Page 19 - PC Master τ. 281

Σ
τον κόσμο των RTS οι «σχολές»
ήταν, λίγο πολύ, στάνταρ: από τη
μία έχεις τα starcraftοειδή, από την
άλλη τους κλώνους του C&C (ΔΕΝ ΣΥΜΠΕ-
ΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΤΟ TIBERIAN TWILIGHT!),
μετά τους απογόνους του Age of Empires,
τα διαστημικά (Homeworld, Genesis
Rising: Universal Crusade, Sins of A Solar
Empire, Conquest: Frontier Wars) ε, και τα
TotalWarοειδή. Ωστόσο, μέσα σε όλα αυ-
τά, υπήρχε μία οικογένεια που ξεκίνησε το
1997,
μούτζωσε όλες τις «συμβάσεις» των
RTS και εξακολουθεί να χαράζει τη δική
της πορεία: ο λόγος για το μεγάλο σόι του
Total Annihilation του Chris Taylor και των
«
παιδιών» του: Total Annihilation:
Kingdoms, Supreme Commander,
Supreme Commander 2 (και τα expansions
τους). Η προσωπική μου σχέση με αυτή τη
σειρά ήταν πάντα μία σχέση… μαζοχιστική,
και όσοι τα έχουν παίξει, μάλλον θα συμ-
φωνήσουν: μιλάμε για πνευματικές και
φυσικές δοκιμασίες, ειδικά στην περίπτω-
ση του πρώτου Supreme Commander.
Όταν ξεκινούσες αποστολή, ήξερες ότι θα
σου έπαιρνε ΩΡΕΣ, ήξερες ότι οι χάρτες θα
ήταν τεράστιοι, οι στρατοί το ίδιο, οι μάχες
γιγαντιαίες και γενικότερα ήταν παιχνίδι
για strategάδες που ήθελαν «άκρατο τον
οίνο τους». O πολύ χαριτωμένος όρος «ένα
γρήγορο game» δεν ίσχυε με την καμία,
και αυτά τα ωραία με τα «spellάκια» και τα
micro και όλα αυτά τέλος πάντων δεν εί-
χαν θέση εδώ: στη σχολή αυτή προγραμ-
μάτιζες στρατηγική και τακτική σε… βάθος
χρόνου, καθώς το να ξεκινήσεις επίθεση
με 150 tanks και mechs εναντίον μίας βα-
ριάς οχυρωμένης «ηπείρου» του εχθρού,
καλύπτοντάς τα με καμιά 80αριά αερο-
πλάνα, και έχοντας προηγηθεί βομβαρδι-
σμός με πυροβολικό και ίσως και κανά δυο
πυρηνικές και ναυμαχίες, για να μπορέσεις
να ελέγξεις τις ενδιάμεσες θαλάσσιες
οδούς, ε, είναι μεγάλες διαδικασίες!
Τέλος πάντων, η «οικογένεια» είχε λίγο
αβέβαιο μέλλον μετά το Supreme
Commander 2 (το οποίο, παρεμπιπτόντως,
αν και πολύ καλό, χαρακτηρίστηκε ως
«
απλοποιημένο» Supreme Commander 1,
κάτι που ξενέρωσε όσους προτιμούσαν
την παραδοσιακή hardcorίλα). Ο Chris
Taylor φάνηκε να στρέφεται σε άλλους
τομείς δραστηριότητας στη βιομηχανία
των games και να ασχολείται με διαφορε-
τικά πράγματα. Αλλά οι πιστοί παραμέ-
νουν και στράφηκαν στο Kickstarter, για
να χρηματοδοτήσουν το Planetary
Annihilation: η ομάδα πίσω από το TA και
το SC πολύ απλά ζήτησε το ποσό των
900.000
δολαρίων για να φτιάξει το RTS
που θα είχε ΠΟΛΛΑ και ΑΠ’ ΟΛΑ! Μιλάμε
για Supreme Commander σε επίπεδο πλα-
νητικών συστημάτων. Δεν μάχεστε σε
έναν χάρτη. Το μικρότερο επίπεδο είναι
ένας πλανήτης, όπου χτίζετε τις βάσεις
σας, φτιάχνετε τα στρατά σας και δίνετε
μάχες για τον έλεγχό του. Zoom out:
Υπάρχουν και άλλοι πλανήτες και έχετε
βάσεις και σε αυτούς. Και μπορείτε να ει-
σβάλετε και σε άλλους, και σε άλλα πλα-
νητικά συστήματα. Να μαζέψετε
resources από ολόκληρα πλανητικά συ-
στήματα και να μετατρέψετε αστεροειδείς
σε όπλα μαζικής καταστροφής, φορώντας
τους πυραυλοκινητήρες και ρίχνοντάς
τους στους πλανήτες του εχθρού.
Να μην τα πολυλογώ, όταν πρωτοείδα τι
παίζει με το Planetary Annihilation, η αντί-
δρασή μου ήταν «SHUT UP AND TAKE MY
MONEY» (αν και δεν πρόλαβα, είχε κλείσει
ήδη). Αντί για 900.000 δολάρια, οι τύποι
της Uber Entertainment συγκέντρωσαν
2.229.344
δολάρια, οπότε δεν το… τελί-
κιασαν απλά, αλλά υπόσχονται ότι θα δώ-
σουν ένα RTS πέρα από κάθε προηγούμε-
νο δεδομένο, το οποίο θα δίνει στον παί-
κτη τη δυνατότητα χειρισμού μέχρι και
1.000.000
μονάδων (!), ενώ παράλληλα
θα διατηρεί το Commander-focused
gameplay που γνωρίζουμε όλοι οι φίλοι
της σειράς.
Όπως λέγεται, ο Chris Taylor έχει ενημε-
ρωθεί σχετικά και, παρ’ ότι δεν συμμετέχει,
λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων, έχει
δώσει τις ευχές του. Το Planetary
Annihilation αναμένεται στο δεύτερο τρίμη-
νο του 2013.
PC
19
PC Master
του Κώστα «Archanger» Μαυραγάνη
Planetary annihilation:
rtS σε επiπεδο… γαλαξiα!
«
Πάρτε τα λεφτά μου, πάρτε τα τώρα!»