Page 72 - PC Master τ. 281

ωρηθεί ολοκληρωμένο –και το Minecraft, αν θυμάστε, ήταν η μέρα
με τη νύχτα από την alpha του μέχρι την έκδοση 1.0– αλλά οι βάσεις
ενός πλούσιου και πρωτότυπου παιχνιδιού μοιάζουν ήδη γερές.
Σε αυτό μοιάζει να συμφωνεί και η κοινότητα, η οποία έχει ήδη
ανταμείψει τους developers, αγοράζοντας πάνω από 30.000 αντί-
τυπα της alpha (εξασφαλίζοντας έτσι και την πρόσβαση στο τελικό
παιχνίδι) και αποφέροντάς τους πάνω από ένα εκατομμύριο δολά-
ρια. Όχι κι άσχημα για μία εταιρεία που ξεκίνησε από τρεις συμφοι-
τητές το 2001 με συνολικό κεφάλαιο 600 λιρών!
Ωστόσο, το κοινό ήταν πάντοτε η μεγάλη δύναμη της
Introversion – δηλαδή, ήταν και το ταλέντο και η φαντασία των
developers, αλλά η επιτυχία της εταιρείας και των παιχνιδιών της
βασίστηκε αποκλειστικά στη σχέση της με τους fans και σε αποτε-
λεσματικές συνεργασίες, και όχι σε μάρκετινγκ και μεγάλους
publishers. Πούλησαν το πρώτο τους παιχνίδι, το Uplink, γράφοντας
οι ίδιοι τα CDs του παιχνιδιού, μέχρι που οι παραγγελίες έγιναν τό-
σες, που δεν μπορούσαν πλέον να ανταποκριθούν μόνοι τους.
Με τα χρήματα που κέρδισαν οι δημιουργοί, μετακόμισαν σε πο-
λυτελή σπίτια και ακόμη αφηγούνται την ιστορία όπου πήγαν στην
E3 του 2002 και «έφαγαν» δέκα χιλιάδες λίρες σε «κρις κραφτ και
γρήγορα αυτοκίνητα». Η συνεργασία τους με τη Strategy First για
την κυκλοφορία του Uplink στις ΗΠΑ, ωστόσο, δεν απέδωσε τα
αναμενόμενα, με την εταιρεία να μην τους πληρώνει τα χρήματα
που δικαιούνταν από τις πωλήσεις τους στην αμερικανική αγορά,
με αποτέλεσμα οι πολυτέλειες να κοπούν «μαχαίρι».
Η ομάδα πέρασε δύσκολα μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2006,
όταν, μετά από τυχαία επικοινωνία με τη Valve, η αμερικανική εται-
ρεία δέχθηκε με ενθουσιασμό να συμπεριλάβει το πρωτότυπο
strategy Darwinia στο Steam. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία, καθώς σι-
γά σιγά η τύχη της Introversion άλλαξε, πρώτα με το ιδιόμορφο
war game DEFCON (τη μέρα που κυκλοφόρησε, η Introversion είχε
ξοδέψει και τις τελευταίες της 1.500 λίρες!) και κατόπιν με το
Multiwinia, τη multiplayer εκδοχή του Darwinia, που έκανε την
developer indie darling στους κύκλους των PC gamers και της
άνοιξε την πόρτα προς τις κονσόλες, συγκεκριμένα για το Xbox
Live Arcade της Microsoft.
Η επιτυχία της alpha του Prison Architect δείχνει πως υπάρχει
ακόμη πολύ «ψωμί» για την ξεχωριστής ιδιοσυγκρασίας developer,
η οποία εξακολουθεί με το νέο της παιχνίδι να αγνοεί την πεπατη-
μένη και να τραβά το δικό της δρόμο προς την επιτυχία. Εσείς μπο-
ρείτε να συμβάλετε σε αυτή την επιτυχία, προπαραγγέλνοντας το
παιχνίδι και αποκτώντας πρόσβαση στην alpha του, στη διεύθυνση
introversion.co.uk/prisonarchitect.
PC
PC Master
72
Η έκδοση alpha 6 έφερε μαζί της τις κατηγορίες κρατουμένων – αλλά
δεν είναι όλοι αυτό που φαίνονται...
Τάξη και ασφάλεια και οι κρατούμενοι κάνουν «μαμ».
Το Subversion ήταν το επόμενο μεγάλο παιχνίδι της
Introversion πριν από το Prison Architect. Το παιχνίδι θα χρη-
σιμοποιούσε πολύ procedurally generated περιεχόμενο,
πράγμα που θα σήμαινε ότι κανένα κτήριο, δρόμος ή ακόμη
και πόλη δεν θα ήταν το ίδιο κάθε φορά. Το concept του παι-
χνιδιού ήταν η οργάνωση μίας ληστείας από ένα κτήριο με
υψηλό βαθμό ασφαλείας. Ο παίκτης θα έπρεπε να χρησιμο-
ποιήσει μία ποικιλία προσόντων, όπως hacking, σαμποτάζ,
ακροβατικά, stealth, ακόμη και social engineering, προκειμέ-
νου να πετύχει το σκοπό του. Δυστυχώς, το παιχνίδι μπήκε…
στον πάγο το 2011 και δεν είναι γνωστό αν θα ξαναβγεί από
εκεί – το ελπίζουμε, παρ’ όλα αυτά!
Subversion: Τοgameπουμας ξέφυγε