Page 115 - PC Master τ. 281

R
eview
115
PC Master
Σίτι (άραγε, παίζει ρόλο στο end game;).
Βγαίνοντας από το καράβι και βλέποντας
τα χάλια της κοινωνίας, κάνουμε την εξής
διαπίστωση: Για να φας, πρέπει να τους
φας όλους (σσσςςςς, μιλάμε… έγραψα!).
Το Omerta έχει δύο διαφορετικές λει-
τουργίες. Η μία είναι η κλασική οθόνη που
θα αντικρίζαμε σε κάποιο management
παιχνίδι. Βλέπουμε μία μικρή γειτονιά του
Ατλάντικ Σίτι, όπου θα… κάνουμε τις ατα-
ξίες μας από ψηλά. Εκ πρώτης όψεως, το
παιχνίδι μοιάζει με οπτασία! Μπροστά μας
εξελίσσεται η καθημερινότητα των ανθρώ-
πων, βλέπουμε διάφορους περαστικούς να
περπατάνε, παλαιολιθικά αυτοκίνητα να
πηγαίνουν δεξιά και αριστερά, κτήρια με
αρχιτεκτονική πιστή στα standards της
εποχής κ.ά., και όλα αυτά υπό τη συνοδεία
της απαραίτητης τζαζ. Πολλά από αυτά
δεν έχουν κάποια σημασία, αποτελούν
απλώς eye candy και βοηθούν πολύ στο να
μπούμε στο πετσί του ήρωά μας. Ορισμένοι
από τους συνεργάτες μας αναλαμβάνουν
το ρόλο του δασκάλου και μας μαθαίνουν
πώς να διαχειριζόμαστε τη μικρή (αρχικά)
συμμορία μας. Πάντα θα ξεκινάμε με ένα
safehouse, όπου θα στεγάζονται όλα τα
τσιράκια μας. Ο κύριος τρόπος απόκτησης
χρημάτων είναι το άνοιγμα μαγαζιών: μπο-
ρούμε να οργανώσουμε συσσίτια, να ανοί-
ξουμε νόμιμες επιχειρήσεις, όπως πιτσα-
ρίες, φαρμακεία, όπου πουλάμε αλκοόλ
για ιατρικούς λόγους (και καλά…), καθώς
και άλλα, λιγότερο νόμιμα, όπως ποτοποι-
εία και speakeasies (τα μπαράκια της επο-
χής). Αν θέλουμε να γίνουμε φίρμες σκορ-
πώντας το φόβο, μπορούμε να προσφέ-
ρουμε «προστασία» στους μαγαζάτορες, να
ληστεύουμε ή να μπλεχτούμε στις αγορα-
πωλησίες όπλων. Αν και πιο επικερδείς, τέ-
τοιες δραστηριότητες δημιουργούν «Heat»
που παριστάνεται με πέντε αστέρια. Αν γε-
μίσουμε πέντε αστέρια, η αστυνομία ξεκι-
νά επίσημη έρευνα και πρέπει να βιαστού-
με, αλλιώς θα μαζευτούν αποδείξεις και θα
μας στείλουν στη στενή (insta - game
over). Μπορούμε να πληρώσουμε τους
ντετέκτιβ να κοιτάξουν αλλού, να ζητή-
σουμε μία τόσο δα μικρή χαρούλα από τον
friendly neighborhood deputy (αν έχουμε
καλές σχέσεις με αυτόν), ενώ αν είμαστε
κολλητάρια με άλλους μαφιόζους, απλά
αφήνουμε αυτούς να φάνε το φταίξιμο
(
σατανικό γέλιο).
THEY PULL ME BACK IN!
Παρά τη φαινομενικά περίπλοκη φύση
του, το Omerta δεν προσφέρει μεγάλη ποι-
κιλία και γενικότερα νιώθεις σαν να σε κα-
θοδηγεί συνέχεια, σαν ένα δεκάωρο
tutorial. Δεν θα αργήσει επίσης το παιχνίδι
να κουράσει με το πόσο επαναλαμβανόμε-
νο είναι. Δυστυχώς, το δεύτερο σκέλος
του gameplay, οι μάχες, κινούνται στα ίδια
πλαίσια: το παιχνίδι εκεί μεταμορφώνεται
σε turn-based strategy. Επιλέγουμε τους
μαφιόζους που θέλουμε να ελέγχουμε,
μπορούμε να επιλέξουμε έναν σε ρόλο
support (δίνει μερικά bonuses, άμα σταθεί-
τε τυχεροί) και ορμάμε στη μάχη. Κάθε
«
πιόνι» έχει movement point για να κινη-
θεί, action points για να επιτεθεί, courage,
το οποίο αν αδειάσει, κατεβάζει τα stats
του και, τέλος, health. Άμα πέσει στο μη-
δέν, οι μαφιόζοι σας δεν πεθαίνουν, αλλά
έχουν ένα τραύμα που τους δίνει ένα
penalty, το οποίο εξαλείφεται μετά από λί-
γο καιρό. Ανάλογα δε, με τα stats και τα
όπλα που φέρει, κάθε μαφιόζος διαμορφώ-
νει και το ρόλο του στη μάχη. Το κακό εί-
ναι ότι όσον αφορά στην πειστικότητα της
μάχης, έχει γίνει άθλιο balancing. Δεν δέ-
χομαι η ομάδα μου, που φέρει πιστόλια,
tommy guns και καραμπίνες, να δυσκο-
λεύεται να βγάλει εκτός κάτι αλητάμπου-
ρες με μαχαίρια. Επίσης, το cover system
υπολειτουργεί, καθώς προφανέστατα ση-
μεία όπου μπορούμε να καλυφθούμε, δεν
λειτουργούν και το sneaking που διαφημί-
ζει η δημιουργός ομάδα είναι γιγάντιο ψέ-
μα. Ευτυχώς, αν μαζέψετε αρκετά δυνατή
ομάδα, μπορείτε να κάνετε auto-resolve
τις μάχες με αρκετά υψηλό ποσοστό επιτυ-
χίας. Προσωπικά, τις μάχες στο Omerta τις
ένιωσα περισσότερο ως αγγαρείες, παρά
ως διασκεδαστικό κομμάτι του gameplay.
Το Omerta σε καμία περίπτωση δεν εί-
ναι κακό παιχνίδι. Στην υψηλή τιμή που
διατίθεται τώρα και για αυτά που προσφέ-
ρει, αδυνατώ να βρω μία ικανοποιητική
σχέση value for money. Συνιστάται μόνο
για τους φανατικούς τέτοιων παιχνιδιών.
Κατά τη διάρκεια ενός drive-by! Μην τα βάζετε
με το νονό…
Εξουδετερώνοντας το δράκο.
Προσωπικά, τις μάχες
τις θεωρώ αγγαρείες
και όχι διασκεδαστικό
κομμάτι του gameplay.
60
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Απλοϊκά, αλλά συμπαθητικά
γραφικά
Πιστό στην εποχή
Διασκεδαστικό gameplay…
• …
για 1 ώρα, πριν αρχίσει να
κουράζει
Επαναλαμβανόμενο μετά από ένα
σημείο
Μέτριες μάχες
Αδικαιολόγητα υψηλή τιμή
n
Ανάπτυξη:
Haemimont games
n
Έκδοση:
Kalypso Media
n
Είδος:
TBS/City Management
n
Τιμή:
39
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows XP SP3, 2GHz Dual Core, 2GB RAM, GeForce
8800/
Radeon HD 20005
n
Multiplayer:
Ναι
n
Επίσημο Web site:
cityofgangsters.com
n
Επιρροές:
Δεκαετία του ‘20, μαφιόζικες ταινίες
n
Εναλλακτικές προτάσεις:
Mafia 1 και 2, τριλογία Godfather