολη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core i7 920, 8GB RAM, ATi Radeon
HD 5670 1GB, Windows 7 64-bit,
1.680
x1.050.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Με τα κέφια του… Τις περισσότερες φο-
ρές λειτουργούσαν όλα ρολόι, αλλά συ-
χνά υπήρχαν τεχνικά θέματα, όπως η πε-
ρίπτωση του alt–tab, που κολλούσε σχε-
δόν όποτε το επιχειρούσα.
MIASMATA
Κινητό inventory! Σε κάθε καταυλισμό υπάρ-
χουν τα φυτά που αφήνεις σε αυτό.
Robert κερνάει, Robert πίνει...
Δεν βλέπω την ώρα να γίνει κάτι συνταρακτικό…