Page 103 - PC Master τ. 281

R
eview
103
PC Master
ξή της, αλλά καμία απόδειξη για αυτήν. Η
εισαγωγή απεικονίζεται σε όμορφα μονό-
χρωμα σκίτσα, σε ένα είδος πάπυρου. Πα-
ρόμοια σκίτσα κάνουν την εμφάνισή τους
όποτε αλλάζουμε πόλη στο παιχνίδι, σε
μορφή διήγησης. Χωρίς άλλες λεπτομέρει-
ες ή εξηγήσεις για το background του κα-
θενός, βλέπουμε τη γέννηση ενός αγοριού
σε μία πόλη που δέχεται την επίθεση της
Ιεράς Εξέτασης. Καθώς ένας άντρας, ονό-
ματι Thabit, προλαβαίνει να φυγαδεύσει το
βρέφος, αλλά και τον αδερφό του, εισβάλ-
λει στο σπίτι ο Μέγας Ιεροεξεταστής Gon-
zalo και αποσπά βίαια ένα μενταγιόν από
τη γυναίκα. Πληροφορούμαστε ότι ονομά-
ζεται Susanna, βρίσκεται πολύ μακριά από
τον τόπο της και το μενταγιόν αποτελεί μέ-
ρος ενός κλειδιού που ο Gonzalo για κά-
ποιο λόγο αναζητά απεγνωσμένα. Στη συ-
νέχεια, η Susanna οδηγείται στην πυρά,
όπου βρίσκει φριχτό θάνατο ως μάγισσα,
χωρίς να έχει αποκαλύψει ποτέ πού βρί-
σκονταν οι γιοι της.
Το νεογέννητο δεν ήταν άλλος από τον
πρωταγωνιστή της ιστορίας μας, Feodor
Morales, που μαζί με τον αδερφό του, Ra-
mon, διατηρούν ένα εργαστήρι εφευρέσε-
ων και ευρεσιτεχνιών στη Βαρκελώνη. Ση-
μειώστε εδώ το παιχνίδισμα που κάνουν οι
δημιουργοί: το όνομα του ήρωα με αυτό
του μεγάλου Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, συγ-
γραφέα του αριστουργήματος «Ο μέγας ιε-
ροεξεταστής». Στο ξεκίνημα της ιστορίας,
οι δυο τους βρίσκονται σε μία πλαγιά και
επιχειρούν να κάνουν την ιπτάμενη συ-
σκευή που έχουν κατασκευάσει για τον Κό-
μη της Φλωρεντίας να πετάξει. Η συσκευή
αυτή θυμίζει, σε αρκετά μικρότερο πάντως
μέγεθος, το περίφημο ορνιθόπτερο του
Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Το πείραμα θα κατα-
λήξει σε παταγώδη αποτυχία και ο Feodor
θα έχει μία εβδομάδα διορία για να μπορέ-
σει να φέρει καλύτερα αποτελέσματα.
Ακριβώς με την ολοκλήρωση της νέας
τους εφεύρεσης, άντρες της Ιεράς Εξέτα-
σης εισβάλλουν στο εργαστήριο και συλ-
λαμβάνουν τον Ramon. Στην προσπάθειά
του να τον ελευθερώσει από το καράβι
στο οποίο τον έχουν κλειδωμένο, ο
Feodor καταδιώκεται και διαφεύγει από
το φλεγόμενο εργαστήριο με το αερό-
στατο που κατασκεύασε, επιτυγχάνοντας
πτήση σχεδόν δύο αιώνες πριν από τους
αδερφούς Μονγκολφιέ. Προηγουμένως
είχε προλάβει να μάθει πως το καράβι εί-
χε προορισμό την Τρίπολη της Λιβύης, και
πως οι στρατιώτες είχαν δείξει μεγάλο
ενδιαφέρον για ένα κρύσταλλο που είχε
φέρει ο θείος Thabit στον ανιψιό του από
την Αφρική. Προτού χωρίσουν οι δρόμοι
τους, ο Thabit αποκάλυψε για πρώτη φο-
ρά στο Ramon την ιστορία της μητέρας
του. Το ταξίδι του αερόστατου θα τελειώ-
σει άδοξα στην Ανδαλουσία, στο λιμάνι
της Almeria, ενώ μαίνεται μάχη λόγω της
απόβασης κουρσάρων. Εκεί θα γνωρίσει
για πρώτη φορά την όμορφη Jamila, ατί-
θαση κόρη του Captain Carlos. Φυλακι-
σμένος ως σκλάβος στο αμπάρι του πει-
ρατικού πλοίου, ο Ramon θα ελευθερω-
θεί χάρη σε μία αιματηρή επίθεση της Ιε-
ράς Εξέτασης. Έχοντας πλέον βρει έναν
αναπάντεχο σύμμαχο στο πρόσωπο της
διψασμένης για εκδίκηση Jamila, ο Ra-
mon με όπλο το εφευρετικό μυαλό του
θα κατορθώσει να φτάσει το έτοιμο να
βυθιστεί πλοίο μέχρι τις ακτές της Μάλ-
τας, στο άντρο των κουρσάρων. Εκεί θα
χρειαστεί να αποσπάσει τη θετική εισήγη-
ση πέντε καπετάνιων για να πειστεί ο αρ-
χηγός τους, ο επονομαζόμενος Leviathan,
να τον ακροαστεί και να του επιτρέψει να
σαλπάρουν για την Τρίπολη. Όταν κατα-
φέρετε να φτάσετε στην πρωτεύουσα της
Λιβύης, θα πρέπει να εντοπίσετε και να
απελευθερώσετε τον αδερφό σας. Τέλος,
έχοντας συγκεντρώσει προμήθειες, ένα
μικρό αλλά πιστό fellowship και πληρο-
φορίες για τη μυθική πόλη της Zerzura,
καθώς και τους δεσμούς της οικογένειάς
σας με αυτή, θα διασχίσετε την έρημο Σα-
χάρα για να τη βρείτε, όχι όμως προτού
ανακαλύψετε όλα τα κλειδιά που αναζη-
τά και ο Gonzalo.
Το Lost Chronicles of Zerzura είναι από
εκείνα τα adventure games που είναι αλη-
θινές περιπέτειες, επικά οδοιπορικά σε άλ-
λους τόπους και κόσμους, όπως, για παρά-
δειγμα, το Indiana Jones and the Fate of
Atlantis ή το The Longest Journey. Η δράση
κινείται κατά κανόνα σε υψηλούς ρυθμούς,
απολαυστική και με την εποχή να απεικονί-
ζεται στην οθόνη μας με πειστικότητα. Οι
χαρακτήρες έχουν ζωή και υπόσταση, με
τους κουρσάρους να είναι ανήθικοι, ανέντι-
μοι και ψεύτες και τον Μέγα Ιεροεξεταστή
να υπάρχει ως διαρκής απειλή κι ας απου-
σιάζει από το μεγαλύτερο μέρος του παι-
χνιδιού. Οι καιροί ήταν επικίνδυνοι και το
παιχνίδι δεν μας αφήνει να το ξεχάσουμε
ούτε στιγμή.
Το inventory του παιχνιδιού.
Προσπαθώντας να εισχωρήσουμε στο πλοίο
της Ιεράς Εξέτασης.
Μακελειό στο καράβι των κουρσάρων μετά τη σπανιόλικη επίθεση.
Από εκείνα τα adventure
games που είναι
αληθινές περιπέτειες,
επικά οδοιπορικά σε
άλλους τόπους και
κόσμους.
ΤΟ ΖΕΝΙΘ:
To καράβι των κουρσάρων.
Η ατμόσφαιρα, τα γραφικά και οι γρίφοι
που καλείσαι να λύσεις για να ελευθε-
ρωθείς και να το οδηγήσεις στη στεριά
σε καθηλώνουν.
ΤΟ ΝΑΔΙΡ:
Το κομμάτι στη Μάλτα, χω-
ρίς να είναι κακό, υστερεί έναντι των
υπολοίπων, κυρίως όσον αφορά στα
εμπόδια που σου παρουσιάζονται,
αφού είναι περισσότερο τετριμμένα
από αυτά των άλλων τοποθεσιών.
HIGH AND LOW